שחזור שרשור שנמחק

motyka

New member
הודעה של דולבית-מיועד לאנשים ממוצא מזרחי

בקשה למילוי שאלון
 

motyka

New member
LAYLA S -

אמנם עניתי על השאלון, אבל יש לי הסתייגות עזה מהכינוי השגוי "מזרחיים" (בסעיף של המוצא הגדרתי את עצמי כיהודיה-ערביה ולא "מזרחית") יהודי ערב והאיסלאם אינם "מזרחיים". "מזרחיים" הוא כינוי בזוי ש"הוענק" ליהודי מזרח אירופה ע"י האשכנזים האחרים. אין שום דבר "מזרחי" בערביות, חבל שכמעצבי דעת הקהל וכפועלים למענו אתם מנציחים הגדרות לא נכונות. לתשומת ליבך
 

motyka

New member
בטרוף-יהודיה ערביה??

זו הפעם הראשונה שאני שומע על כך. בד"כ ההבחנה היא ביו יהודים אשכנזים ליהודים ספרדים כאשר האחרונים לאו דווקא יוצאי ספרד אלא יהודים שבאו מהארצות הערביות. בנוסף יש עוד כמה תת עדות כמו היהודים התימנים, הבוכרים, הכורדים וכו'. אבל לקרוא לעצמך יהודיה ערביה או ההיפך ערביה-יהודית נשמע לי ממש מוזר. אין לנו מספיק צרות עם הערבים המוסלמים אנחנו צריכים עכשיו חזית חדשה מול הערבים היהודים? כולנו אחים. אחרי שישים שנה כבר לא צריכה להיות ההבחנה בין אשכנזי למזרחי-ערבי. גם השאלון מנוסח בסגנון המנסה לחמם את האוירה בין האשכנזים ל"ערבים" בעם וזה מיותר. יש לי חברים מכל העדות (עכשיו אני מגלה שאשתי בעצם "ערביה") ואף פעם לא התייחסתי לזה.
 

motyka

New member
יאאא אני בהלםו LAYLA S

"פעם ראשונה שאני שומע על כך?!?!?!" אחי איפה אתה חי? אני לא מצליחה להבין באיזו בועה אתם נמצאים שאתם לא מעורים ברב תרבותיות הישראלית שקיימת פה (ואני מדברת ברבים כי נתקלתי בעוד כמוך...) אם אני נולדתי בבית יהודי-ערבי, של יהודים שחיים במרחב הזה עוד מיום קבלת תורתנו בהר סיני, שמתלבשים כמו כל הערבים, שאוכלים כמו כל הערבים, שמדברים כמו כל הערבים, שמנגנים כמו כל הערבים, אז כנראה שאני יהודיה-ערביה. הדת היהודית היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הערבית, היא עיצבה אותה ואת מהותה ביחד עם שתי הדתות המונותאיסטיות הגדולות האחרות במשך אלפי שנים, אף אחד לא יקח אותה ממני, זאת ירושת אבותי. אתה בעצמך ענית לעצמך כשאמרת שהמושג "יהודים ספרדים" לא מתייחס באמת לספרדים, והגיע הזמן שתלמד שהציונים-האשכנזים סיווגו אותנו לשתי קבוצות - אלו שמתפללים בסגנון האשכנזי שלהם, ואלו שמתפללים בסגנון ספרדי (הם החליטו שזה "ספרדי" דווקא, כי המילה "ערבי" היא מחוץ לחוק שלהם בכל מה שקשור ליהדות) ודרך אגב כל ה"תת עדות" שהגדרת, גם הם מתפללים בסגנון הספרדי והם אינם ספרדים אלא ערבים... ה"חזית החדשה" שאתה מדבר עליה נפתחה כבר בשנות ה- 50, כאשר מאות אלפים מיהודי ערב והאיסלאם נאלצו לעקור מבתיהם בניכר ולעלות לפה בגלל מעללי הציונים. אחרי מה שהציונים עשו פה לערבים, העולם הערביאיסלאמי לא היה בטוח יותר לכלל היהודים בעולם, גם אם הם לא ציונים בכלל. ההבחנה שאתה טוען שלא קיימת היום קיימת גם קיימת, אם היא לא קיימת איך תסביר שכשלומדים מוזיקה באוניברסיטה הישראלית לומדים רק מוזיקה מערבית (ולמעשה מי שלא מכיר את המוסיקה המערבית מהבית בכלל לא יכול להתקבל ללימודי התואר)? איך תסביר שהרוב המכריע של מאכלסי כלי התקשורת הם אשכנזים למרות שיש בישראל מיעוט אשכנזי? איך תסביר את העובדה שתזמורת צה"ל, התזמורת הייצוגית של ישראל, הרב הראשי לישראל, זה שמספיד את כל חללי צה"ל בסגנון אשכנזי בלי קשר למוצאם, כולם אשכנזים ועל טהרת המערב?? בשבילך זה אולי מיותר, בשבילנו אנחנו נלחמים פה על התרבות שלנו.
 

motyka

New member
בגלל מעללי הציונים?ו בטרוף זמני

יש לי הרגשה שאני מדבר שוב עם מתחזה. חיית במרחב הזה מאז קבלת תורה ולכן את ערביה? הערבים מקורם שבטים בדואים והיהודים זה עם אחר שלפי התורה יצאו ממצרים והשתלט (על פי מצוות אלוהים) על ארץ כנען. אבל אז (לפני אלפי שנים) לא היו כאן ערבים והחיים היו די נוחים. ערבי זה שיוך לעם מבחינה אתנית. יהודי זה שיוך לעם אחר מבחינה אתנית ומבחינה דתית. היהודים הסתובבו בכל העולם אבל שמרו על ייחודם. לכן יש ערבי מוסלמי שיעי וערבי מוסלמי סוני וערבי נוצרי. יש גם פרסי מוסלמי (כמו למשל אוהבנו אחמניגאד) והודי מוסלמי. יש אשכנזי יהודי ותימני יהודי ומרוקאי יהודי אבל - אין ערבי יהודי. עוד לא המציאו את הפטנט הזה. על איזו תרבות אתם נלחמים??? לשיר עם סילסולים?
 

motyka

New member
היא לא מתחזה.. masorti

היא שייכת למיעוט מוכר של יהודים מזרחיים (ברובם לא-ציוניים) שהנושא העדתי קצת בילבל את מוחם. ראה את הערך יהודים-ערבים בויקיפדיה בעברית. ראה גם תמונה של דף הכותרת בספרו של פרופ. יהודה שנהב, ששותף לדעות האלה.
 

motyka

New member
בטרוף זמני-פעם ראשונה שאני שומע הגדרה זו

יש לי הרבה חברים "ספרדים" או "מזרחיים" וזו הפעם הראשונה שאני שומע מינוח זה. אני רואה עצמי ישראלי יהודי ומצד הורי אשכנזי ואם אשתי "ערביה יהודית" אז אני מגדל בבית כמה ערבים קטנים. עד כה לא שמעתי בבית קריאות לגיהאד ומקווה שלא אשמע. כשסיפרה כי הערבים היהודים עלו לארץ בגלל מעללי הציונים חשדתי שמשהו כאן מפוקפק. אכן הם נרדפו בגלל הקמת מדינת ישראל אבל לקרוא לזה "מעללי" בעיני זה לא תקין. למה הם לא חוזרים לארצות מוצאם?
 
תודה על השיחזור

בד"כ הדיון כאן בנושאי דו קיון יהודי ערבי ובאוירה הכללית בנושא המצב לא אופטימי. כאן הועלה נושא מוזר שאני פוגש פעם ראשונה - ערבי יהודי. כשהיינו ילדים קטנים נשמעו מדי פעם תלונות על קיפוח עדתי מצד שכבות אוכלוסיה מסויימות. אבל חוץ ממפלגת הספרדים (ש"ס) שיש לה עניין בחימום האוירה הנושא איננו על סדר היום ולכן חשבתי שמדובר במתחזה או מישהו עם בעיות נפשיות.
 

motyka

New member
זה מושג מוכר

כרגיל, כל אדם יכול להגדיר את עצמו איך שבא לו. המושגים ספרדי, מזרחי, פרענק וכדומה לא מזהים נכון את האוכלוסיה היהודית שהגיע מארצות המערב (מגרב) או עיראק
 
למעלה