שחזור?

sefish

New member
שחזור?

האם יש שחזור של מועד א' ממבחן הרשע במעבדה? אפשר להעלות אותו בבקשה? תודה ובהצלחה לכולנו מחר!
 

superviki1

New member
כמה שאלות קטנטנות

גליצרול נקשר לדנ"א? EDTA הוא חומצה חלשה? הוא מפריע לפעילות הנוקלאז? הוא קלטור של +K.? תודה :)
 

sefish

New member
תשובות

* הגליצרול לא נקשר לדנ"א, להבנתי הוא משקיע אותו אבל לא נקשר אליו (אני לא יודעת מה המנגנון בדיוק..) - אבל אם תגלי משהו אחר תגידי, אני לא לגמרי בטוחה בזה. * EDTA הוא בופר בסיסי. הוא גם קלטור של יונים דו ערכיים , כלומר,הוא לא קלטור של K+. היונים הדו ערכיים נחוצים לפעילות של נוקליאזות (דנאזות) ואנזימי רסטריקציה ולכן בתור קלטור של היונים האלה הוא מפריע לפעילות הנוקלאז. זה מתוך שאלה שהייתה במבחן, יש לך במקרה עוד שאלות שהופיעו?
 

superviki1

New member
יש שחזור שפורסם בפורום אחרי המבחן

בטוח שהוא בופר בסיסי? אם אני לא טועה ראיתי שהוא חומצה אבל לא היה כתוב אם חלשה. . .
 

sefish

New member
תודה! לא הצלחתי למצוא אותו..

לפחות לפי ויקיפדיה, זה בופר עם 8=ph. מכינים אותו מחומצה אצטית ובסיס טריס אבל הוא בסיסי.
 

adiz85

New member
התשובות שיש כאן לא ככ נכונות...

מישהו יודע את בוודאות מה התשובות הנכונות? (מתוך אלו שהלכו לראות את המבחן והמתרגלים זרמו עם גילוי התשובות :))
 

sefish

New member
אני רוצה לתקן את עצמי

נראה לי שגליצרול כן נקשר לדנ"א, לפי בירור נוסף עם ויקיפדיה...
 

שחור

New member
לפי מה שאני זוכר

יש לו חלקים הידרופיליים לכן הוא נקשר למים אבל לקחת בעירבון מוגבל
 

adiz85

New member
מיקום מבחן המעבדה

מועד סמסטר תאריך שעה בניין חדר מסטודנט עד סטודנט א א 15.02.2010 12:00 סופי ב א 21.03.2010 08:30 סופי 502 28 איזנמן אוריאל פוליבוי יוליה
 

sefish

New member
גם לי נראה שלא כל התשובות בשחזור נכונות..

הנה התשובות שנכונות לדעתי. אשמח לתיקונים ממי שחושב אחרת. 1. א (זה לא פקטור שעתוק אלא רק משרן) 2. ב 3. ד 4. א 5. ה 6. ג 7. א 8. ד/א - תלוי למה הכוונה בשאלה, האם הכוונה שהדוגמא ברחה מהג'ל ולכן צריך לקצר את זמן ההרצה או שאולי נוגדן שמייצרים בעכבר לא מתקפל בדיוק או משהו כזה ולכן לא מתאים ועדיף להפיק אותו מארנבת.. 9. ו 10. 11. א - מישהו סגור על העברת היחידות? 12. 13. ד 14. 15. 16. הפלסמיד נסגר על עצמו 17. 18. 19. א 20. ה - אני חושבת שיש שם 3 תשובות לא נכונות, תקנו אותי אם אני טועה: * ori - יש רק בפלסמיד KS * רק ב PGEX יש את הגן לרפרסור * בטא גלקטוזידאז לא נותן עמידות לאנטיביוטיקה אלא מפרק לקוטוז, אבל לשניהם יש אותו..
 

superviki1

New member
התשובות שלי

2 )א -גם ב וגם ה נכונים לדעתי. 11) יצא לי 0.22, אשמח להסבר איך אמורים לחשב את זה 12)ב 20) ORI יש בשניהם. כל השאר יצא לי זהה.
 

sefish

New member
../images/Emo192.gif

2 - זה אכן א' לא שמתי לב לתשובה ה'. צודקת :) לגבי 4 - זאת תשובה א ,אפשר לראות בתרשים בחוברת בעמ' 10 שהמים נקשרים לסילקיה 9 - אני בטוחה שהגליצרול נקשר לדנ"א ברמת בטחון של ויקיפדיה.. לגבי הפתרון של השאלת חישושב, תוכלי לפרט בבקשה?
 

superviki1

New member
חישוב

אני ממש לא בטוחה שזה נכון וגם אין תשובה כזאת בתשובות אבל: 0.5 מול ב1000 מיקרוליטר ומכאן שב80 מיקרוליטר יש 0.04 מול. כשמוסיפים ל100 מיקרוליטר יוצא 0.04 מול ב180 מיקרוליטר ואז ערך משולש ויוצא שב1000 מיקרוליטר יש 0.22 מול ומכאן 0.22 מולר. באיזו דרך מגיעים ל0.4?
 
שאלה 4

לגבי שאלה 4- אנחנו הכנסנו בופר קישור שיצר גשר קטיוני בין הסיליקה לדנא , כמו כן בופר קישור זה גרם לדחיית מולקולות המיים מהסיליקה. תלוי אם השאלה הזו התייחסה ללפני שהוספנו את הבופר קישור (אז המיים היו מחוברים לסיליקה) או לאחר הוספת הבופר (אז הדנא מחובר לסיליקה).
 

uaizenman

New member
אם התחלנו בקטנוניות שמאפיינת מרצים אז...

אם כבר להיות פדנטים אז הדנא לא מחובר לסליקה. הוא מחובר לפוטציום אצטט שהוא מחובר לדנא...
 
זה עצוב ../images/Emo10.gif

אבל כשמסתכלים על זה ככה, הדנא באמת לא קשור לחמצן השלילי של הסיליקה. כנראה שהנוכלת התכוונה שאף תשובה לא נכונה
 

superviki1

New member
שאלה 4

הדנ"א עצמו לא קשור לסילקה, הוא קשור לאצטט ודרכו נקשר לסילקה. הדנ"א עצמו טעון שלילית וכך גם החמצן בסילקה, לא יכול להיות קישור ישיר בינהם.
 

adiz85

New member
התשובות החלוקות שלי :)

לגבי שאלת החישוב - אני עניתי במבחן 0.4, ובפתיחת מחברות ראיתי שזאת היתה התשובה הנכונה. ממה שאני זוכרת הפתרון היה יחסית פשוט של CV=CV... הבעיה שהיח' כאן לא מסתדרות... שאלה 4 - כמו שהניסוח מוצג כאן, אני גם טוענת שסעיף א נכון, אבל בדקתי תשובות עם אנשים שקיבלו 100 במבחן, והם סימנו שאף תשובה לא נכונה. אז יש מצב שהתשובות קצת חסרות כאן.. שאלה 9 - אני איתך לגבי ו'.. למרות שהיו כאן אחרים שאמרו אחרת.. שאלה 10 - 1 שאלה 12 - התשובה הנכונה היא ה' - שתי תשובות נכונות. שכלל הנראה מדובר ב- א+ב ולגבי 20, כמו שכבר אמרו פה.. יש לשניהם ORI
 
למעלה