שיא תפוקת הנפט (אתר):

niv1990

New member
שיא תפוקת הנפט (אתר):

מצטער אם מישהו כבר הביא, אבל חשבתי שאולי תוכלו למצוא בזה עניין
http://www.peakoil.org.il/
 

goanin

New member
נצל"ש

שלום. אני חדש פה. יש לי רעיון מעולה להפקת אנרגיה. אני יודע שזה ילדותי, ושאולי כבר חשבו על זה... השמש מחממת לנו את הצורה, במיוחד עם כל גזי החממה שנפלטים מדי יום. ידוע לכל שהתחממות כדור הארץ יכולה להבלם אם נשתמש רק באנרגיית השמש ונגלגל אותה לצרכינו. תאים פוטואלקטריים הם יקרים מאד. כולנו מכירים את הדבר המדהים הזה שנקרא מגדל שמש. לדעתי זו שטות לא להקים עשרות אלפים כאלה בכל מקום שרק אפשר! הרעיון שלי הוא לייצר דלק, ולא רק חשמל באמצעות מגדל השמש. חשבתי על מים! העולם שלנו מלאאא במים. אפשר לפרק מים למימן וחמצן. לשמור את המימן ולשחרר את החמצן לאטמוספירה! אז אפשר לשרוף את המימן עם חמצן מהאטמוספירה, והעשן היחידי יהיו אדי מים! במקומות יבשים זה אף יתרום להעלאת הלחות באוויר כתוצר לוואי. אבל שום מזהמים לא נפלטים. יותר מגדלי שמש באזורים חמים = פחות חם באזורים האלו.
 

drorjs

New member
מה זה "מגדל שמש"?

כדי לעצור את ההתחממות הגלובלית ממש לא מספיק להשתמש באנרגיית שמש. אני אגב לא חושב שההתחממות היא משהו יוצא דופן או קשור אלינו כלכך. אולי האפקט של האנושות מאיץ מעט את התהליך אבל כדור הארץ כבר ידע הרבה תנודות אקלימיות לפני כל התקופה הטכנולוגית.
 

goanin

New member
מגדל שמש

זה פרבולת מראות שממקדות את אור השמש שנופל עליהן - על נקודה אחת. הנקודה הזאת כל כך חמה,ואפשר לרתום את האנרגיה הזאת ולייצר חשמל. הרעין שלי הוא גם לייצר דלק ממים. כדור הארץ מתחמם כי אנחנו מחממים אותו. אנחנו מפיקים המון המון חום, חוץ מהחום שבא מהשמש. חייבים להשתמש בחום שבא מהשמש לצרכי האנרגיה שלנו. במקום שהשמש תחמם אותנו "סתם כך", בואו נקח את האנרגיה הזאת, נגלגל אותה לצרכינו ורק אז נשחרר אותה.
 

jontra

New member
הרעיון לא חדש

הרעיון להשתמש במימן בתור ה"דלק" הבא איננו חדש והיה והינו עדיין בפיתוח. כאשר עוברים לשלב המעשי מתעוררות כל מיני בעיות. ( למשל אם זה בשימוש לרכב מונע מימן מתעוררת בעית אחסון יעיל של המימן ברכב ) בכל מקרה זה בפיתוח כבר שנים על גבי שנים.
 

goanin

New member
אחת הבעיות היא

מאיפה מביאים מימן? ואני אומר: את הבעיה הזאת ניתן לפתור ממש בקלות. ממים! ודרך אנרגיה סולרית.
 

אחוול

New member
יש גם פרויקט ישראלי -ארובות שרב

המנצל את אנרגיית השמש להפקת חשמל וכתוצר לוואי של הפרוייקט מקבלים גם מים מזוקקים-רווח מכל הכיוונים.
 

eranoz

New member
הפקת מימן ממים דורשת השקעת אנרגיה

כל אנרגיה שתפיק מהמימן צריכה להיות מקוזזת עם האנרגיה שהשקעת בלהפיק אותו. להפיק מימן ממים זה לא כזה פשוט כמו שזה נישמע. קבל לינק למאמר קצר בנושא (500 מילה כולל טבלאות) http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=7215
 

goanin

New member
לא דברו על הפקת מימן ממים.

פרוק קשר מימן-חמצן מצריך אנרגיה. פרוק קשר מימן-פחמן פולט אנגריה. הפקת מימן מדלק? בדלק יש אנרגיה. אני לא רוצה לגעת בו. אני רוצה מימן ממים. ולהשתמש באנרגיה סולרית להפריד. ככל שאני מדבר עם יותר אנשים על זה, כך אני מתחיל לחשוב שאולי לא באמת חשבו על זה...
 

goanin

New member
לא יודע

אבל זה אפשרי. הצמחים עושים את זה. כל מה שאני יודע - שזה מצריך אנרגיה. האנרגיה יכולה לבא ממגדל שמש.
 

eranoz

New member
אם כבר יש לך אנרגיה ממגדל שמש

אז למה לייצר מימנה מימן דווקא? למה לא להטעין איתה מצברים למשל?
 

goanin

New member
כי אחסון חשמל זה יותר יקר ומסורבל

אבל אם נאחסן את האנרגיה בצורת מימן (כאילו ההפרדה של המים יצרה "סוללה"), אז נוכל אשכרה להתמש בדלק. תוצר הלוואי היא פליטת חמצן, שזה יתרון.
 

eranoz

New member
אין לי את הידע להמשיך את הדיון מכאן

אבל לא ממש ברור לי שיצירת מימן ממים היא הדרך היעילה ביותר לאיחסון אנרגיה סולרית.
 
פרופ' כוגן ממכון ויצמן חוקר ומיישם בכיוון זה

כדי לשמור על ההפרדה שבין המימן לחמצן פרופ' אברהם כוגן מהיחידה למתקנים סולריים שבמכון ויצמן למדע מפתח מערכת ייחודית שעובדת בטמפ' של כ-2000 מעלןת צלזיוס, שמבוססת בין היתר על קרום קרמי עם חרירים שמעבירים בעיקר מימן. בכך נפתרת הבעייה של הפרדת מימן ממים ואי התחברות שוב לחמצן בירידת הטמפ'. החימום הדרוש להפעלת המערכת מושג באמצעות אנרגיית השמש. קישור לכתבה בידען קיים כבר בקישורי הפורום: קישורים --> הפקת מימן והשימוש בתאים מבוססים מימן
 

drorjs

New member
כשמפיקים מימן באלקטרוליזה

הוא חוזר ומתחבר עם החמצן? חשבתי שזה דורש ניצוץ כלומר איזשהיא אנרגיית אקטיבציה.
 
פרוק מימן ממים

מצריך השקעה של אנרגייה אדירה ומניין תשיג את האנרגייה הזו? נ.ב מתי יתחילו את הארובות שרב?
 

drorjs

New member
גם אנרגייה אדירה בנויה מיחידות קטנות.

למשל כשנוצר ענן לא גדול נגיד 3X3X3 קמ"ר משתחררת לאטמוספירה אנרגייה בעוצמה של פצצת הירושימה... אנרגיית שמש שמומרת לחשמל ניתן תיאורטית לאכסן בצורת מימן ע"י שימוש בחשמל הנוצר לשבירת קשר הO-H במים. כל השאלה איך זה יוכל להתבצע בצורה יעילה וכלכלית.
 

goanin

New member
מה מאיפה ??????

אני כתבתי כבר עשר פעמים: העולם שלנו מלא באנרגיה! אנרגיית השמש יכולה להרתם לכל משימה כיום, וחבל לא לנצל אותה. משם נקח אנרגיה. ויש מלאאאא אנרגיה מהשמש.
 
למעלה