שיטות ואסטרטגיות למידה

g72676

New member
שיטות ואסטרטגיות למידה

מה דעתכם על שיטות כמו "סוג הזיכרון המצוין" של ערן כץ? או "האיש שידע לחשוב" של אביעד גוז?
האם זה באמת עוזר בלימודים ובמיוחד לילדים עם לקוית למידה?
האם זה הועיל למישהו?
ואם השיטות האלו כל כך טובות יש לכם מושג למה אין חוגים מטעם העיריות או בתי הספר בנושאים האלו?
 

lolly87

New member
שלום

תודה על הנושא המעניין והחשוב הזה..
אני קניתי את הספר של ערן כץ לפני כמעט עשר שנים.. לי הוא עזר בקטע של זכירת תאריכי לידה (אני מניחה שגם היה עוזר לי בזכירת תאריכים בהיסטוריה וכאלה, אם הייתי טורחת לקרוא אותו בגיל הזה), ואחריו קניתי עוד כמה ספרים (גם ספר אחד מאוד מקצועי באנגלית).
אני חושבת שזיכרון באופן כללי זה דבר מאוד חשוב, והרבה פעמים יש איזו לקות בזיכרון, איזה קושי שם בתהליכים של זיכרון העבודה שמפריע לילדים עם לקות למידה ומבוגרים עם לקות למידה. ולכן, אם עובדים על הזיכרון זו דרך מצוינת להועיל לתלמידים ולמבוגרים כאלה.
הרבה דברים לא עושים נכון בבתי ספר, לא מלמדים בכלל איך ללמוד, איך לומדים למבחנים, איך זוכרים תאריכים, איך זוכרים מלא מידע, איך מסכמים בצורה טובה. את כל הדברים האלה מלמדים בספרים כמו הספר של ערן כץ ואחרים, לי יש כמה כאלה בבית. את הספר של אביעד גוז אני לא מכירה, ואשמח לקרוא וללמוד ממנו גם כן.
אני בעד לעבוד עם ילדים על הזיכרון שלהם, משחקת איתם מלא משחקים ומלמדת אותם אסטרטגיות זיכרון שונות.. לא בטוחה אם לקחתי אותן מהספר הזה או מאחרים, או מאינסטינקטים שלי אבל זה בד"כ עוזר.
 

g72676

New member
איך מקדמים דבר כזה בבתי ספר ועיריות?

תחשוב רק על זה שהם יוכלו להתפרסם על עליה בציוני הבגרות, חדשנות וכדו'
 

lolly87

New member
אני מסכימה איתך

אם היו נותנים כלים הרבה תלמידים היו מצליחים הרבה יותר.. גם כאלה עם לקות למידה וגם כאלה ללא לקות למידה..
&nbsp
מורים יכולים לקדם את זה בכיתה שלהם, משהו מערכתי אני לא חושבת שאפשרי כרגע, לצערי.
&nbsp
וחוץ מאסטרטגיות זיכרון למיניהן, לכל אחד מאיתנו יש סגנון למידה אופייני לו.. אם תלמידים היו יודעים מה עוזר להם ללמוד ולזכור את החומר, הם היו יכולים ללמוד בצורה הרבה יותר אפקטיבית למבחנים ולהצליח בהם..
יש שאלון פשוט שאחרי שמישהו עונה על זה, אפשר לדעת מה הסגנון למידה האופטימלי בשבילו ולהתאים את דרך הלמידה למבחנים ובכלל לסגנון המתאים לו..
&nbsp
המצב במערכת החינוך ובבתי ספר, רחוק מלהיות אופטימלי, לצערי.
 
למעלה