שימו לב לריקוד...

rarg

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif הרסת!

 
גם אני

פעם, עוד לפני שהייתי מודעת לזה, הייתי במופע של קופים מאולפים ומאוד נהניתי. עד היום אני מרגישה אשמה בשל כך
 

Fluffy Cloud

New member
אין מה להרגיש אשמים. היינו קטנים. זה הכל.

היום כשמאחורינו יש מודעות, חינוך ותבונה שמגיעה עם גיל וניסיון, אנחנו עצמאים לקבל החלטות אחרות. אני מאז ומתמיד אהבתי חיות, וכך גם בהווה ובעתיד. פשוט לא חושבת שהן צריכות לשרת אותנו בצורה קרקסית כזאת.
 

גיל1976

New member
גם אם הכלב בעצמו נהנה מזה?

ראיתי את הסרטון והכלב נראה מאוד שמח. עושה רושם שמבחינתו זה משחק. זה לא כמו קרקס שמחזיקים חיות בתנאי כליאה, מרעיבים אותן ומתעללים בהן כדי לאלף אותן למען תעשית הבידור. מה ההבדל בין זה לבין לזרוק מקל 10 פעמים ביום ולצפות שהוא יביא אותו? בגלל שיש קהל? לא ממש עושה רושם שלכלב זה משנה. יש מספיק מקרים של התעללות בבע"ח לצרכי בידור (ע"ע קרקס החתולים שהיו נגדו הפגנות בארץ לא מזמן). לא נראה לי שזה אחד מהם.
 

Fluffy Cloud

New member
ברור שלא מדובר בחיות בקרקס. אין מה להשוות.

לא אמרתי לרגע שזה מקרה של התעללות. חס וכרפס. פשוט קצת קרקסי. ובטח גם מקבלים על זה כסף או פרס וכו'. (כלב הזהב?) לגבי לזרוק לכלב משהו והוא מביא, זה לא קרקסי בעיני. הכלב יוזם את זה בעצמו, יש כאלה שבאופן טבעי אוהבים לרוץ אחרי חפץ שנזרק ולהחזיר לבעלים שלו. גם אצלי בבית וגם אצל הרבה אחרים ראיתי את אותה התנהגות. אתה כבעלים נתפס על ידי הכלב כמנהיג. הוא מביא לך דברים מתוך ההקשר הזה. כמו מנחה. חוץ מזה שזה משחק והם נהנים מזה. הכלב בסרטון נראה מבסוט כי בטח הבעלים שלו טובה אליו, מפנקת אותו, ואת כל הטריקים שהוא למד בריקוד הוא עשה וקיבל עליהם תגמול, לבטח קולינרי. אם היית עומד לידי עם עוגיה גם אני הייתי מוכנה לעשות טריקים בשבילה.
 

Fluffy Cloud

New member
מה שמזכיר לי שלפני כמה ימים ישבתי בבית קפה,

היה שם ילד שהתעקש בקול שהכלבה הסרבנית והמשועשעת שלו תתן לו יד. "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" "תני לי יד!" שעה. כבר חשבתי לקום, להוריד לילד את היד שלו ולהרביץ לו איתה.
 
../images/Emo46.gif

גנבת לי את השיר. קישרתי אליו בהודעה החדשה שפתחתי למעלה. וחוץ מזה.....
 

גיל1976

New member
נכון שהכלב פה לא עושה דברים ש"טבעיים"

לכלב, אבל אם הוא היה עושה את זה מתוך פחד (כי אם לא אז יקבל מכה, או לא יקבל אוכל) - הוא לא היה נראה שמח ומכשכש בזנבו. זה נראה הרבה יותר כמו משהו שמחזק את הקשר בין האדם לבין הכלב. דווקא בגלל שהכלב רואה (או אמור לראות) את הבעלים שלו כמנהיג, הוא שמח לעשות דברים כגון אלה שהם מבחינתו משחק עם הבעלים. אם כבר "אילוף", אז באילוף כלב להקשיב לנו לפקודות שלא קשורות לבידור אלא פקודות יומיומיות, יש יותר "סירוס" הכלב מאשר ב"משחק" כמו שמתואר בסרטון (לא שאני נגד אילוף סטנדרטי, זה לגיטימי ובמידה רבה גם חיוני, גם לכלב וגם לבעליו). ולגבי הכסף או הפרס - מה הבעיה בזה? טיפול בכלב כרוך במחיר כספי גבוה. אני לא רואה שום בעיה אם הכלב יכול לעזור בענין הזה. כמובן, כל עוד זה לא גובל בהתעללות בכלב.
 

Fluffy Cloud

New member
לגבי אילוף סטנדרטי מינימלי אין לי בעייה.

לגבי כסף או פרס? לא יודעת.
כלבי נחייה/הצלה/משטרה/איתור נעדרים וכו', מעניינים אותי יותר. כן, יש גם בדוגמאות האלו פונקציות של אילוף, אבל למטרה לדעתי יותר נאצלת מאשר ריקוד קרקסי, בידור פרופר. כשה
שלי מצחיקים אותי, זה אחלה בידור. העניין הוא שזה קורה באופן טבעי. לא פסטיבל. ואני אגיד לך לגבי המחיר הכספי הגבוה שכרוך בגידול כלב. זה אצל כל האנשים האלה שמטפחים את הכלב בתערוכות אבל לא רק, בכל מיני תסרוקות, צבעי שיער, לאק (כן, אמיתי), פאפיונים, וכל גור שנולד נמכר באלפי שקלים (נו, פרנסה) עם כל התעודות האלה כאילו זה פרופסור. אני מאוד אוהבת חיות וקשה לי עם ה"הגחכה" שעושים מהם לפעמים. זה כלב. מה הוא מבין בזה. תן לו רק להיות מאושר. רצוי בלי פפיון.
 

גיל1976

New member
נהפוך הוא

כלב בצבא או במשטרה מסכן את חייו ו"הופך לגיבור" בעל כורחו. למה? למה זה לגיטימי שיסכן את חייו בשביל בני האדם? בעיניי זו לא פחות מהתעללות בכלב. לא רואה הבדל בין זה לבין ניסוי בבע"ח למען מציאת תרופה חדשה. ולגבי דעתך על "מחיר כספי גבוה על גידול כלב", הרשי לי בבקשה לחלוק עליך ממקור ראשון. 2 הכלבים שלי הם מצער בע"ח, קשה לומר שהם מטופחים. אני לא אתיחס לעלות השוטפת שלהם - אוכל, חיסונים, טיפול בפרעושים וכו'. אני מדבר על טיפולים רפואיים שכרוכים בעלויות גבוהות: גידולים בעור, סרטן באוזן, בעיית עיניים. ואלו לא דברים שמצדיקים הרדמה של הכלב. והעלות שלהם גבוהה. אלפי שקלים. "זה כלב. מה הוא מבין בזה?" - בדיוק. הכלב לא רואה את זה כקרקסי כמוך. מנקודת מבטו הוא משחק עם בעליו, ונראה מאושר לחלוטין. לא "מפריע" לו שהבעלים גם "עושה על גבו" כסף.
 

Fluffy Cloud

New member
אוף

כן. כלב במשטרה מסכן את חייו. אבל כלב שיכול להציל חיים, לאתר לכודים, למצוא נעדרים, המשמעות של זה הרבה יותר עוצמתית ומשנה חיים מאשר כלב מחופש לרקדנית, מענטז על שתי רגליים למחיאות הקהל. לא אמרתי שזה לגיטימי שכלב יסכן את חייו בשביל האדם. אבל אני יוצאת מנקודת הנחה שזה המצב. לשנות אותו זה כבר סיפור אחר. זה לא חדש שלאורך השנים נעשה שימוש בבעלי חיים. אם זה לצורך חקלאות, ספורט, תזונה. אם זה רכיבה על סוסים או חמור שסוחב עגלת אבטיחים. לא רק כלבים וחתולים. מבחינתי כלב מטופח, זה כלב מאושר רגשית ובריא פיזיולוגית. לא צריך שיהיה לי פפיון על ראש אחרי תספורת ופן. גם בעלי החיים שלי מאומצים מעמותות שונות, וכמובן שיש עלות שוטפת, זה בערך כמו לגדל ילדים
אני חלילה לא מדברת על הוצאות חריגות כמו מחלות קשות. דיברתי על הממוצע. על כלב שצריך תזונה, חיסונים, וכו'... אין ספק שחיות גם יכולות לעלות לנו המון כסף. לצערי אני מכירה את זה. אני מוכנה לחסוך מעצמי במצבים מסויימים אם זה להציל חיים של אחד מ"ילדיי". וזו אני. כשכתבת בהודעה קודמת על עלות שוטפת גבוהה, הנחתי שאתה מתייחס לתחרויות והקרקסות הזאת. כי נכון, שכשכלב משתתף בתחרויות למען בידור נטו, צריך להשקיע בו מבחינת טיפוח מוגזם, נסיעות, מסמכים, מאלפים וכו'. "זה כלב, מה הוא מבין בזה?" או. בדיוק ככה. כלב לא צריך פפיון, או קוקיה בשיער, או לאק בציפורניים. לכלב לא משנה הדימוי העצמי שלו, אם הוא שמנמן או אוהב לחטט בפח. הוא רוצה לשחק, והכי טוב לו (לדעתי) זה להיות מאושר, להגשים את היכולות שלו, להינות מהחיים, לממש את זכויותיו ורצונותיו, בדיוק כמו שתרנגולת תאהב להתרוצץ במרחב חופשי ולעשות אמבטיית חול מאשר להיתקע בכלום של 20 ס"מ אורך ורוחב. ברור שלכלב לא יפריע שהבעלים שלו עושה על גבו כסף. השאלה מה מניע את הבעלים לעשות את זה. שכן אני אוהבת בע"ח ללא תנאי. הם לא צריכים לעשות עבורי שום דבר שיזכה אותם בפרס, תהילת עולם או כל דבר דומה.
 

גיל1976

New member
את התחלת...

"כלב שיכול להציל חיים, לאתר לכודים, למצוא נעדרים, המשמעות של זה הרבה יותר עוצמתית ומשנה חיים" משמעות בעיניי מי? שאלו מתישהו את הכלב אם הוא מוכן לסכן את חייו כדי שבני האדם ירגישו שיש לו משמעות הירואית בעיניהם? לא. למה לא? אה, אולי כי הוא לא מדבר בשפה שלנו. אז הכי פשוט לאלף אותו לחיים כאלה, הירואים, מאז שהוא גור. ככה הוא בטוח שאלה החיים הכי טובים שיכולים להיות לו. הכי קל "לשכנע" כלב שלסכן את חייו (הוא בכלל יודע שהוא מסכן את חייו? לא בטוח) למען בע"ח זה הייעוד שלו בחיים. תסלחי לי על האנלוגיה הקיצונית, אבל זה לא כזה רחוק מלשכנע אנשים מסוימים שיעודם בחיים זה להיכנס למסעדה ולהקריב את עצמם כדי לשרת איזשהו אינטרס של אלה ששלחו אותו. השיטה היא אותה שיטה - שטיפת מוח כדי להפוך את המושא לצעצוע של האחראים עליו. יש הרבה באמצע בין כלב מוזנח ומלוכלך לבין כלב שעושים לו פן, ציפורניים וקוקיות. זה בסדר שלכלב תהיה פרווה מטופחת. זה אפילו בריא לכלב. מדד לתזונה בריאה. וכן, אוכל איכותי עולה יותר כסף. הרבה יותר. כלבים בסופו של דבר מתבגרים, מזדקנים, וחשופים יותר למחלות. זה טבעי. ולא כל מקרה שדורש ניתוח או טיפול יקר הוא מקרה שמצדיק הרדמת הכלב. אנחנו מחליטים לכלב שלנו איפה יחיה, מה יאכל, מתי ישחק איתנו, מתי ישאר לבד כשאנחנו בעבודה וכו'. הסרטון הנ"ל לא שונה בעיניי מכל החלטה כזו שאנחנו עושים כבעלי הכלב. זה שאת או אני לא היינו עושים את זה, זה לא אומר בעיניי שזה פסול שיש כאלה שכן עושים את זה. שוב, זה הרושם שאני מקבל מהסרטון, שהכלב סה"כ נהנה מזה ושזה משחק בעיניו. מה קורה כשהמצלמות כבות - אין לי יכולת לדעת.
 
למעלה