שינה וסדר יום

הם קשורים זה בזה
כלומר, כשישנים לא טוב (לא מספיק) ביום - גם ישנים לא טוב בלילה.
שינה טובה ורבה ביום מעודדת שינה טובה ורבה בלילה , וזאת בניגוד למה שחשבו הסבתות - שכדאי לעייף את הילדים ביום כדי שישנו טוב בלילה. התיאוריה של הסבתות מתאימה לגילאים מאוחרים יותר, אבל לא לגילאים שאת מתייחסת אליהם.
לכן, מה שאני הייתי עושה, הוא מתחילה גם להקפיד על השכבה בזמן במהלך היום, וגם דואגת להשכיב לישון מספיק מוקדם לשנת הלילה בימים שבהם לא ישנו טוב במהלך היום.
אל תפחדי משינה נוספת אחה"צ - אם הם זקוקים לה - תני להם לישון אותה, זה לא ימנע מהם לישון טוב בלילה, רק אל "תמשכי" אותם אח"כ יותר מדי כדי לא להגיע שוב למצב של עייפות יתר.
 
45 דקות זה יותר טוב מכלום
אבל המשמעות היא שיכול להיות שהיא צריכה להקדים להם את שנת הצהריים לשעה מוקדמת יותר, כדי שלא יגיעו לשנת הצהריים בעייפות יתר.
אני הייתי מהמרת על משהו בסביבות שעתיים אחרי ההתעוררות משנת הבוקר - אבל כמובן שצריך פשוט לראות אותן ולשים לב לסימני העייפות. לא לחכות לפיהוקים, שפשופי עיניים ובכי, אלא ממש לסימנים הכי ראשונים - בהייה, תנועות מונוטוניות, חוסר שיתוף פעולה עם גירויים שמוצעים להם וכו'... ואז להשכיב אותן לישון.
אם המטפלת תצליח לזהות את הסימנים האלה בהצלחה - אז גם יהיה לה קל יותר להרדים אותן, וגם הם יוכלו לישון שינה הרבה יותר טובה ואיכותית.
 

liri251

New member
שינה וסדר יום

הקטנים בני עשרה חודשים. מתוקים פעילים. ממלמלים יושבים עומדים והולכים סביב חפצים. מאוד פעלתנים
הם בבית עם מטפלת. הבעיה היא סדר היום שלהם. הם פשוט ישנים ממש גרוע. בדכ קמים בין חמש לשש במקרים בודדים בשש וחצח הרוב בחמש לא משנה מתי הלכו לישון. ישנים בבוקר 45 דקות ואז מתחילה הבעיה. המטפלת טוענת שהם מתעוררים אחרי חצי שעה בצהריים מתים מעייפות אבל היא לא מצליחה להחזיר אותם לישון. כתוצאה מכך היא משכיבה אותם אחר הצהריים והם נרדמים בין 8 ל 9. שזה מאוג מאוחר ומקשה לי להיות עם הגדול ובכלל לעשות משהו בבית. בנוסף יש בעיית אוכל מאוד גדולה. שניהם לא אכלנים. אוכלים כמויות קטנות ובכלל עושים טובה. עד שהם מסכימים לאכול. פירות אוכלים אחר כך ירקות אחר כך בקבוק ובערב ביצה גבינה עגבנייה. מתעוררים בדכ לעוד שני בקבוקים בלילה. כשאני איתם לבד הפ בכלל יכולים לשבות רעב ולא לאכול מוצקים ולצרוח עד שאתן בקבוק. גם בקבוקים אוכלים בתשלומים. חוץ מבלילה אז מסיימים בבת אחת הכול. בקיצור אני מיואשת. שוקלת לפנןת לייעוץ....עצות יתקבלו בברכה
 

fialka3

New member
לא הבנתי כמה ארוחות מוצקים יש להם ביום

הייתי מנסה לתת להם בבוקר דייסה עם פירות, בצהריים ירקות עם עוף ובערב מה שאת נותנת. את נותנת להם בקבוק ממש לפני שהולכים לישון - אחרי אמבטיה?
לגבי שינה שלי גם קמות גג בשש בבוקר, אבל לי זה מתאים, כי אני צריכה להביא אותן לגן וללכת לעבודה
שלי ישנות לאחרונה שעתיים מתישהו בן ארוחת 10 לארוחת 13 בבית, אבל הן כבר בנות שנה וחודש. בגן עדיין מצליחים להשכיב אותן פעמיים כמו כל התינוקות בתינוקיה.
בהשכבה ב8-9 אני לא רואה משהו ממש חריג, למרות שאני מבינה שזה יכול להיות לא נוח לך.
 

liri251

New member
כאילו 3 ארוחות מוצקים

אבל הם בקושי אןכלים. ממש קשה איתם. במיוחד לי....אצלי הם ישר בוכים ומבקשים בקבוק. 8-9 זה נורא מאוחר לגיל שלהם ומילא היו קמים יותר מאןחר. הם עדיין קמים בחמש מאוד עייפים
 
מתי היא משכיבה אותם לשנת בוקר?
אם הם מתעוררים בחמש, אז את שנת הבוקר שלהם הם אמורים להתחיל בין שעה 6:30 ל-7:00 (שעה וחצי -שעתיים גג אחרי ההתעוררות משנת הלילה). אם היא משכיבה אותם יותר מאוחר מזה (או את. בשעות האלה זה בטח עדיין את איתם) - אז הם כבר בעייפות יתר, ובוודאי שבשנת הצהריים הם לא ישנים שינה טובה כמו שהם אמורים לישון.
לגבי הארוחות - לי זה נשמע שהם לא אוכלים מספיק מוצקים משביעים במהלך היום. פירות וירקות זה נחמד אבל זה לא משביע לאורך זמן. הם זקוקים לעיבוי של הארוחות שלהם כדי להרגיש שובע לאורך זמן כי אחרת ברור שיהיה להם צורך בהשלמות של הבקבוקים.
אני הייתי מתחילה בבוקר עם דייסת שיבולת שועל, יחד עם פירות, בצהריים מוסיפה גם חלבון למנה ולא רק ירקות.
אבל - אם הם מגיעים לארוחה עייפים מדי (וכנראה שזה מה שקורה) - ברור שהם לא משתפים פעולה עם אכילת מוצקים. זה דורש מהם מאמץ שאין להם יכולת לתת אותו כשהם עייפים ולכן זועקים לבקבוק.
אני הייתי מתחילה לסדר להם את השינה, ורק אח"כ עוברת לטפל בעניין הארוחות שלהם.
מה דעתך?
 
למעלה