שינוי דירת קבלן

lironrose18

New member
שינוי דירת קבלן
היי

אנחנו בתהליכי רכישת דירה במחיר למשתכן. התוכנית של המטבח מוזרה ממש ואנחנו רוצים לדעת האם אפשר לבצע שבירת קירות ושינוי בחלל. ממש לבנות מטבח במקום אחר מאיפה שאמור להיות (במקום חדר השינה למשל). עם מי צריך להתייעץ? אם זה אפשרי בכלל לבצע שבירת קירות והזזת המטבח.

תודה מראש.
 
המיקום של המטבח טוב לחלל הציבורי שלכם
למרבית ההפתעה, כי זה לא כך ברוב דירות הקבלן שאני רואה. מייצר איזור מגורים
עם תחושת מרחב טובה מאד. בפירוש לא הייתי מעבירה אותו לחדר השינה, אבל זה תלוי מאד בצרכים שלכם וההמלצה היא רק ע"פ נתוני התכנית שאני רואה.
כן רצוי בהחלט לתכנן מחדש את המטבח עצמו במקום בו נמצא וכן את ההפרדה מהסלון.
בדירת קבלן רגילה שרוכשים על הנייר אין בעיה לעשות את השינויים האלה בטרם בניה, במחיר למשתכן יש הרבה יותר מגבלות אז סביר שתוכלו לבצע רק לאחר קבלת הדירה.
 

גלמיש1

New member
הי
ממש מתבקש לפתוח את המזווה אל המטבח. ברור בעליל שסגירת המזווה ככה נעשתה לצורך חישוב שטחים (מזווה נחשב לשטח שרות) של הפרויקט. לפיכך זה לא משהו שהקבלן יוכל לעשות או יתאפשר לפני טופס 4.
&nbsp
הייתי מציעה לבדוק אפשרות להריסת הקירות בין המטבח למזווה, ובין המטבח לסלון. יש לבדוק מה ניתן להרוס, ואיך בדיוק לתכנן (האם להשאיר קיר בגובה חלקי , להפרדה, או לייצר מטבח פתוח עם רהיט דו כיווני או פינת אוכל כאלמנט הפרדה בין החללים.
&nbsp
לפיכך המלצתי למצוא איש מקצוע רציני וטוב שיתכנן את כל המרחב הזה, בהתאם לתכניות הקונסטרוקציה, בהתאם לצרכים ולתקציב.
אמנם זה לא משהו שתוכלו לעשות עכשיו, ואולם - לתכנן את זה כדאי כבר עכשיו, כדי שתוכלו לעשות ברגע שהדירה תעבור לרשותכם. ו/או תוכלו לבקש מהקבלן לבצע או לא לבצע, כמה דברים שיעזרו לכם בשיפוץ העתידי. (למשל לא להתקין מטבח במקום מסויים, לבנות קיר גבס במקום בלוק, או לבצע/לא לבצע נקודות חשמל/אינסטלציה במקומות מסויימים וכו).
&nbsp
 

lironrose18

New member
שימו לב שאת הקירות של המטבח
והמזווה אי אי אפשר לשבור. אלו קירות תומכים בגלל זה חשבתי להוריד את קירות המטבח.
 

גלמיש1

New member
בוא נדייק את המושגים
כיום לא בונים עם קירות תומכים, אלא שלד של עמודים וקורות.
מה שאתה טוען זה שקירות המטבח החיצוניים הם קירות יצוקים? אתה חושב ככה על פי מה שלדעתך רואים בתכנית? או על פי תכנית קונסטרוקציה? או הבניה בשטח?
האם מעל המטבח נמצא ממד?
כי משהו פה לא מסתדר לי.
אם הניחוש שלי נכון, ומעל המטבח יש ממד - הרי שלא תוכל להוריד פה אף קיר, גם לא את הפנימיים. הם יצוקים ומזויינים כדי להוות מקשה אחת בלפחות 75% מאורכם. שזה בערך המצב עכשיו.
אם זה המצב - לא תוכלו לעשות שום שינוי בקירות המטבח.
 

lironrose18

New member
אכן מעל המטבח
נמצא ממד. בגלל זה אני רוצה לבנות את המטבח במקום חדר השינה (לשבור את כל האיזור של חדר השינה) ולהפוך את המטבח לחדר עבודה אולי.
 

גלמיש1

New member
כדי להגיע לפתרון אופטימלי ובכלל תכנון טוב של המרחב
יש צורך באיש מקצוע שילמד את כל המבנה ונתוניו, ואת הצרכים - ויתכנן.
זה מורכב מכדי לומר לך מכאן מה לעשות.
 

גלמיש1

New member
או או. כל עוד מדובר בשינויי פנים גם מעצב פנים רציני יתאים.
 
למעלה