שינוי מסלול ע"י נהג או מפעילה

yair480

Active member
האם יש סמכות לנהג אוטובוס לשנות את מסלול הנסיעה של הקו בו הוא פועל במידה ויש עיכוב משמעותי (עיכוב מעל 30 דקות) במסלול הנסיעה שלו?

האם יש למפעילות השונות מספיק סמכות לשנות באופן זמני מסלולי נסיעה של קווים מכביש 1 לכביש 443 לתקופת הסגר?

האם יש עוד כבישים בארץ שהשינויים האחרונים גורמים בהם לפגיעה משמעותית בעובדי וצרכני התח"צ בארץ?

כבר שבוע שיש פגיעה קבועה בנוסעים לירושלים דרך כביש 1 והייתי שמח לראות שהמפעילות השונות עושות משהו לטובת הנהגים שלהם וגם לטובת הנוסעים ומוצאים דרכים חלופיות לרוב הקווים ובכך יצמצמו את הפגיעה בציבור שעובד.
לטובת הנוסעים ממערב לכיוון מחלף חמד הייתי ממליץ להשאיר בימים אלו מספר קווים מצומצם (קווי סופרבוס,קווי מאה ,437,446,940) ואילו שאר הקווים יוסטו זמנית ל443 ולכביש נס הרים.
בינתיים הנסיעות לכיוון מערב יכולות להמשיך כרגיל דרך כביש 1.
 

846

Active member
האם יש סמכות לנהג אוטובוס לשנות את מסלול הנסיעה של הקו בו הוא פועל במידה ויש עיכוב משמעותי (עיכוב מעל 30 דקות) במסלול הנסיעה שלו?

האם יש למפעילות השונות מספיק סמכות לשנות באופן זמני מסלולי נסיעה של קווים מכביש 1 לכביש 443 לתקופת הסגר?

האם יש עוד כבישים בארץ שהשינויים האחרונים גורמים בהם לפגיעה משמעותית בעובדי וצרכני התח"צ בארץ?

כבר שבוע שיש פגיעה קבועה בנוסעים לירושלים דרך כביש 1 והייתי שמח לראות שהמפעילות השונות עושות משהו לטובת הנהגים שלהם וגם לטובת הנוסעים ומוצאים דרכים חלופיות לרוב הקווים ובכך יצמצמו את הפגיעה בציבור שעובד.
לטובת הנוסעים ממערב לכיוון מחלף חמד הייתי ממליץ להשאיר בימים אלו מספר קווים מצומצם (קווי סופרבוס,קווי מאה ,437,446,940) ואילו שאר הקווים יוסטו זמנית ל443 ולכביש נס הרים.
בינתיים הנסיעות לכיוון מערב יכולות להמשיך כרגיל דרך כביש 1.
אסור לשנות מסלול ללא אישור מראש של משרד התחבורה, אלא אם יש איזה כוח עליון או אירוע כלשהו ותנאי הדרך מכתיבים.
כל סטיה לא מאושרת היא חריגה מרשיון הקו שגוררת קנס.
 
אסור לשנות מסלול ללא אישור מראש של משרד התחבורה, אלא אם יש איזה כוח עליון או אירוע כלשהו ותנאי הדרך מכתיבים.
כל סטיה לא מאושרת היא חריגה מרשיון הקו שגוררת קנס.
מה ההגיון?

למה שנהג אוטובוס שצריך להגיע מתחנה א' לתחנה ב' (בלי תחנות ביניים כמובן) לא יוכל לשים ווייז ולהגיע בדרך המהירה ביותר האפשרית?
 

Bus Nerd

Active member
מה ההגיון?

למה שנהג אוטובוס שצריך להגיע מתחנה א' לתחנה ב' (בלי תחנות ביניים כמובן) לא יוכל לשים ווייז ולהגיע בדרך המהירה ביותר האפשרית?
לא כל הכבישים מותאמים לתנועת אוטובוסים
לא כל הצמתים מאפשרים כל פנייה לרכב גדול
מי יישא באחריות על איחורים אם הוויז יטעה?
איך אפשר תוך כדי נהיגה לכוון וויז בין תחנה אחת לאחרת, ולסמוך עליו שלא יביא אותך מכיוון שלא ייאפשר עצירה בטוחה בתחנה?

זה לא יכול לבוא מיוזמה אינדיווידואלית של הנהג ולא יכול להיות עם תוכנת ניווט "כללית" שיועדה לרכב פרטי ולא אוטובוס בקו שירות.

אם יש מקרים שבאמת יש בהם הצדקה לזה (קווים בין עירוניים ארוכים עם מרחק גדול בין התחנות, קווי אקספרס בלי תחנות ביניים) זה צריך להיות תוכנה ייעודית לנושא, שבה יהיו לכל קו חלופות מסלול מוגדרות, כדי שאלו יהיו כבישים שלאוטובוס מותר לנוע בהם ושלא יוצרים קושי מיותר לנהג ולמשתמשי הדרך האחרים. אני מניח שהמקרה הזה יחסית נדיר, וכמות הזמן שאפשר לחסוך היא שולית לחלוטין - למעט אירועים כמו תאונות או חסימות כבישים, ואז בכלל עדיף שיהיה מרכז בקרה מאוייש שיהיה בקשר עם הנהגים, ושמסלול הניווט על צג הניווט של הנהג יישלט ממרכז הבקרה.

ועדיף פשוט לסלול נתצ"ים ולסדר תיעדוף ברמזורים, כדי שאוטובוסים לא יושפעו מהפקקים בכלל ולא יצטרכו פתרונות מסובכים כמו וויז.
 

yair480

Active member
לא כל הכבישים מותאמים לתנועת אוטובוסים
לא כל הצמתים מאפשרים כל פנייה לרכב גדול
מי יישא באחריות על איחורים אם הוויז יטעה?
איך אפשר תוך כדי נהיגה לכוון וויז בין תחנה אחת לאחרת, ולסמוך עליו שלא יביא אותך מכיוון שלא ייאפשר עצירה בטוחה בתחנה?

זה לא יכול לבוא מיוזמה אינדיווידואלית של הנהג ולא יכול להיות עם תוכנת ניווט "כללית" שיועדה לרכב פרטי ולא אוטובוס בקו שירות.

אם יש מקרים שבאמת יש בהם הצדקה לזה (קווים בין עירוניים ארוכים עם מרחק גדול בין התחנות, קווי אקספרס בלי תחנות ביניים) זה צריך להיות תוכנה ייעודית לנושא, שבה יהיו לכל קו חלופות מסלול מוגדרות, כדי שאלו יהיו כבישים שלאוטובוס מותר לנוע בהם ושלא יוצרים קושי מיותר לנהג ולמשתמשי הדרך האחרים. אני מניח שהמקרה הזה יחסית נדיר, וכמות הזמן שאפשר לחסוך היא שולית לחלוטין - למעט אירועים כמו תאונות או חסימות כבישים, ואז בכלל עדיף שיהיה מרכז בקרה מאוייש שיהיה בקשר עם הנהגים, ושמסלול הניווט על צג הניווט של הנהג יישלט ממרכז הבקרה.

ועדיף פשוט לסלול נתצ"ים ולסדר תיעדוף ברמזורים, כדי שאוטובוסים לא יושפעו מהפקקים בכלל ולא יצטרכו פתרונות מסובכים כמו וויז.
לגבי כך שיש כבישים שלא מתואמים לאוטובוסים זה בהחלט בעיה.
אני יוצא מנקודת הנחה שהנהג מכיר מספר מסלולים חלופיים שהוא יודע שהאוטובוס שלו עובר בהם ומתוך היכרות זאת הוא בוחר את המסלול שיחסוך עבורו זמן.

לדוג': נסיעה דרך 443 במקום כביש 1.
נסיעה דרך רחוב מקביל או שכונה אחרת.

בשבוע האחרון צפיתי במספר אוטובוסים שנהגיהם נסעו ב'חלופות' עוקפות עמידה במחסומים וזה בלי לדלג על תחנות במסלול.
 
למעלה