זה היה צריך נראה להתבצע בחודששינוי קווים בת"א ב-1.9
דובר לפני כשבוע פה על שינוי במספר קווים בגוש דן ב-1.9 האם משהו בוצע? אני למשל לא רואה שקו 30 עובר בגבעתיים. אני גם לא רואה שינויים בלו"ז שבאתר דן.
ממלא אם השנוי הזה התבצעזה היה צריך נראה להתבצע בחודש
הזה, וגם קו 17 היה אמור לסיים 20:30 ואז החלופה של קו 19 דרך קרית שלום עד תום השרות. בנתיים הכל עובד כרגיל אבל קו 154 נפתח לציבור.
צריך לבטל חלופות של קווי דןממלא אם השנוי הזה התבצע
אז הם יודיעו באתר שלהם.
תראה אושרי החלופות חוסכים לדן לעשותצריך לבטל חלופות של קווי דן
כדי שלא יהיה בילבול מה לעזזל קשורה חלופת קו 51 לקרית מטלון למסלול הרגיל של הקו אני לא מבין בכלל
בסדר. אבל, למה לא להפריד את מספרתראה אושרי החלופות חוסכים לדן לעשות
קווים נוספים ומיותרים. למה צריך לעשות קו בנפרד לקרית מטלון אני לא מבין ואני יודע שאתה כל כך רוצה רוצה להוריד את החלופה של קו 31 דרך ביצרון בכדי שקו 33 הזה יחזור לפעילות. אבל זה כבר לא יחזור להיות כמו שהיה.
מה הכוונה להפריד לעשות שילוט שונה?בסדר. אבל, למה לא להפריד את מספר
הקו? חוץ מזה שבנקודה הזו של קו מת"א לקרית מטלון, יש הגיון רב לקו שיפעל יותר פעמים.
הכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,מה הכוונה להפריד לעשות שילוט שונה?
זה יכול להיות דווקא טובהכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,
או חלופה, אלא קו עם מספר בפני עצמו. למשל, אם יש באמת קו שנכנס לקרית מטלון, אז לא למספר אותו כקו 51, אלא כקו אחר. או למשל, קו 24א - לדעתי, צריך למספר אותו במספר בפני עצמו וכו'.
ואני חוזר ואומרהכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,
או חלופה, אלא קו עם מספר בפני עצמו. למשל, אם יש באמת קו שנכנס לקרית מטלון, אז לא למספר אותו כקו 51, אלא כקו אחר. או למשל, קו 24א - לדעתי, צריך למספר אותו במספר בפני עצמו וכו'.
התיכנון גרועה מאודואני חוזר ואומר
כל מערך הקווים העירוניים בפתח-תקווה הולך לעבור שינוי מן היסוד כולל מיספור מחדש (עם ההעברה לקווים בעוד כחצי שנה), ובערך בעוד שנה אמור לצאת מכרז לקווי פ"ת-ת"א שבמסגרתו גם שם יהיה כנראה רה-ארגון של מערך הקווים ומיספור מחדש.
אופיר, איך אתה יודע? הרי קווים כברואני חוזר ואומר
כל מערך הקווים העירוניים בפתח-תקווה הולך לעבור שינוי מן היסוד כולל מיספור מחדש (עם ההעברה לקווים בעוד כחצי שנה), ובערך בעוד שנה אמור לצאת מכרז לקווי פ"ת-ת"א שבמסגרתו גם שם יהיה כנראה רה-ארגון של מערך הקווים ומיספור מחדש.
בתקווה שלא יהיו בכלל!אופיר, איך אתה יודע? הרי קווים כבר
למעלה משנתיים בבקעת אונו וטרם היה שינוי משמעותי, אלא אפילו להיפך. מספר הנסיעות של קווים מבוקשים ירד ומספר הוספת הקווים הוא קטן. ועוד משהו: מהם המכרזים הבאים?
והגיע קומבינטור אחר...בתקווה שלא יהיו בכלל!
בעיקרון השלב הראשון של הרפורמה הסתיים. אני מקווה שלמנכ"ל החדש של משרד התחבורה יהיה יותר שכל מלקודמו. גם הקומבינתור במשרד האוצר הלך הביתה.
בבקעת אונו לא היה רה-ארגוןאופיר, איך אתה יודע? הרי קווים כבר
למעלה משנתיים בבקעת אונו וטרם היה שינוי משמעותי, אלא אפילו להיפך. מספר הנסיעות של קווים מבוקשים ירד ומספר הוספת הקווים הוא קטן. ועוד משהו: מהם המכרזים הבאים?
אני לא חושב שיהיו עוד מכרזים חדשיםבבקעת אונו לא היה רה-ארגון
בשנת 2002 בערך החליטו במשרד התחבורה לבצע רה-ארגון של כל מערך התח"צ בגוש-דן, שעיקרו התאמת מערך האוטובוסים לעידן הרק"ל. הפרוייקט הוטל על חברת נתיבי איילון ששכרה משרדי תכנון שיכינו דו"חות וימליצו על המערך החדש באזורים שונים. עד כה הושלמו התכנון של פתח-תקווה, של מודיעין ושל ראשון-לציון, והוגשו דו"חות והמלצות ראשוניות לגבי חולון-אזור, בת-ים-יפו, ר"ג-גבעתיים ומשהו מאוד ראשוני לגבי המרכז ההיסטורי של ת"א. כאשר פורסמו מכרזי האוטובוסים של פ"ת ושל מודיעין נקבע במכרז כי הזוכה תצטרך להפעיל מערך קווים על-פי התכנית של חברת נתיבי איילון. מכיוון שלגבי בקעת-אונו לא נעשתה שום עבודה עד עכשיו אין שום דרך לחייב את קווים להפעיל מערך קווים מסויים (כי אין הוכחה מוסמכת שהמערך שהחברה מפעילה אינו האופטימלי). אני מעריך שבמכרזים הבאים יחייבו את המפעיל לבנות מערך לפי המלצות נתיבי-איילון במקומות שבהם כבר תהיינה המלצות כאלה. לגבי המכרזים הבאים, עד כמה שידוע לי לא מתוכנן הרבה לשנים הבאות. אמור לצאת מכרז על פ"ת-ת"א (שהוא בעצם ספיח של המכרז שקווים זכתה בו) בסביבות שנת 2006-2007. יוצא עכשיו מכרז מיוחד על ביתר-עילית בגלל שביתר-תור נכשלה טוטאלית. קווי דימונה אמורים לעבור למטרופולין בלי מכרז. מעבר לכך ה"נגלה" הבאה של המכרזים תהיה לקווים שכבר הופרטו (לאחר סיום תקופות הזכיון), כנראה עם עוד כמה אשכולות. הניחוש שלי - עוד משהו בגוש-דן, עוד משהו בדרום ועוד משהו בגליל. בירושלים לא מתכוונים להכניס מפעילים חדשים עד שתסתיים בניית המערכת החדשה (תיאום עם הרק"ל).
תודה, אופיר. יש גם להוסיף את המכרזבבקעת אונו לא היה רה-ארגון
בשנת 2002 בערך החליטו במשרד התחבורה לבצע רה-ארגון של כל מערך התח"צ בגוש-דן, שעיקרו התאמת מערך האוטובוסים לעידן הרק"ל. הפרוייקט הוטל על חברת נתיבי איילון ששכרה משרדי תכנון שיכינו דו"חות וימליצו על המערך החדש באזורים שונים. עד כה הושלמו התכנון של פתח-תקווה, של מודיעין ושל ראשון-לציון, והוגשו דו"חות והמלצות ראשוניות לגבי חולון-אזור, בת-ים-יפו, ר"ג-גבעתיים ומשהו מאוד ראשוני לגבי המרכז ההיסטורי של ת"א. כאשר פורסמו מכרזי האוטובוסים של פ"ת ושל מודיעין נקבע במכרז כי הזוכה תצטרך להפעיל מערך קווים על-פי התכנית של חברת נתיבי איילון. מכיוון שלגבי בקעת-אונו לא נעשתה שום עבודה עד עכשיו אין שום דרך לחייב את קווים להפעיל מערך קווים מסויים (כי אין הוכחה מוסמכת שהמערך שהחברה מפעילה אינו האופטימלי). אני מעריך שבמכרזים הבאים יחייבו את המפעיל לבנות מערך לפי המלצות נתיבי-איילון במקומות שבהם כבר תהיינה המלצות כאלה. לגבי המכרזים הבאים, עד כמה שידוע לי לא מתוכנן הרבה לשנים הבאות. אמור לצאת מכרז על פ"ת-ת"א (שהוא בעצם ספיח של המכרז שקווים זכתה בו) בסביבות שנת 2006-2007. יוצא עכשיו מכרז מיוחד על ביתר-עילית בגלל שביתר-תור נכשלה טוטאלית. קווי דימונה אמורים לעבור למטרופולין בלי מכרז. מעבר לכך ה"נגלה" הבאה של המכרזים תהיה לקווים שכבר הופרטו (לאחר סיום תקופות הזכיון), כנראה עם עוד כמה אשכולות. הניחוש שלי - עוד משהו בגוש-דן, עוד משהו בדרום ועוד משהו בגליל. בירושלים לא מתכוונים להכניס מפעילים חדשים עד שתסתיים בניית המערכת החדשה (תיאום עם הרק"ל).
רעיונות נכונים, רק כמה הערותתודה, אופיר. יש גם להוסיף את המכרז
של מודיעין, בו או ש"מרגלית" ממשיכה, או חברה אחרת ("אגד פלוס", אולי). המשך הרפורמה צריך להיות: - קווים בינעירוניים, כמו ת"א-ירושלים, ת"א-חיפה ועוד. צריך שהוא יהיה כמו הרפורמה של קווי תל אביב-באר שבע, בו תמשיך לפעול אגד, או אחת מחברות הבת שלה, ובנוסף אליה עוד תפעל עוד חברה. השיפור יהיה, בין היתר, במתן מחירים נמוכים יותר ממה שיש כיום. - רפורמה באיזור הנגב המזרחי, כולל איזור ערד. - רפורמה באשכול השרון: הרצליה, רעננה, כפר סבא, הוד השרון והסביבה. בשתי הרפורמות האחרונות, צריך להוסיף עוד חברה ואולי אף חברות לצד אגד ודן (אני מדגיש שיפעלו בינתיים, בנוסף ולא במקום), וכך יהיו עוד קווים ונסיעות המתאימים לתקופה של היום לצד מחירים נמוכים.
רעיונות נכונים, רק כמה הערות
א) לדעתי הפרטה של קו שיש בו תחרות ישירה מול הרכבת (חיפה-ת"א, נתניה-ת"א וכד') היא בעייתית מאוד, כי היא הופכת את הרכבת (היעילה יותר) לפחות אטרקטיבית, וגם מקשה על חברת האוטובוסים להיות ריווחית. עדיף להפריט קווים אחרים כמו ת"א-ירושלים, או אולי הקווים מת"א לגליל (עפולה, טבריה וכו'). לגבי שתי ההצעות האחרות: הפרטה בדרום השרון צריך לעשות רק לאחר רה-ארגון מערך הקווים הבעייתי מאוד באזור. לגבי מזרח הנגב כמובן שאני תומך בשינוי המצב הקיים על-ידי הכנסת מפעיל נוסף (לא לזרוק את אגד לכל הרוחות). זה הרי הפרוייקט הגדול שלי, שאני גאה להודיע שעשוי להיות מושלם עד ליום התח"צ, ואז גם יוצגו פה "דוגמיות" ממנו.
המתחרים ישירות ברכבת בבעיהאבל, עדיין, השירות של קווי באר
שבע-תל אביב השתפר לעומת מה שהיה עד כה ולצד זה יש רכבת טובה, שתהיה עוד יותר טובה עם פתיחת תחנת האוניברסיטה בטווח הקרוב ועם יישור והכפלת הקו בטווח הארוך יותר. בנוסף, חלק מהקווים האלה הם לא מתחרים ישירים ברכבת. ישנם קווי אקספרס או קווים מאספים ברפרומה הזו, כמו קווים 369, 371 וכ'ו. לגבי שתי ההצעות שלי. אני שוב חוזר ומדגיש, שהכוונה פה היא לא לזרוק את אגד (וליתר דיוק, את עובדי אגד הטובים, ויש לא מעט כאלה), אלא להגיע לכך שיהיה שיפור בתחבורה הציבורית באיזורים אלה. כמו כן, אני מסכים איתך לגמרי, שיש לעשות רה-ארגון באיזורים אלה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.