שינוי קווים בת"א ב-1.9

מצב
הנושא נעול.

Guest31

New member
שינוי קווים בת"א ב-1.9

שינוי קווים בת"א ב-1.9
דובר לפני כשבוע פה על שינוי במספר קווים בגוש דן ב-1.9 האם משהו בוצע? אני למשל לא רואה שקו 30 עובר בגבעתיים. אני גם לא רואה שינויים בלו"ז שבאתר דן.
 

hai001

New member
זה היה צריך נראה להתבצע בחודש

שינוי קווים בת"א ב-1.9
דובר לפני כשבוע פה על שינוי במספר קווים בגוש דן ב-1.9 האם משהו בוצע? אני למשל לא רואה שקו 30 עובר בגבעתיים. אני גם לא רואה שינויים בלו"ז שבאתר דן.
זה היה צריך נראה להתבצע בחודש
הזה, וגם קו 17 היה אמור לסיים 20:30 ואז החלופה של קו 19 דרך קרית שלום עד תום השרות. בנתיים הכל עובד כרגיל אבל קו 154 נפתח לציבור.
 

hai001

New member
ממלא אם השנוי הזה התבצע

זה היה צריך נראה להתבצע בחודש
הזה, וגם קו 17 היה אמור לסיים 20:30 ואז החלופה של קו 19 דרך קרית שלום עד תום השרות. בנתיים הכל עובד כרגיל אבל קו 154 נפתח לציבור.
ממלא אם השנוי הזה התבצע
אז הם יודיעו באתר שלהם.
 

oshri5917

New member
צריך לבטל חלופות של קווי דן

ממלא אם השנוי הזה התבצע
אז הם יודיעו באתר שלהם.
צריך לבטל חלופות של קווי דן
כדי שלא יהיה בילבול מה לעזזל קשורה חלופת קו 51 לקרית מטלון למסלול הרגיל של הקו אני לא מבין בכלל
 

hai001

New member
תראה אושרי החלופות חוסכים לדן לעשות

צריך לבטל חלופות של קווי דן
כדי שלא יהיה בילבול מה לעזזל קשורה חלופת קו 51 לקרית מטלון למסלול הרגיל של הקו אני לא מבין בכלל
תראה אושרי החלופות חוסכים לדן לעשות
קווים נוספים ומיותרים. למה צריך לעשות קו בנפרד לקרית מטלון אני לא מבין ואני יודע שאתה כל כך רוצה רוצה להוריד את החלופה של קו 31 דרך ביצרון בכדי שקו 33 הזה יחזור לפעילות. אבל זה כבר לא יחזור להיות כמו שהיה.
 

אורי404

New member
בסדר. אבל, למה לא להפריד את מספר

תראה אושרי החלופות חוסכים לדן לעשות
קווים נוספים ומיותרים. למה צריך לעשות קו בנפרד לקרית מטלון אני לא מבין ואני יודע שאתה כל כך רוצה רוצה להוריד את החלופה של קו 31 דרך ביצרון בכדי שקו 33 הזה יחזור לפעילות. אבל זה כבר לא יחזור להיות כמו שהיה.
בסדר. אבל, למה לא להפריד את מספר
הקו? חוץ מזה שבנקודה הזו של קו מת"א לקרית מטלון, יש הגיון רב לקו שיפעל יותר פעמים.
 

hai001

New member
מה הכוונה להפריד לעשות שילוט שונה?

בסדר. אבל, למה לא להפריד את מספר
הקו? חוץ מזה שבנקודה הזו של קו מת"א לקרית מטלון, יש הגיון רב לקו שיפעל יותר פעמים.
מה הכוונה להפריד לעשות שילוט שונה?
 

אורי404

New member
הכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,

מה הכוונה להפריד לעשות שילוט שונה?
הכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,
או חלופה, אלא קו עם מספר בפני עצמו. למשל, אם יש באמת קו שנכנס לקרית מטלון, אז לא למספר אותו כקו 51, אלא כקו אחר. או למשל, קו 24א - לדעתי, צריך למספר אותו במספר בפני עצמו וכו'.
 

hai001

New member
זה יכול להיות דווקא טוב

הכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,
או חלופה, אלא קו עם מספר בפני עצמו. למשל, אם יש באמת קו שנכנס לקרית מטלון, אז לא למספר אותו כקו 51, אלא כקו אחר. או למשל, קו 24א - לדעתי, צריך למספר אותו במספר בפני עצמו וכו'.
זה יכול להיות דווקא טוב
נגיד לעשות חלופה דרך קרית מטלון שילוט 51א
 
ואני חוזר ואומר

הכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,
או חלופה, אלא קו עם מספר בפני עצמו. למשל, אם יש באמת קו שנכנס לקרית מטלון, אז לא למספר אותו כקו 51, אלא כקו אחר. או למשל, קו 24א - לדעתי, צריך למספר אותו במספר בפני עצמו וכו'.
ואני חוזר ואומר
כל מערך הקווים העירוניים בפתח-תקווה הולך לעבור שינוי מן היסוד כולל מיספור מחדש (עם ההעברה לקווים בעוד כחצי שנה), ובערך בעוד שנה אמור לצאת מכרז לקווי פ"ת-ת"א שבמסגרתו גם שם יהיה כנראה רה-ארגון של מערך הקווים ומיספור מחדש.
 

oshri5917

New member
התיכנון גרועה מאוד

ואני חוזר ואומר
כל מערך הקווים העירוניים בפתח-תקווה הולך לעבור שינוי מן היסוד כולל מיספור מחדש (עם ההעברה לקווים בעוד כחצי שנה), ובערך בעוד שנה אמור לצאת מכרז לקווי פ"ת-ת"א שבמסגרתו גם שם יהיה כנראה רה-ארגון של מערך הקווים ומיספור מחדש.
התיכנון גרועה מאוד
אין צורך להפריד בין השירות העירוני לבין עירוני
 

אורי404

New member
אופיר, איך אתה יודע? הרי קווים כבר

ואני חוזר ואומר
כל מערך הקווים העירוניים בפתח-תקווה הולך לעבור שינוי מן היסוד כולל מיספור מחדש (עם ההעברה לקווים בעוד כחצי שנה), ובערך בעוד שנה אמור לצאת מכרז לקווי פ"ת-ת"א שבמסגרתו גם שם יהיה כנראה רה-ארגון של מערך הקווים ומיספור מחדש.
אופיר, איך אתה יודע? הרי קווים כבר
למעלה משנתיים בבקעת אונו וטרם היה שינוי משמעותי, אלא אפילו להיפך. מספר הנסיעות של קווים מבוקשים ירד ומספר הוספת הקווים הוא קטן. ועוד משהו: מהם המכרזים הבאים?
 

mister K

New member
בתקווה שלא יהיו בכלל!

אופיר, איך אתה יודע? הרי קווים כבר
למעלה משנתיים בבקעת אונו וטרם היה שינוי משמעותי, אלא אפילו להיפך. מספר הנסיעות של קווים מבוקשים ירד ומספר הוספת הקווים הוא קטן. ועוד משהו: מהם המכרזים הבאים?
בתקווה שלא יהיו בכלל!
בעיקרון השלב הראשון של הרפורמה הסתיים. אני מקווה שלמנכ"ל החדש של משרד התחבורה יהיה יותר שכל מלקודמו. גם הקומבינתור במשרד האוצר הלך הביתה.
 

mucool2

New member
והגיע קומבינטור אחר...

בתקווה שלא יהיו בכלל!
בעיקרון השלב הראשון של הרפורמה הסתיים. אני מקווה שלמנכ"ל החדש של משרד התחבורה יהיה יותר שכל מלקודמו. גם הקומבינתור במשרד האוצר הלך הביתה.
והגיע קומבינטור אחר...
 
בבקעת אונו לא היה רה-ארגון

אופיר, איך אתה יודע? הרי קווים כבר
למעלה משנתיים בבקעת אונו וטרם היה שינוי משמעותי, אלא אפילו להיפך. מספר הנסיעות של קווים מבוקשים ירד ומספר הוספת הקווים הוא קטן. ועוד משהו: מהם המכרזים הבאים?
בבקעת אונו לא היה רה-ארגון
בשנת 2002 בערך החליטו במשרד התחבורה לבצע רה-ארגון של כל מערך התח"צ בגוש-דן, שעיקרו התאמת מערך האוטובוסים לעידן הרק"ל. הפרוייקט הוטל על חברת נתיבי איילון ששכרה משרדי תכנון שיכינו דו"חות וימליצו על המערך החדש באזורים שונים. עד כה הושלמו התכנון של פתח-תקווה, של מודיעין ושל ראשון-לציון, והוגשו דו"חות והמלצות ראשוניות לגבי חולון-אזור, בת-ים-יפו, ר"ג-גבעתיים ומשהו מאוד ראשוני לגבי המרכז ההיסטורי של ת"א. כאשר פורסמו מכרזי האוטובוסים של פ"ת ושל מודיעין נקבע במכרז כי הזוכה תצטרך להפעיל מערך קווים על-פי התכנית של חברת נתיבי איילון. מכיוון שלגבי בקעת-אונו לא נעשתה שום עבודה עד עכשיו אין שום דרך לחייב את קווים להפעיל מערך קווים מסויים (כי אין הוכחה מוסמכת שהמערך שהחברה מפעילה אינו האופטימלי). אני מעריך שבמכרזים הבאים יחייבו את המפעיל לבנות מערך לפי המלצות נתיבי-איילון במקומות שבהם כבר תהיינה המלצות כאלה. לגבי המכרזים הבאים, עד כמה שידוע לי לא מתוכנן הרבה לשנים הבאות. אמור לצאת מכרז על פ"ת-ת"א (שהוא בעצם ספיח של המכרז שקווים זכתה בו) בסביבות שנת 2006-2007. יוצא עכשיו מכרז מיוחד על ביתר-עילית בגלל שביתר-תור נכשלה טוטאלית. קווי דימונה אמורים לעבור למטרופולין בלי מכרז. מעבר לכך ה"נגלה" הבאה של המכרזים תהיה לקווים שכבר הופרטו (לאחר סיום תקופות הזכיון), כנראה עם עוד כמה אשכולות. הניחוש שלי - עוד משהו בגוש-דן, עוד משהו בדרום ועוד משהו בגליל. בירושלים לא מתכוונים להכניס מפעילים חדשים עד שתסתיים בניית המערכת החדשה (תיאום עם הרק"ל).
 

mister K

New member
אני לא חושב שיהיו עוד מכרזים חדשים

בבקעת אונו לא היה רה-ארגון
בשנת 2002 בערך החליטו במשרד התחבורה לבצע רה-ארגון של כל מערך התח"צ בגוש-דן, שעיקרו התאמת מערך האוטובוסים לעידן הרק"ל. הפרוייקט הוטל על חברת נתיבי איילון ששכרה משרדי תכנון שיכינו דו"חות וימליצו על המערך החדש באזורים שונים. עד כה הושלמו התכנון של פתח-תקווה, של מודיעין ושל ראשון-לציון, והוגשו דו"חות והמלצות ראשוניות לגבי חולון-אזור, בת-ים-יפו, ר"ג-גבעתיים ומשהו מאוד ראשוני לגבי המרכז ההיסטורי של ת"א. כאשר פורסמו מכרזי האוטובוסים של פ"ת ושל מודיעין נקבע במכרז כי הזוכה תצטרך להפעיל מערך קווים על-פי התכנית של חברת נתיבי איילון. מכיוון שלגבי בקעת-אונו לא נעשתה שום עבודה עד עכשיו אין שום דרך לחייב את קווים להפעיל מערך קווים מסויים (כי אין הוכחה מוסמכת שהמערך שהחברה מפעילה אינו האופטימלי). אני מעריך שבמכרזים הבאים יחייבו את המפעיל לבנות מערך לפי המלצות נתיבי-איילון במקומות שבהם כבר תהיינה המלצות כאלה. לגבי המכרזים הבאים, עד כמה שידוע לי לא מתוכנן הרבה לשנים הבאות. אמור לצאת מכרז על פ"ת-ת"א (שהוא בעצם ספיח של המכרז שקווים זכתה בו) בסביבות שנת 2006-2007. יוצא עכשיו מכרז מיוחד על ביתר-עילית בגלל שביתר-תור נכשלה טוטאלית. קווי דימונה אמורים לעבור למטרופולין בלי מכרז. מעבר לכך ה"נגלה" הבאה של המכרזים תהיה לקווים שכבר הופרטו (לאחר סיום תקופות הזכיון), כנראה עם עוד כמה אשכולות. הניחוש שלי - עוד משהו בגוש-דן, עוד משהו בדרום ועוד משהו בגליל. בירושלים לא מתכוונים להכניס מפעילים חדשים עד שתסתיים בניית המערכת החדשה (תיאום עם הרק"ל).
אני לא חושב שיהיו עוד מכרזים חדשים
בטח שלא בגוש דן, שם כבר נלקח מדן אחוז גבוה מאוד מהקווים. כמו שאמרתי דן לא יוותרו כל כך בקלות על קווי ת"א-פ"ת שמאוד חשובים להם (51 ו-66 למשל הם שני הקווים הפרבריים התדירים ביותר בגוש דן). גם באזור ירושלים וחיפה לא ייגעו, אלו האיזורים היחידים שנשארו בלעדית בשליטת אגד.
 

אורי404

New member
תודה, אופיר. יש גם להוסיף את המכרז

בבקעת אונו לא היה רה-ארגון
בשנת 2002 בערך החליטו במשרד התחבורה לבצע רה-ארגון של כל מערך התח"צ בגוש-דן, שעיקרו התאמת מערך האוטובוסים לעידן הרק"ל. הפרוייקט הוטל על חברת נתיבי איילון ששכרה משרדי תכנון שיכינו דו"חות וימליצו על המערך החדש באזורים שונים. עד כה הושלמו התכנון של פתח-תקווה, של מודיעין ושל ראשון-לציון, והוגשו דו"חות והמלצות ראשוניות לגבי חולון-אזור, בת-ים-יפו, ר"ג-גבעתיים ומשהו מאוד ראשוני לגבי המרכז ההיסטורי של ת"א. כאשר פורסמו מכרזי האוטובוסים של פ"ת ושל מודיעין נקבע במכרז כי הזוכה תצטרך להפעיל מערך קווים על-פי התכנית של חברת נתיבי איילון. מכיוון שלגבי בקעת-אונו לא נעשתה שום עבודה עד עכשיו אין שום דרך לחייב את קווים להפעיל מערך קווים מסויים (כי אין הוכחה מוסמכת שהמערך שהחברה מפעילה אינו האופטימלי). אני מעריך שבמכרזים הבאים יחייבו את המפעיל לבנות מערך לפי המלצות נתיבי-איילון במקומות שבהם כבר תהיינה המלצות כאלה. לגבי המכרזים הבאים, עד כמה שידוע לי לא מתוכנן הרבה לשנים הבאות. אמור לצאת מכרז על פ"ת-ת"א (שהוא בעצם ספיח של המכרז שקווים זכתה בו) בסביבות שנת 2006-2007. יוצא עכשיו מכרז מיוחד על ביתר-עילית בגלל שביתר-תור נכשלה טוטאלית. קווי דימונה אמורים לעבור למטרופולין בלי מכרז. מעבר לכך ה"נגלה" הבאה של המכרזים תהיה לקווים שכבר הופרטו (לאחר סיום תקופות הזכיון), כנראה עם עוד כמה אשכולות. הניחוש שלי - עוד משהו בגוש-דן, עוד משהו בדרום ועוד משהו בגליל. בירושלים לא מתכוונים להכניס מפעילים חדשים עד שתסתיים בניית המערכת החדשה (תיאום עם הרק"ל).
תודה, אופיר. יש גם להוסיף את המכרז
של מודיעין, בו או ש"מרגלית" ממשיכה, או חברה אחרת ("אגד פלוס", אולי). המשך הרפורמה צריך להיות: - קווים בינעירוניים, כמו ת"א-ירושלים, ת"א-חיפה ועוד. צריך שהוא יהיה כמו הרפורמה של קווי תל אביב-באר שבע, בו תמשיך לפעול אגד, או אחת מחברות הבת שלה, ובנוסף אליה עוד תפעל עוד חברה. השיפור יהיה, בין היתר, במתן מחירים נמוכים יותר ממה שיש כיום. - רפורמה באיזור הנגב המזרחי, כולל איזור ערד. - רפורמה באשכול השרון: הרצליה, רעננה, כפר סבא, הוד השרון והסביבה. בשתי הרפורמות האחרונות, צריך להוסיף עוד חברה ואולי אף חברות לצד אגד ודן (אני מדגיש שיפעלו בינתיים, בנוסף ולא במקום), וכך יהיו עוד קווים ונסיעות המתאימים לתקופה של היום לצד מחירים נמוכים.
 
רעיונות נכונים, רק כמה הערות

תודה, אופיר. יש גם להוסיף את המכרז
של מודיעין, בו או ש"מרגלית" ממשיכה, או חברה אחרת ("אגד פלוס", אולי). המשך הרפורמה צריך להיות: - קווים בינעירוניים, כמו ת"א-ירושלים, ת"א-חיפה ועוד. צריך שהוא יהיה כמו הרפורמה של קווי תל אביב-באר שבע, בו תמשיך לפעול אגד, או אחת מחברות הבת שלה, ובנוסף אליה עוד תפעל עוד חברה. השיפור יהיה, בין היתר, במתן מחירים נמוכים יותר ממה שיש כיום. - רפורמה באיזור הנגב המזרחי, כולל איזור ערד. - רפורמה באשכול השרון: הרצליה, רעננה, כפר סבא, הוד השרון והסביבה. בשתי הרפורמות האחרונות, צריך להוסיף עוד חברה ואולי אף חברות לצד אגד ודן (אני מדגיש שיפעלו בינתיים, בנוסף ולא במקום), וכך יהיו עוד קווים ונסיעות המתאימים לתקופה של היום לצד מחירים נמוכים.
רעיונות נכונים, רק כמה הערות
א) לדעתי הפרטה של קו שיש בו תחרות ישירה מול הרכבת (חיפה-ת"א, נתניה-ת"א וכד') היא בעייתית מאוד, כי היא הופכת את הרכבת (היעילה יותר) לפחות אטרקטיבית, וגם מקשה על חברת האוטובוסים להיות ריווחית. עדיף להפריט קווים אחרים כמו ת"א-ירושלים, או אולי הקווים מת"א לגליל (עפולה, טבריה וכו'). לגבי שתי ההצעות האחרות: הפרטה בדרום השרון צריך לעשות רק לאחר רה-ארגון מערך הקווים הבעייתי מאוד באזור. לגבי מזרח הנגב כמובן שאני תומך בשינוי המצב הקיים על-ידי הכנסת מפעיל נוסף (לא לזרוק את אגד לכל הרוחות). זה הרי הפרוייקט הגדול שלי, שאני גאה להודיע שעשוי להיות מושלם עד ליום התח"צ, ואז גם יוצגו פה "דוגמיות" ממנו.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif אבל, עדיין, השירות של קווי באר

רעיונות נכונים, רק כמה הערות
א) לדעתי הפרטה של קו שיש בו תחרות ישירה מול הרכבת (חיפה-ת"א, נתניה-ת"א וכד') היא בעייתית מאוד, כי היא הופכת את הרכבת (היעילה יותר) לפחות אטרקטיבית, וגם מקשה על חברת האוטובוסים להיות ריווחית. עדיף להפריט קווים אחרים כמו ת"א-ירושלים, או אולי הקווים מת"א לגליל (עפולה, טבריה וכו'). לגבי שתי ההצעות האחרות: הפרטה בדרום השרון צריך לעשות רק לאחר רה-ארגון מערך הקווים הבעייתי מאוד באזור. לגבי מזרח הנגב כמובן שאני תומך בשינוי המצב הקיים על-ידי הכנסת מפעיל נוסף (לא לזרוק את אגד לכל הרוחות). זה הרי הפרוייקט הגדול שלי, שאני גאה להודיע שעשוי להיות מושלם עד ליום התח"צ, ואז גם יוצגו פה "דוגמיות" ממנו.
אבל, עדיין, השירות של קווי באר
שבע-תל אביב השתפר לעומת מה שהיה עד כה ולצד זה יש רכבת טובה, שתהיה עוד יותר טובה עם פתיחת תחנת האוניברסיטה בטווח הקרוב ועם יישור והכפלת הקו בטווח הארוך יותר. בנוסף, חלק מהקווים האלה הם לא מתחרים ישירים ברכבת. ישנם קווי אקספרס או קווים מאספים ברפרומה הזו, כמו קווים 369, 371 וכ'ו. לגבי שתי ההצעות שלי. אני שוב חוזר ומדגיש, שהכוונה פה היא לא לזרוק את אגד (וליתר דיוק, את עובדי אגד הטובים, ויש לא מעט כאלה), אלא להגיע לכך שיהיה שיפור בתחבורה הציבורית באיזורים אלה. כמו כן, אני מסכים איתך לגמרי, שיש לעשות רה-ארגון באיזורים אלה.
 
המתחרים ישירות ברכבת בבעיה

אבל, עדיין, השירות של קווי באר
שבע-תל אביב השתפר לעומת מה שהיה עד כה ולצד זה יש רכבת טובה, שתהיה עוד יותר טובה עם פתיחת תחנת האוניברסיטה בטווח הקרוב ועם יישור והכפלת הקו בטווח הארוך יותר. בנוסף, חלק מהקווים האלה הם לא מתחרים ישירים ברכבת. ישנם קווי אקספרס או קווים מאספים ברפרומה הזו, כמו קווים 369, 371 וכ'ו. לגבי שתי ההצעות שלי. אני שוב חוזר ומדגיש, שהכוונה פה היא לא לזרוק את אגד (וליתר דיוק, את עובדי אגד הטובים, ויש לא מעט כאלה), אלא להגיע לכך שיהיה שיפור בתחבורה הציבורית באיזורים אלה. כמו כן, אני מסכים איתך לגמרי, שיש לעשות רה-ארגון באיזורים אלה.
המתחרים ישירות ברכבת בבעיה
אני זוכר איך פעם קו 900 היה יוצא כל 5-10 דק', ובין-לבין היו גם 901 ואחרים בתדירויות יפות מאוד. היום לפעמים יוצא אוטובוס פעם בחצי שעה (אני זוכר שלפני כמה חודשים חיכיתי ב-18:30 בחוף הכרמל קרוב ל-40 דקות). גם קווים 370,380 סבלו קצת מהשיפורים ברכבת. ההכפלה תביא לכך שתצא רכבת כל 20 דק' והיא תבצע את הנסיעה בכמעט חצי שעה פחות מהאוטובוס, וזו עלולה להיות מכת מוות לקווים הללו. כמובן שעל הקווים האחרים (למעט אולי 369) זה לא ישפיע. בעניין שני המפעילים על אותו הקו, אני שב ומדגיש שתוכל להיות תחרות ישירה רק אם תדירות הקו היא למעלה מ-6 נסיעות בשעה! בתדירות נמוכה יותר אנשים יבחרו נסיעה לפי השעה ולא לפי המפעיל. אפשרות אחרת (שלדעתי צריך ליישם באזורים הדלילים יותר, כמו הנגב המזרחי) היא חלוקה בין שני מפעילים, כאשר כל מפעיל מקבל בלעדיות על מספר קווים בעלי תדירות נמוכה, ועל הקווים היותר תדירים (4 נסיעות בשעה) יהיה "מפעיל עיקרי" ו"מפעיל משני" שמתחלקים בערך 80:20 (כלומר - המפעיל המשני מתגבר את העיקרי בשעות שיא הפעילות). בקווים בעייתיים במיוחד (ובמקרה של ערד לפי התוכנית שלי הקו לירושלים הוא קו כזה, ואולי גם הקו לים-המלח) יש מקום להכניס שני מפעילים שלא מתחרים זה-בזה (אחד יפעיל את נסיעת הבוקר והשני את נסיעת הערב למשל).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה