שינוי קווים בת"א ב-1.9

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
../images/Emo45.gif נשמע הרבה יותר טוב ממצב שרק

המתחרים ישירות ברכבת בבעיה
אני זוכר איך פעם קו 900 היה יוצא כל 5-10 דק', ובין-לבין היו גם 901 ואחרים בתדירויות יפות מאוד. היום לפעמים יוצא אוטובוס פעם בחצי שעה (אני זוכר שלפני כמה חודשים חיכיתי ב-18:30 בחוף הכרמל קרוב ל-40 דקות). גם קווים 370,380 סבלו קצת מהשיפורים ברכבת. ההכפלה תביא לכך שתצא רכבת כל 20 דק' והיא תבצע את הנסיעה בכמעט חצי שעה פחות מהאוטובוס, וזו עלולה להיות מכת מוות לקווים הללו. כמובן שעל הקווים האחרים (למעט אולי 369) זה לא ישפיע. בעניין שני המפעילים על אותו הקו, אני שב ומדגיש שתוכל להיות תחרות ישירה רק אם תדירות הקו היא למעלה מ-6 נסיעות בשעה! בתדירות נמוכה יותר אנשים יבחרו נסיעה לפי השעה ולא לפי המפעיל. אפשרות אחרת (שלדעתי צריך ליישם באזורים הדלילים יותר, כמו הנגב המזרחי) היא חלוקה בין שני מפעילים, כאשר כל מפעיל מקבל בלעדיות על מספר קווים בעלי תדירות נמוכה, ועל הקווים היותר תדירים (4 נסיעות בשעה) יהיה "מפעיל עיקרי" ו"מפעיל משני" שמתחלקים בערך 80:20 (כלומר - המפעיל המשני מתגבר את העיקרי בשעות שיא הפעילות). בקווים בעייתיים במיוחד (ובמקרה של ערד לפי התוכנית שלי הקו לירושלים הוא קו כזה, ואולי גם הקו לים-המלח) יש מקום להכניס שני מפעילים שלא מתחרים זה-בזה (אחד יפעיל את נסיעת הבוקר והשני את נסיעת הערב למשל).
נשמע הרבה יותר טוב ממצב שרק
אגד יפעלו ובטח שנשמע יותר טוב מהרפורמה, שיש כיום.
 
הגישה שלי, בקצרה:

נשמע הרבה יותר טוב ממצב שרק
אגד יפעלו ובטח שנשמע יותר טוב מהרפורמה, שיש כיום.
הגישה שלי, בקצרה:
מנהלת תח"צ ארצית/מחוזית/מקומית שקובעת מסלולי קווים ולוחות זמנים שהמפעילים הם סוג של קבלנים שלה, רק עם יכולת "להגדיל ראש" ולהוסיף נסיעות, להוריד מחירים, לשנות מסלולים וכו' באישור המנהלת. המנהלת תקבע מחירים אחידים לקווים "מפוצלים" (אלה שיש בהם שני מפעילים אך אין תחרות, כמו שציינתי קודם לגבי קו ערד-ירושלים) ותהיה מעורבת במחירי הנסיעות האחרות. דמי הזכיון יצומצמו ולמעשה יממנו את המנהלת בלבד. כמובן שאני מתנדב להיות ראש מנהלת התח"צ של ערד.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif אבל התיאום צריך להיות יותר מלא

הגישה שלי, בקצרה:
מנהלת תח"צ ארצית/מחוזית/מקומית שקובעת מסלולי קווים ולוחות זמנים שהמפעילים הם סוג של קבלנים שלה, רק עם יכולת "להגדיל ראש" ולהוסיף נסיעות, להוריד מחירים, לשנות מסלולים וכו' באישור המנהלת. המנהלת תקבע מחירים אחידים לקווים "מפוצלים" (אלה שיש בהם שני מפעילים אך אין תחרות, כמו שציינתי קודם לגבי קו ערד-ירושלים) ותהיה מעורבת במחירי הנסיעות האחרות. דמי הזכיון יצומצמו ולמעשה יממנו את המנהלת בלבד. כמובן שאני מתנדב להיות ראש מנהלת התח"צ של ערד.
אבל התיאום צריך להיות יותר מלא
זה כולל מודיעין וכרטוס המשותף (כך מן הסתם גם המחירים יהיו אחידים).
 
כאמור - המפעיל הוא קבלן

אבל התיאום צריך להיות יותר מלא
זה כולל מודיעין וכרטוס המשותף (כך מן הסתם גם המחירים יהיו אחידים).
כאמור - המפעיל הוא קבלן
רשות התח"צ תדאג שיהיה תיאום זמנים בין קווים,תדאג לכירטוס משותף, ותפעיל גם את עמדות המודיעין. למעשה המפעיל יהיה אחראי על שני ענייני תפעול בלבד - רכבים ונהגים.
 

846

Active member
לדעתי, הערכותשלך לגבי המיכרזים

בבקעת אונו לא היה רה-ארגון
בשנת 2002 בערך החליטו במשרד התחבורה לבצע רה-ארגון של כל מערך התח"צ בגוש-דן, שעיקרו התאמת מערך האוטובוסים לעידן הרק"ל. הפרוייקט הוטל על חברת נתיבי איילון ששכרה משרדי תכנון שיכינו דו"חות וימליצו על המערך החדש באזורים שונים. עד כה הושלמו התכנון של פתח-תקווה, של מודיעין ושל ראשון-לציון, והוגשו דו"חות והמלצות ראשוניות לגבי חולון-אזור, בת-ים-יפו, ר"ג-גבעתיים ומשהו מאוד ראשוני לגבי המרכז ההיסטורי של ת"א. כאשר פורסמו מכרזי האוטובוסים של פ"ת ושל מודיעין נקבע במכרז כי הזוכה תצטרך להפעיל מערך קווים על-פי התכנית של חברת נתיבי איילון. מכיוון שלגבי בקעת-אונו לא נעשתה שום עבודה עד עכשיו אין שום דרך לחייב את קווים להפעיל מערך קווים מסויים (כי אין הוכחה מוסמכת שהמערך שהחברה מפעילה אינו האופטימלי). אני מעריך שבמכרזים הבאים יחייבו את המפעיל לבנות מערך לפי המלצות נתיבי-איילון במקומות שבהם כבר תהיינה המלצות כאלה. לגבי המכרזים הבאים, עד כמה שידוע לי לא מתוכנן הרבה לשנים הבאות. אמור לצאת מכרז על פ"ת-ת"א (שהוא בעצם ספיח של המכרז שקווים זכתה בו) בסביבות שנת 2006-2007. יוצא עכשיו מכרז מיוחד על ביתר-עילית בגלל שביתר-תור נכשלה טוטאלית. קווי דימונה אמורים לעבור למטרופולין בלי מכרז. מעבר לכך ה"נגלה" הבאה של המכרזים תהיה לקווים שכבר הופרטו (לאחר סיום תקופות הזכיון), כנראה עם עוד כמה אשכולות. הניחוש שלי - עוד משהו בגוש-דן, עוד משהו בדרום ועוד משהו בגליל. בירושלים לא מתכוונים להכניס מפעילים חדשים עד שתסתיים בניית המערכת החדשה (תיאום עם הרק"ל).
לדעתי, הערכותשלך לגבי המיכרזים
העתידיים לא נכונות.... העברה של קוי דימונה למטרופולין ללא מיכרז בוטלה לאחר התערבות ראש העיר.
 

mucool2

New member
אפשר לדעת למה ללא מכרז?

לדעתי, הערכותשלך לגבי המיכרזים
העתידיים לא נכונות.... העברה של קוי דימונה למטרופולין ללא מיכרז בוטלה לאחר התערבות ראש העיר.
אפשר לדעת למה ללא מכרז?
 
כרגע עוד "יושבים" לראש העיר על הראש

לדעתי, הערכותשלך לגבי המיכרזים
העתידיים לא נכונות.... העברה של קוי דימונה למטרופולין ללא מיכרז בוטלה לאחר התערבות ראש העיר.
כרגע עוד "יושבים" לראש העיר על הראש
ההעברה לא בוטלה סופית. אם מטרופולין תסכים לספק תעסוקה לעובדי אגד דימונה באותם התנאים, או לפחות משהו דומה, ראש העיר כנראה יסכים.
 

mister K

New member
אני לא חושב שיצא מכרז לקווי פ"ת-ת"א

ואני חוזר ואומר
כל מערך הקווים העירוניים בפתח-תקווה הולך לעבור שינוי מן היסוד כולל מיספור מחדש (עם ההעברה לקווים בעוד כחצי שנה), ובערך בעוד שנה אמור לצאת מכרז לקווי פ"ת-ת"א שבמסגרתו גם שם יהיה כנראה רה-ארגון של מערך הקווים ומיספור מחדש.
אני לא חושב שיצא מכרז לקווי פ"ת-ת"א
על פי התוכנית הראשונית היו אמורים הקווים האלה להיכלל במכרז קווי פ"ת הנוכחי ובדן נלחמו והצליחו "להצילם". בניגוד לקווים הפנימיים בפ"ת, קווי פ"ת-ת"א מאוד מאוד חשובים בשביל דן ואני לא חושב שהם יוותרו עליהם.
 

mucool2

New member
... עד שתגיע הרק"ל

אני לא חושב שיצא מכרז לקווי פ"ת-ת"א
על פי התוכנית הראשונית היו אמורים הקווים האלה להיכלל במכרז קווי פ"ת הנוכחי ובדן נלחמו והצליחו "להצילם". בניגוד לקווים הפנימיים בפ"ת, קווי פ"ת-ת"א מאוד מאוד חשובים בשביל דן ואני לא חושב שהם יוותרו עליהם.
... עד שתגיע הרק"ל
אבל זה לא יקרה בקרוב, אין מה לדאוג.
 

9108701

New member
אורי לרשום מס זה לא בעיה

הכוונה היא שלא יהיה קו עם א בסוף,
או חלופה, אלא קו עם מספר בפני עצמו. למשל, אם יש באמת קו שנכנס לקרית מטלון, אז לא למספר אותו כקו 51, אלא כקו אחר. או למשל, קו 24א - לדעתי, צריך למספר אותו במספר בפני עצמו וכו'.
אורי לרשום מס זה לא בעיה
אבל בשביל זה צריך לפתוח קו לאייש נהגים סדרן כסף ועוד.....יותר קל וחסכוני לבצע חלופה
 

אורי404

New member
לא כל כך הבנתי. מה הבעיה שהקו

אורי לרשום מס זה לא בעיה
אבל בשביל זה צריך לפתוח קו לאייש נהגים סדרן כסף ועוד.....יותר קל וחסכוני לבצע חלופה
לא כל כך הבנתי. מה הבעיה שהקו
החלופי יעבור מספר אחר, ועדיין יהיה קשור לאותם נהגים של הקו העיקרי ולאותו סדרן? למשל, שבמקום מספור 51 יהיה מספור אחר, ועדיין המכונות, הנהגים והדרן יהיו של קו 51?
 

hai001

New member
רוב לקווי דן יש חלופות וגם לאגד

תראה אושרי החלופות חוסכים לדן לעשות
קווים נוספים ומיותרים. למה צריך לעשות קו בנפרד לקרית מטלון אני לא מבין ואני יודע שאתה כל כך רוצה רוצה להוריד את החלופה של קו 31 דרך ביצרון בכדי שקו 33 הזה יחזור לפעילות. אבל זה כבר לא יחזור להיות כמו שהיה.
רוב לקווי דן יש חלופות וגם לאגד
וקווים.
 

oshri5917

New member
לגבי הקו לקרית מטלון

רוב לקווי דן יש חלופות וגם לאגד
וקווים.
לגבי הקו לקרית מטלון
יש הרבה מספרים פנויים לקו כמו 21 52 53 54 55 56 57 58 59 שיכולים לדוגמא לנהיות 52פ 21פ 59פ ועוד כדי שלא יהיה בילבול (2)אורי 404 ויובל חי אם אתם רוצים הסבר כנסו לקומונה אוטובוסים וקווים ואסביר לכם
 

urilei

New member
נצל"ש - קו חדש - 139

שינוי קווים בת"א ב-1.9
דובר לפני כשבוע פה על שינוי במספר קווים בגוש דן ב-1.9 האם משהו בוצע? אני למשל לא רואה שקו 30 עובר בגבעתיים. אני גם לא רואה שינויים בלו"ז שבאתר דן.
נצל"ש - קו חדש - 139
של קווים מראשל"צ עד יהוד במסלול 138, ומשם לבי"ח שיבא תל השומר שימושי למדי להרבה אנשים, במיוחד לחיילים אבל מאוד לא תדיר 5-6 נסיעות ביום לכל כיוון
 

hai001

New member
כמעט הכל הקווים החדשים של

נצל"ש - קו חדש - 139
של קווים מראשל"צ עד יהוד במסלול 138, ומשם לבי"ח שיבא תל השומר שימושי למדי להרבה אנשים, במיוחד לחיילים אבל מאוד לא תדיר 5-6 נסיעות ביום לכל כיוון
כמעט הכל הקווים החדשים של
חברת קווים כגון: 137, 136, 139. הם קווים שפועלים בתדירות נמוכה. ועם לוח זמנים מיוחד. שיהיה בהצלחה לקווים.
 

david80

Member
מה דעתכם על השינוי הבא:

שינוי קווים בת"א ב-1.9
דובר לפני כשבוע פה על שינוי במספר קווים בגוש דן ב-1.9 האם משהו בוצע? אני למשל לא רואה שקו 30 עובר בגבעתיים. אני גם לא רואה שינויים בלו"ז שבאתר דן.
מה דעתכם על השינוי הבא:
שחלק גדול מהקווים שחוצים את האיילון בגשר לא גרדייא יעברו לחצות את האיילון בגשר ההגנה ליד תחנת הרכבת?
 

urilei

New member
נשמע רעיון מצויין

מה דעתכם על השינוי הבא:
שחלק גדול מהקווים שחוצים את האיילון בגשר לא גרדייא יעברו לחצות את האיילון בגשר ההגנה ליד תחנת הרכבת?
נשמע רעיון מצויין
כל הקווים לכיוון גבעתיים מצד שני, גם ללה גרדיה מגיעה תחבורה ציבורית
 

846

Active member
מה היתרון? איך שכונת התיקוה יכולה

מה דעתכם על השינוי הבא:
שחלק גדול מהקווים שחוצים את האיילון בגשר לא גרדייא יעברו לחצות את האיילון בגשר ההגנה ליד תחנת הרכבת?
מה היתרון? איך שכונת התיקוה יכולה
להתמודד עם העומס הנוסף?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה