../images/Emo45.gif נשמע הרבה יותר טוב ממצב שרק
נשמע הרבה יותר טוב ממצב שרק
אגד יפעלו ובטח שנשמע יותר טוב מהרפורמה, שיש כיום.
המתחרים ישירות ברכבת בבעיה
אני זוכר איך פעם קו 900 היה יוצא כל 5-10 דק', ובין-לבין היו גם 901 ואחרים בתדירויות יפות מאוד. היום לפעמים יוצא אוטובוס פעם בחצי שעה (אני זוכר שלפני כמה חודשים חיכיתי ב-18:30 בחוף הכרמל קרוב ל-40 דקות). גם קווים 370,380 סבלו קצת מהשיפורים ברכבת. ההכפלה תביא לכך שתצא רכבת כל 20 דק' והיא תבצע את הנסיעה בכמעט חצי שעה פחות מהאוטובוס, וזו עלולה להיות מכת מוות לקווים הללו. כמובן שעל הקווים האחרים (למעט אולי 369) זה לא ישפיע. בעניין שני המפעילים על אותו הקו, אני שב ומדגיש שתוכל להיות תחרות ישירה רק אם תדירות הקו היא למעלה מ-6 נסיעות בשעה! בתדירות נמוכה יותר אנשים יבחרו נסיעה לפי השעה ולא לפי המפעיל. אפשרות אחרת (שלדעתי צריך ליישם באזורים הדלילים יותר, כמו הנגב המזרחי) היא חלוקה בין שני מפעילים, כאשר כל מפעיל מקבל בלעדיות על מספר קווים בעלי תדירות נמוכה, ועל הקווים היותר תדירים (4 נסיעות בשעה) יהיה "מפעיל עיקרי" ו"מפעיל משני" שמתחלקים בערך 80:20 (כלומר - המפעיל המשני מתגבר את העיקרי בשעות שיא הפעילות). בקווים בעייתיים במיוחד (ובמקרה של ערד לפי התוכנית שלי הקו לירושלים הוא קו כזה, ואולי גם הקו לים-המלח) יש מקום להכניס שני מפעילים שלא מתחרים זה-בזה (אחד יפעיל את נסיעת הבוקר והשני את נסיעת הערב למשל).
אגד יפעלו ובטח שנשמע יותר טוב מהרפורמה, שיש כיום.