שיעול יבש מתמשך וציור ריאתי

EB10000

New member
שיעול יבש מתמשך וציור ריאתי

לדר שלום

אני בן 44 בריא לעולם לא עישנתי ועוסק בספורט. מזה חודש שהופיע אצלי שיעול יבש שבא והולך בשעות שונות של היום ללא קשיי נשימה או כאבים. אין חום או נזלת. השיעול מתגבר בשעות שונות של היום ושוב נרגע או נחלש. לעיתים נעלם ליומים ברצף ושוב חוזר באופן מוגבר. רופא המשפחה הניח אלרגיה או וירוס אבל לעולם לא סבלתי מאלרגיה. כדורי קודאין לא עוזרים כלל. השיעול לא מעיר אותי בלילה ואין לי בעיה של קוצר נשימה במאמץ גופני מוגבר כמו ריצה למרחק. מדי פעם אני מרגיש דקירות קצרות וקלות באזורים שונים בבית החזה ללא קשר לשאיפה. השיעול מגיע בעקבות גירוי בדרכי הנשימה כאילו ששאפתי מים לריאות. נשימה עמורה לרוב מגרה את השיעול. ברוב המקרים הוא יבש אך לעיתים יש ליחה שקופה וצמיגית שנתקעת בגרון אחרי התקף השיעול.

לאחר חודש של תלונות נשלחתי לצילום ריאות דחוף. למרות שבצילום רואים איזה ציור ריאתי (לכלוכים שונים), הרדיולוג לא התייחס אליהם כלל ורשם:

"צל הלב אינו מורחב, אין עדות לתסנין, גודש או תפליט, סינוסים חופשיים".

בעקבות תשובת הרדיולוג, רופא המשפחה החליט שאין יותר מה לעשות ואמר לי לחזור אליו בעוד חודשיים אם השיעול לא עובר, אז הוא יפנה ל CT או לייעוץ או רופא ריאות.

קראתי רבות על רשלנות ריפואית בגילוי מאוחר של סרטן ריאה ואני חושש שיש משהו מאחורי השיעול מלבד "שיעול חורף חולף" כמו שרופא המשפחה הגדיר. מה לגבי דלקת ריאות אטיפית לגודגה שלא ניתן לראות בצילום אלא רק ב CT? מהם אותם לכלוכים הנראים בצילום המצורף והאם אם מצריכים בירור מעמיק יותר כמו CT במינון נמוך? האם להתעקש לראות רופא אחר או לפנות לרופא מומחה ריאה באופן יזום ולא להמתין עוד חודשיים?

בהקשר הרדיולוגי, האם לא כל הצללה לבנה מהווה ממצא פתלוגי? ההיתכן שהרדולוג לא הבחין בציור הריאתי הלא נקי שרואים בתצלום?

ידוע לי שהפורום כאן לא נועד לפענוח, לכן השאלה שלי היא כללית. יש לכלוך לבן בצילום, אז מדוע אין לגביו כל הייחסות מצד הרדיולוג המפענח? האם הלכלוך יכול להעיד על דלקת ריאות אטיפית או ברונכיטיס לדוגמה? מה לגבי פתלוגיות אחרות?

תודה

 
צילומי חזה ורדיולוגיה

שלום רב,
לא אתייחס כמובן לתמונה שצירפת, שאינה באיכות המאפשרת פענוח.
איני יודע במה אתה עוסק, אולם גם רופא המשפחה שלך וגם הרדיולוג הם אנשי מקצוע שלמדו לפחות 12 שנה ועברו בהצלחה מבחנים רבים וקשים על מנת שיוכלו לאבחן את בעייתך.
בצילום חזה תקין יש את אותם דברים שאתה קורא "לכלוכים"- הם למשל כלי דם ועוד איברים חיוניים, שאוי ואבוי אם הם לא היו. כמובן שאין לך את הכלים כמו לרדיולוג להבין מה תקין ומה פתולוגי. כמו שאם אני הייתי מסתכל על שורות קוד של תוכנת מחשב, הייתי חושב בטוח שהיא לא תקינה.
כמובן שעלולות להיות טעויות. יש דרכים לברר בעיה רפואית, כגון שיעול ממושך עם צילום תקין. וכמובן שזכותך להתייעץ עם רופאים אחרים.
רפואה שלמה.
 
למעלה