שיעורים פרטיים - דיון

שיעורים פרטיים - דיון

כמורה בשיעורים פרטיים (באופן קבוע, ב"ה), אני רוצה להעלות מספר שאלות ולבקש מכם, חברי הפורום שגם עוסקים בזה, להגיב עליהן: א. כיצד אתם מנהלים את השיעור? כמה אתם מסבירים וכמה אתם נותנים לתלמיד לעבוד? ב. כמה אתם גובים עבור 60 דקות? ג. האם אתם נותנים שיעורים נוספים על מה שהוא מקבל בכיתה? ד. היכן אתם נותנים את השיעור? בבית התלמיד או בבית שלכם? אם בבית התלמיד, אז האם אתם גובים על זה יותר? ה. האם אתם נלחצים כאשר התלמיד לא מקבל ציון טוב אחרי השיעור איתכם? האם אתם חוששים מתגובת ההורים? אשמח לשמוע עוד פרטים אודות ניהול השיעורים שאתם מוסרים, וללמוד מכך...
 
ו. עד כמה אתם נותנים לתלמיד לדבר עם דברים שלא

קשורים לשיעור... ז. מה עושים עם תלמידים אפטיים, שרק עושים מה שאתם אומרים להם ולא שואלים כמעט או משתפים אתכם במה שקורה באופן כללי? ח. איך הקשר שלכם עם ההורים של התלמידים?
 
תמיכה מבחוץ

מצטער - זה ממש לא בכיוון שלנו. אנחנו עמותה ללא מטרות רווח, שמנסה לקדם את החינוך המתמטי בתוך בתי הספר, כך ששיעורים פרטיים אינם הכיוון. אבל אנצל את ההזדמנות להעיר משהו על מגמה בחינוך בארץ - מכיוון שהבעיות במערכת המרכזית הן ענקיות, ואף אחד לא יודע איך להתמודד איתן, מנסים לעזור על ידי תמיכה מבחוץ. קרן קרב, פר"ח, סטודנטים שנכנסים לכיתות. כל שקל שנתרם למטרה הזאת גורם נזק של שני שקלים למערכת. (זה עוד טוב. כל שקל שמושקע במחקר חינוכי גורם אחר כך לנזק של 10 שקלים במערכת, זו הערכתי. הניסויים שאנשי האקדמיה החינוכית עורכים בתלמידים הם מן הגורמים המזיקים ביותר למערכת החינוך. ראה השפה כמכלול, שיטת הבדידים, ההוראה הפרטנית). הפתרון חייב, אבל חייב, לבוא מתוך המערכת. קחו את הכסף שנתרם לקרן קרב, והשקיעו אותו במשכורות למורים. זה יעלה את המשכורת שלהם במעט מאוד, אבל לפחות תהיה בכך תועלת. מדוע אני טוען כך? קחו את פר"ח. שולחים סטודנטים שאין להם שמץ מושג בחינוך, ונותנים להם לעבוד עם התלמידים. על התוצאות שאלו את המורים. (יש תועלת במעמד ה"אח הגדול", אבל זה עניין אחר). אותו דבר קרה לפרויקט עם סטודנטים מן הטכניון בחיפה. כמה פרופסורים רצו להאדיר את שמם, ובכך אכן הצליחו (קצת). זו לא תשובה לשאלתך, אבל אולי פתח לדיון.
 

3תיתי

New member
פרופ' אהרוני

אינני יודעת כמה אתה מעורה במה שקורה בענייני "קרב" (אין קרן). הנזק עוד גדול בהרבה, כי מורידים משעות היסוד של התלמידים. בשמחה הייתי תורמת את הכסף למשכורות למורים ראויים ומכוון שחפרתי וגיליתי את המתרחש ב"קרב" אני פשוט לא משלמת ומקווה שהורים רבים יצטרפו אלי ונייבש את הצרה הזו
 
מה ההבדל עם שיעור ציור מוסר מורה מקרן

קרב או מורה מטעם משרד החינוך. כמובן שאני חושבת שצריך להעלות את המשכורות של המורים שעובדים מאוד קשה, אבל במקביל גם לקבל רק מורים טובים באמת, ולמה אני מתכוונת? אני שומעת מתלמידים שלי (הפרטיים) על סיפורים בהם המורים (במיוחד של מתמטיקה): א. לא יודעים את החומר שהם מלמדים. או שיודעים שיעור אחד יותר מהתלמידים במקום 200 שיעורים יותר ממנו ב. לא יודעים ללמד, למשל מדברים מאוד מהר ולא ברור וכלל לא יודעים להעביר את החומר. ג. וזה לגבי מורים אחרים גם: מורים שלא מהווים כלל דוגמא חינוכית לילד, מורות שבאות עם גופיה או חולצה מאוד חשופה (במקום לבוא בצורה מוכבת - מינימום חולצה מכופתרת/צווארון), או מורה שמדברת בשפה מאוד רחובית או עם קללות והרבה סלנגים... למורים כאלה באמת לא מגיע שכר גבוה, מורים כאלה צריך להוקיע מהמערכת, ולהתחיל לקבל מורים איכותיים... אגב, לגבי הסטודנטים - כמה שזה עוזר לסטודנטים וזה עוזר לתלמידים, הרבה סטודנטים עושים זאת רק אבל רק בשביל הכסף ולא מעניין אותם בכהוא זה מצב הילד שלהם... רק אחרי שנכנסים למערכת החינוך, הם לומדים את נפשו של הילד ואז מתאים לשבץ את המורים הצעירים לפרויקטים כאלה... (אולי שקודם יקבלו את הכסף ורק לאחר סיום הלימודים להתחיל את הפרויקט...) מה דעתכם???
 
שיעורים פרטיים - לא אנחנו הכתובת

אנחנו עמותה ללא כוונת רווח. חבריה נרתמו לסייע להעלאת הרמה של החינוך המתמטי בארץ. אנחנו עושים זאת מתוך תחושת שליחות, כי המתמטיקה נראית להם אחד המקצועות החשובים בקביעת עתידו של הפרט ועתידה של המדינה.אנחנו מוכנים לייעץ ולסייע לכל מי שתורם להעלאת הרמה, אבל איננו עוסקים בשיעורים פרטיים בתשלום.
 
דעתי על שיעורים פרטיים

מתוך נסיון רב, אני מתנגד לשיעורים פרטיים מהטעמים הבאים : - האחריות של התלמיד ללמידה יורדת ("המורה הזה לא מבין שום דבר, המורה הפרטי שלי מלמד אותי את כל החומר ברגע ....") - בגלל עלותם, השיעורים הפרטיים מבוססים על תרגול ולא על הבנה או/ו השלמת פערים קודמים - בגלל האינטנסיביות, החשיפה האישית והעלויות, רמת הלחץ על התלמיד בשיעור פרטי של אחד על אחד, גבוה מאוד. נסיון מעניין שערכתי עם הורים ותלמידים בנושא של שיעורים פרטיים במתמטיקה : (בהנחה ששיעור פרטי במתמטיקה עולה 100 ש"ח ותלמיד נזקק ל-2 שיעורים בשבוע הפרוסים על פני 7 חודשי לימוד, הרי שעלות השיעורים הפרטיים במתמטיקה בשנת לימודים אחת, עומדים על כ- 6,000 ש"ח). לרשות הילד שלנו עומד הסכום הנ"ל לטובת שיעורים פרטיים במתמטיקה. מה שלא השתמש במהלך השנה ובתנאי שהציון בתעודה לא נמוך מ ......, עומד לרשותו לטובת משהו שמחליטים עליו מראש. השינוי אצל התלמידים שהשתתפו בניסוי היה גדול מאוד : - לקחו אחריות ללמידה בכיתה - התחילו לדרוש מהמורים ללמד כמו שצריך - התחילו להכין שיעורי בית - התחילו ללמוד אחד עם השני בשעות אחרי הצהריים ... כי ביננו מי רוצה לוותר על סכום כזה בקלות ???????????
 

galitpa

New member
האם לדעתך השיעורים הפרטיים משפיעים גם על

המערכת כולה? יכול להיות שגם משרד החינוך מסתמך על המידע שהורים הכי הרבה יקחו שיעורים פרטיים? אולי פשוט לא הייתי מודעת לכך, אבל נדמה לי שבתקופת לימודי (שנות השבעים/שמונים) התופעה היתה פחות נפוצה. אולי כי התלמיד היה פחות לחוץ, אולי הדרישה למצויינות עלתה לסדר גודל כזה שגם הבינוניים נדרשים לא להיות כאלה (אולי סתם לא היית מודעת לכך). ועוד שאלה קטנה על "פעם": בתור תלמידה, כמובן, לא הייתי מודעת לכך, אבל למיטב ידיעתך, האם גם בעבר היו נהוגות כל כך הרבה שיטות לימוד בו זמנית? האין הדבר יוצר בלבול? האם זאת לא צעידה לאחור קצת? וכן, מקבלת את הטענות כנגד תופעת השיעורים הפרטיים, וחבל שלא עושים ניסוי דומה בכל מקום...אין ספק שרבים היו מרוויחים מכך.
 

shira shira

New member
אז מה עושים?

אם הילד הפרטי לא מצליח במתמטיקה, העזרה שניתנת מביה"ס (אם ניתנת) לא מספקת, וההורים לא יכולים לעזור. איך אפשר לקדם ילד במתמטיקה? (לדוגמא: ביסודי, איך אפשר לעזור לו בהבנת משמעות פעולות החשבון, בחטיבה, איך אפשר לעזור לו בפתרון בעיות, אם הנושא לא ברור דיו בביה"ס)
 

3תיתי

New member
לדעתי, המורים בבית ספר

אמורים לעזור למתקשים. בבית הספר יש מחנכת אחת, שיושבת בהתנדבות כל יום ששי לעזור למתקשים במתמטיקה. אני דוקא בעד שעורים פרטיים למתקשים. מה הם אמורים לעשות, בייחוד ילדים ביסודי? אבל לבחור מורה שאינו רק מתרגל, כי אם מלמד ממש. זו אינה זילות המורה בבית הספר, כי אם הצלת התלמיד הפרטי. כמו שברור ששיעורי נגינה יתתנו באופן פרטני, למרות הלחץ, כך גם מקצועות אחרים. יש ללמידה הפרטנית יתרונות (וחסרונות), ואם היא מלווה גם בלימוד בכיתה, אני לא רואה בה כל רע, מלבד המחיר.
 

3תיתי

New member
יש הרבה חסרונות

ללמוד מקצוע אחד עם שני מורים שונים בשתי שיטות שונות זה קשה ומבלבל, ביחוד אם המורים אינם משכילים ליצור דו שיח ביניהם. עצם הסיטואציה של התעסקות בנושא "קשה" (אם לוקחים מורה למתקשה בחומר) אחד על אחד, היא מלחיצה מאד. אין "זמן בהיה באויר". המורה גם חייב להוכיח תוצאות בשטח, קצת כמו פוליטיקאי. כלומר שיפור חשיבה, דרכי עבודה ויכולות לטווח ארוך, קשה מאד למדוד. ההורי והילד מצפים לשיפור מידי בציונים, ולעיתים התהליך מתפספס, עקב הלחץ הזה (שגם הוא מוצדק, בייחוד כשמדובר בחילוץ ילד מכשלון במקצוע) ואחרון: הזמן. הילדים היום מאד עסוקים, ולקיחת זמן נוסף אחרי הלימודים מהווה בעיה. זה בא על חשבון הרחבת הדעת (במקצועות שאינם נלמדים בבית הספר) על חשבון חיי חברה, שחשובים לא פחות מהלימודים וכן על חשבון פעילות גופנית או סתם התאווררות (מחשב?)
 
החסרונות בשיעורים פרטיים

מערכת חינוך טובה צריכה להבטיח שרוב התלמידים לא יזדקקו לשיעורים פרטיים. יש מורים פרטיים שמלמדים בצמידות לנלמד בכיתה וע"י כך מחזקים את החשיבה הלקוייה, או את השינון על חשבון ההבנה.אם שיטת ההוראה לקוייה הם מחמירים את המצב, אפילו אם כביכול יש הישגים מיידיים, בטווח הרחוק הנזק רב. בעיה נוספת: אי אפשר להתעלם מהעובדה שתוכניות הלימודים העמוסות בנויות על כך שתהיה מעין הפרטה של המערכת ע"י שיעורים פרטיים. כך יגדל הפער החברתי , ובעתיד ייצא שכרנו בהפסדנו. נהיה חברה של עולם שלישי. חוץ מזה, ברור לי שגם במערכת יש מורים טובים וגרועים, אבל על שיעורים פרטיים אי אפשר לפקח בכלל. עם זאת, שיעורים פרטיים הם כנראה מציאות שאין להתעלם ממנה, אם הם טובים, אין לי דבר נגדם, אבל בתור ארגון של מתנדבים איננו עוסקים בנושא זה. מה שעלי לציין, אם יימצאו מורים פרטיים שיירצו ללמוד את שיטת סינגפור, נשמח לשתפם בקורסים שלנו, ובכך להבטיח את העלאת הרמה. מה דעתך על ארגון המורים הפרטיים למתמטיקה?
 
למעלה