שיעור יצירתי בנושא אלימות

שיעור יצירתי בנושא אלימות ../images/Emo53.gif../images/Emo79.gif../images/Emo59.gif

היי חבר'ה, אני אשמח מאוד אם תעזרו לי בעניין: ב-19 לחודש אני מעבירה שיעור וזוהי התצפית האחרונה שהרכזת הפדגוגית עושה עליי ולכן חשוב לי שהכל יהיה פיקס ולהשאיר רושם טוב עליה ועל המורה המאמנת לקראת הסיום, סתם בשביל להוכיח לעצמי שיכולה ולקבל הערכה טובה
. אז... הנושא הוא אלימות, וזה צריך להיות משהו שקשור למשחק, מוסיקה, ציור או כל דבר יצירתי אחר שהוא לא מה שתמיד עושים בשיעורים על אלימות שזה משעמם ולא מלמד- עובדה שהאלימות לא נעלמה מעולמנו... אז... אני אשמח להצעות ורעיונות, וחשוב שתהיו יצירתיים. תודה מראש
שירי
 

מורני !

New member
אני ניגשת לדברים בדרך כלל

במיוחד לנושאים מרוכזים וקשים, וגם שטחנו אותם מכל הכיוונים - בצורה לא ישירה. כלומר, לקחת את המרכיב המרכזי, בעינייך, באלימות, ולהתמקד בו. למשל, זה יכול להיות - חדירה למרחב האישי של האדם, מגע שלילי, זלזול באדם העומד מולנו וכן הלאה. אני העברתי שיעור על חדירה למרחב האישי וההשפעות של זה. הקמתי את כל הכיתה לחצר (רק בגלל שלי מחוץ לכיתה יש מרחב גדול, אבל זה יכול להיות גם בתוך הכיתה, להזיז את השולחנות הצידה) אמרתי להם שיתחלקו לזוגות (את יכולה גם לחלק בעצמך אם את מעדיפה, מניסיון עדיך שיתחלקו בעצמם) ומעמידים אותם בטור אחד מול השני, כמו במשחק "יש לנו תייש". ואז עושים את הדברים הבאים כשהמטרה היא שילמדו על המרחב האישי שלהם. אני ספרתי עד שלוש ובשלוש הם היו צריכים להחליט מה הם עושים - לחבק או ללחוץ את היד של מי שעומד מולם. אחר כך הילדים שבטור אחד זזים ילד אחד שמאלה, וכך הם עומדים מול תלמיד אחר, ושוב חוזר חלילה. אחרי שסיימתי את כל הסבב, עשיתי דיון קצר, כשהם עומדים ככה והסברתי להם שבמקרה שכל אחד עשה משהו אחר, למשל בזוג אחד תלמיד אחד בא לחבק ותלמיד שני בא ללחוץ יד, זה אומר שההתיחסות שלהם אחד לשני שונה, ומה שהם מציגים שונה, ואז אותו תלמיד שבא לחבק, בהתנסות השניה כבר חשב פעמים לפני שהוא בא לחבק... חלק שני - העמדתי אותם שוב אחד מול השני, בזוגות המקוריים שהם בחרו, ואמרתי להם לעמוד עם הידיים מושטות אחד לשני, במרווח שהאצבעות שלהם רחוקות לפחות חצי מטר אחד מהשני (כלומר הם היו די רחוקים) ואז אמרתי להם לעשות צעד קטן לעבר השני, וכך לאט לאט צימצמתי את הרווח בינהם, חלק זה הביך מאוד מאוד וחלק היו סבבה עם העניין. אחר כך אמרתי להם לעשות את את אותו דבר, כשהידיים ליד הגוף ולא מושטות קדימה ואז הם מתקרבים אחד לשני, והפעם כבר כשהם היו קרובים אז הפנים שלהם היו ממש קרובות. והפעם היו הרבה יותר מובכים מאשר נינוחים. בשלב הסיכום שאלתי אותם איך הם הרגישו עם כל אחד מהתרגילים ומה היה להם שונה כאשר עמד מולם תלמיד שהם בחרו לעומת תלמיד אקראי, ושאלתי אותם מה הם עושים כאשר אנשים נכנסים להם למרחב מחיה שלהם, והסברתי להם שזה ההבדל בין העמידה אחד מול השני עם הידיים מושטות, שגם כשמאוד קרובים עדין לא חודרים למרחב האישי לעומת בלי הידיים ואז כשהם היו מאוד קרובים אז כבר הגוף שלהם הרגיש את זה, וחלק אמרו שהיה להם עיקצוצים בגוף, וחלק אמרו שהם לא הרגישו בכלל נוח... ואז בעצם העלנו דרכי פעולה מה לעשות כשאנשים נכנסים למרחב שלנו, במה זה מתבטא, האם כשהם נפגשים בחבר'ה אז יש חיבוקים ונשיקות (דבר שמאוד פופלרי אצלנו) ועד כמה זה טוב ועד כמה זה רע, ובכלל העלנו דוגמאות של חדירה למרחב האישי, כאן נכנס גם החלק של האלימות, במיוחד האלימות שהיא "בצחוק" כמו שהגדרנו. פה את יכולה לשים יותר דגש על הקטע של האלימות. ואחרי כל זה החלק הכי חשוב ששכחתי לשאול, עוד לפני התיאורים הגדולים האלו - לאיזה גיל השיעור שלך?
 
שכחתי לציין- מיועד לכיתה א'.

בעיקרון זה בעקבות כך שהם מאוד אלימים לאחרונה וחסרי סבלנות אחד לשני.
 
אני אוהבת להעביר נושא דרך אביזר../images/Emo29.gif

ז"א לקחת ספר נגיד שמדבר על אלימות (עם סוף טוב כמובן) לקרוא להם ואז לנהל איתם דיון כשאת רק מנחה ומכוונת והם מגיעים לכל התשובות בעצמם. את יכולה אחר כך לעשות פעילות יצירה (כי את לומדת חינוך יצירתי) בעקבות הספר בקבוצות נגיד. ורעיון פה זה כבר החלק החזק שלך
אבל אני אשמח לקרוא את התכנון פעילות שלך אחר כך:)
 
למעלה