שיפורים ב - otobusim.co.il

  • פותח הנושא hmph
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
גם בפראג וגם בבודפשט

לצערי אני שוב לא מסכים איתך
אני אפילו די בספק מה מבזבז לחברות יותר כסף: אי-תשלום שיהיה אם יהיה, או העובדה שנהג עוצר בכל תחנה ובודק כל נוסע, ובהרבה מקרים גם משמש גזבר. אתה כנהג יודע מצויין שקו עירוני ממוצע היה יכול לחסוך 10% ממשך זמן הנסיעה שלו אם כולם היו פשוט עולים לאוטובוס, ואתה גם יודע כמה גדולה הטרדה בהתעסקות עם כרטוס, כמה זה מסוכן שיש נהגים שעושים את זה תוך כדי נהיגה, וכמה זה מציק לדעת שיש לך אחריות אישית על כל זעטוט שנוסע בלי כרטיס כאילו שאתה באמת מסוגל לעקוב אחרי כל אחד. הגישה שאי אפשר לסמוך על הנוסע הישראלי זו גישה שמזינה את עצמה. כשהייתי בפראג 4 ימים נתקלתי ב-3 בודקי כרטיסים בתחבורה הציבורית (לא תמיד כולם בודקים את כל הנוסעים, לפעמים זה מדגמי, העיקר שרואים אותם שם) תחשוב על זה ברצינות, כמה מבקרים כבר צריך? 20 מבקרים בכל גוש דן יספיקו כדי להטיל את אימתם על הנוסעים, ומשכורת של 20 מבקרים כדאית מאוד ביחס למשאבים שעולה לאגד להפוך את הנהגים שלה לגזברים.
גם בפראג וגם בבודפשט
ואפילו במלבורן (טוב, שם הייתי כמעט 8 חודשים) נתקלתי די הרבה בפקחי תח"ץ (הכוונה אלו שאוכפים את התקנה המחייבת נוסעים להיות עם כרטיס בר תוקף).
 

846

Active member
20 מבקרים לא מספיקים לכל גוש

לצערי אני שוב לא מסכים איתך
אני אפילו די בספק מה מבזבז לחברות יותר כסף: אי-תשלום שיהיה אם יהיה, או העובדה שנהג עוצר בכל תחנה ובודק כל נוסע, ובהרבה מקרים גם משמש גזבר. אתה כנהג יודע מצויין שקו עירוני ממוצע היה יכול לחסוך 10% ממשך זמן הנסיעה שלו אם כולם היו פשוט עולים לאוטובוס, ואתה גם יודע כמה גדולה הטרדה בהתעסקות עם כרטוס, כמה זה מסוכן שיש נהגים שעושים את זה תוך כדי נהיגה, וכמה זה מציק לדעת שיש לך אחריות אישית על כל זעטוט שנוסע בלי כרטיס כאילו שאתה באמת מסוגל לעקוב אחרי כל אחד. הגישה שאי אפשר לסמוך על הנוסע הישראלי זו גישה שמזינה את עצמה. כשהייתי בפראג 4 ימים נתקלתי ב-3 בודקי כרטיסים בתחבורה הציבורית (לא תמיד כולם בודקים את כל הנוסעים, לפעמים זה מדגמי, העיקר שרואים אותם שם) תחשוב על זה ברצינות, כמה מבקרים כבר צריך? 20 מבקרים בכל גוש דן יספיקו כדי להטיל את אימתם על הנוסעים, ומשכורת של 20 מבקרים כדאית מאוד ביחס למשאבים שעולה לאגד להפוך את הנהגים שלה לגזברים.
20 מבקרים לא מספיקים לכל גוש
דן... מאיפה הבאת את המס' הזה ואיך קבעת שהוא מספיק? ובכל מיקרה, כ"א נוסף זה לא רק משכורות, זה תנאים קרנות פנסיה וכו'.... תאמין לי מנסיון: קליטת הנוסעים כיום מהירה ביותר מבעבר בעיקר בעיר, רוב הנוסעים משתמשים בחופשי חודשי, מכשיר הכירטוס שיפר גם הוא את מהירות קליטת הנוסעים. בעתיד הרחוק יוכנסו אמצעי כירטוס נוספים כמו כרטיס חכם וארנק אלקטרוני שישפרו גם הם את המהירות.
 

fireman

New member
מה הבעיה במודל זהה לרכישת

לגבי תשלום עצמי: רעיון מציון אבל...
לצערינו אי אפשר לסמוך על הנוסע הישראלי שאכן הוא ישלם את דמי הנסיעה. העסקת מבקרים נוספים: הוצאות מוגדלות לחברות התח"צ. בעיית אי התשלום קיימת גם בלונדון בקווים בהם קונים כרטיסים במכשירי כירטוס מחוץ לאוטובוס.
מה הבעיה במודל זהה לרכישת
הכרטיסים ברכבת? במקום להכניס את כרטיס הנסיעה למכונה, נותנים אותו לנהג, הוא מנקב אותו ונגמר הסיפור. לא כסף ולא עודף. כל העניין הכספי יתנהל דרך מכונות, הנהג רק מנקב.
 

mucool2

New member
../images/Emo130.gif../images/Emo130.gif../images/Emo130.gif

מה הבעיה במודל זהה לרכישת
הכרטיסים ברכבת? במקום להכניס את כרטיס הנסיעה למכונה, נותנים אותו לנהג, הוא מנקב אותו ונגמר הסיפור. לא כסף ולא עודף. כל העניין הכספי יתנהל דרך מכונות, הנהג רק מנקב.
 
ע"פ תקנה 240 לת"ת

הגעתי לפורום הזה באמצעות קישורית
וכלל לא ידעתי שאתם רציניים וביקורתים כלפי המערכת הקיימת... אין לי זמן לנבור בכל הרעיונות שהועלו בעבר כהצעת אביתר77777. אולם אם יש הצעות רציניות צריך לגבשם ולהגישם. למי? לא חסר כתובות מהעיתונות למשרד התחבורה וכיוצ"ב. באשר לדעתי אתחיל ואתאר מצב שבאמת מסכן את הבטיחות בדרכים. נהג האוטובוס העלה את הנוסעים האחרונים בתחנה, סוגר את הדלתות. בין דלת הכניסה לתא הנהג יש עדין נוסעים שטרם שילמו. הנהג מבצע פניה שמאלה, מהתחנה לנתיב הנסיעה ותוך כדי כך לוקח כסף מהנוסעים, נותן להם כרטיסי נסיעה, פורט שטרות גדולים לעודף, מחזיר עודף וכיוצ"ב. כל זאת תוך כדי נסיעה שעל פי החוק 2 ידיו אמורות לאחוז בהגה,וברור שגם עיניו אמורות להיות מופנות לכביש... לנהיגה שכזאת ניתן לקרא " נהיגת קמיקזה" האם אין דרך אחרת בטוחה ויעילה יותר להעלות נוסעים ולודא שהם משלמים עבור הנסיעה?....
ע"פ תקנה 240 לת"ת
אסור לנהג לגבות כסף או להתעסק בכרטוס בזמן שהאוטובוס נע (אני לא זוכר את הנוסח המדויק של התקנה)
 

urilei

New member
אז אסור...

ע"פ תקנה 240 לת"ת
אסור לנהג לגבות כסף או להתעסק בכרטוס בזמן שהאוטובוס נע (אני לא זוכר את הנוסח המדויק של התקנה)
אז אסור...
מה אתה רוצה שהם יעשו בדיוק? יעצרו 3 דקות בכל תחנה? (ובסוף גם יאחרו ויקבלו על הראש) יש קווים שזה יכול לעבוד, אולי כי בכל תחנה לא עולים הרבה אנשים או שלרוב מכריע של הנוסעים יש אמצעי כרטוס מהירים יותר (חופשי, כרטיסיה) בד"כ זה לא לגמרי אפשרי רק מערכת כרטוס עצמאית עם פקחים יכולה לפתור את הבעייה. למען האמת כשיהיה פה כרטוס נורמאלי הוא גם יהיה כזה שלנהג לא תהיה יכולת לבדוק כל נוסע. כרטיס חודשי שלא בהכרח מתחיל מתחילת החודש והנוסע בחר את האיזורים שלו בעצמו ולא צבע עם איזור קבוע. וגם כרטיס נסיעה בודד יכול להיות שיהיה לשעה. זה לא דברים שלנהג יש זמן להתעסק איתם.
 
לא הבעתי כאן דעה

אז אסור...
מה אתה רוצה שהם יעשו בדיוק? יעצרו 3 דקות בכל תחנה? (ובסוף גם יאחרו ויקבלו על הראש) יש קווים שזה יכול לעבוד, אולי כי בכל תחנה לא עולים הרבה אנשים או שלרוב מכריע של הנוסעים יש אמצעי כרטוס מהירים יותר (חופשי, כרטיסיה) בד"כ זה לא לגמרי אפשרי רק מערכת כרטוס עצמאית עם פקחים יכולה לפתור את הבעייה. למען האמת כשיהיה פה כרטוס נורמאלי הוא גם יהיה כזה שלנהג לא תהיה יכולת לבדוק כל נוסע. כרטיס חודשי שלא בהכרח מתחיל מתחילת החודש והנוסע בחר את האיזורים שלו בעצמו ולא צבע עם איזור קבוע. וגם כרטיס נסיעה בודד יכול להיות שיהיה לשעה. זה לא דברים שלנהג יש זמן להתעסק איתם.
לא הבעתי כאן דעה
רק הבאתי את החוק לשירות הגולשים המגיבים בנושא. אך אם כבר נשאלתי לדעתי האישית אני חושב שעיקר הבעיה היא בתחבורה הבינעירונית שם התעריפים משתנים בין התחנות השונות (בעוד בתחבורה העירונית התעריף קבוע והגביה יותר פשוטה). זכור לי מקרה בעבר שנסעתי בקו מאסף כלשהוא שיש לו 2 תחנות בעלות שם דומה ותעריף שונה. מאחר והייתי נוסע קבוע בקו הכרתי את התעריף ואת הבעיתיות של נהגים לא קבועים שהיו מתבלבלים בין התחנות. באחת הפעמים בהם נסעתי עם נהג לא קבוע התעקשתי על כך שיש הבדל בין התחנות ושהוא מתבלבל (לרעתי). תוך כדי נסיעה בכביש צר ומפותל פתח הנהג את טבלת התעריפים הענקית והחל לחפש בה את התעריף המתאים (מיותר לצצין מה היה קורה אילו ח"ו היתה נגרמת תאונה עקב כך). אני חושב שהתקנת GPS שיחובר למכשיר הכירטוס תפתור את הבעיה הזאת ותהפוך את הנסיעה לבטוחה יותר ואת הגביה לפשוטה יותר. האבסורד הוא שדווקא במקומות בהם ניתן לרכוש כרטיס מראש (תחנות מרכזיות) קליטת הנוסעים נעשית בד"כ בעמידה מוחלטת של האוטובוס.
 

mucool2

New member
הפתרון היפני -

לא הבעתי כאן דעה
רק הבאתי את החוק לשירות הגולשים המגיבים בנושא. אך אם כבר נשאלתי לדעתי האישית אני חושב שעיקר הבעיה היא בתחבורה הבינעירונית שם התעריפים משתנים בין התחנות השונות (בעוד בתחבורה העירונית התעריף קבוע והגביה יותר פשוטה). זכור לי מקרה בעבר שנסעתי בקו מאסף כלשהוא שיש לו 2 תחנות בעלות שם דומה ותעריף שונה. מאחר והייתי נוסע קבוע בקו הכרתי את התעריף ואת הבעיתיות של נהגים לא קבועים שהיו מתבלבלים בין התחנות. באחת הפעמים בהם נסעתי עם נהג לא קבוע התעקשתי על כך שיש הבדל בין התחנות ושהוא מתבלבל (לרעתי). תוך כדי נסיעה בכביש צר ומפותל פתח הנהג את טבלת התעריפים הענקית והחל לחפש בה את התעריף המתאים (מיותר לצצין מה היה קורה אילו ח"ו היתה נגרמת תאונה עקב כך). אני חושב שהתקנת GPS שיחובר למכשיר הכירטוס תפתור את הבעיה הזאת ותהפוך את הנסיעה לבטוחה יותר ואת הגביה לפשוטה יותר. האבסורד הוא שדווקא במקומות בהם ניתן לרכוש כרטיס מראש (תחנות מרכזיות) קליטת הנוסעים נעשית בד"כ בעמידה מוחלטת של האוטובוס.
הפתרון היפני -
כשעולים לאוטובוס (מהדלת האחורית) לוקחים כרטיס, ובירידה מהאוטובוס משלמים לנהג (יותר נכון למכונה שליד הנהג). מי שאין לו כרטיס צריך לשלם כאילו עלה בתחנה הראשונה.
 

yblumann

New member
רק בישראל

אז אסור...
מה אתה רוצה שהם יעשו בדיוק? יעצרו 3 דקות בכל תחנה? (ובסוף גם יאחרו ויקבלו על הראש) יש קווים שזה יכול לעבוד, אולי כי בכל תחנה לא עולים הרבה אנשים או שלרוב מכריע של הנוסעים יש אמצעי כרטוס מהירים יותר (חופשי, כרטיסיה) בד"כ זה לא לגמרי אפשרי רק מערכת כרטוס עצמאית עם פקחים יכולה לפתור את הבעייה. למען האמת כשיהיה פה כרטוס נורמאלי הוא גם יהיה כזה שלנהג לא תהיה יכולת לבדוק כל נוסע. כרטיס חודשי שלא בהכרח מתחיל מתחילת החודש והנוסע בחר את האיזורים שלו בעצמו ולא צבע עם איזור קבוע. וגם כרטיס נסיעה בודד יכול להיות שיהיה לשעה. זה לא דברים שלנהג יש זמן להתעסק איתם.
רק בישראל
קיימת התופעה שנהג מטה את תשומת הלב מהנהיגה למתן שרות בזמן הנהיגה למכירות. בבריטניה אסור לעשות דבר כזה שלא לדבר על מדינות אירופה. רק בישראל מושכים את הכתפיים וטוענים שאסור לבזבז זמן בתחנה.
 
יש הבבדל לא קטן...

רק בישראל
קיימת התופעה שנהג מטה את תשומת הלב מהנהיגה למתן שרות בזמן הנהיגה למכירות. בבריטניה אסור לעשות דבר כזה שלא לדבר על מדינות אירופה. רק בישראל מושכים את הכתפיים וטוענים שאסור לבזבז זמן בתחנה.
יש הבבדל לא קטן...
בין האנשים באירופה המערבית לכאן, ולכן גם התחבורה הציבורית לא יכולה להיות זהה, עם זאת, לא חסר לנו דברים ללמוד משם בנושא התח"צ. הבעיה העיקרית היא שכל פליצה פה חושב שמגיע לו לנסוע רק ברכב ותח"צ זה למסכנים, לכן תחבורה צביורית פה צריכה להיות יותר אטרקטיבית בכדי למשוך אותה כמות של נוסעים (יחסית). אני בספק אם מישהו פה היה מסכים לזה שרכבת קלה תנוע במהירות של עד 20-25 קמ"ש. (למרות שעכשיו היא נעה בארץ במהירות של 0 קמ"ש)
 

yblumann

New member
מה הקשר?

יש הבבדל לא קטן...
בין האנשים באירופה המערבית לכאן, ולכן גם התחבורה הציבורית לא יכולה להיות זהה, עם זאת, לא חסר לנו דברים ללמוד משם בנושא התח"צ. הבעיה העיקרית היא שכל פליצה פה חושב שמגיע לו לנסוע רק ברכב ותח"צ זה למסכנים, לכן תחבורה צביורית פה צריכה להיות יותר אטרקטיבית בכדי למשוך אותה כמות של נוסעים (יחסית). אני בספק אם מישהו פה היה מסכים לזה שרכבת קלה תנוע במהירות של עד 20-25 קמ"ש. (למרות שעכשיו היא נעה בארץ במהירות של 0 קמ"ש)
מה הקשר?
ישנן תקנות שמטרתןבטיחותית - להבטיח שנהג כלי רכב צבורי יתרכז בניסיעה בלבד. באירופה תקנות אילו מקוימות ונהגים באמת לאמכרים כרטיסים תוך כדי נסיעה. בישראל חפיף. אין אכיפה או אכפתיות. ממש לא מקצועי. אז מה הקשר בין מה שאמרתי לתגובה שלך?
 
שהסיכוי שזה יקרה פה...

מה הקשר?
ישנן תקנות שמטרתןבטיחותית - להבטיח שנהג כלי רכב צבורי יתרכז בניסיעה בלבד. באירופה תקנות אילו מקוימות ונהגים באמת לאמכרים כרטיסים תוך כדי נסיעה. בישראל חפיף. אין אכיפה או אכפתיות. ממש לא מקצועי. אז מה הקשר בין מה שאמרתי לתגובה שלך?
שהסיכוי שזה יקרה פה...
זה כמו הסיכוי שחציל ידבר.
 

אוהד11

New member
hmph, ראשית מגיעה לכם ברכה על עצם

שיפורים ב - otobusim.co.il
שלום כולם, הצטרפתי לדורון סער (המקים והמפעיל של http://www.otobusim.co.il), ואנחנו שוקלים שיפורים ותוספות לאתר בימים אלו. אשמח אם תוכלו לשרשר תשובות לשתי השאלות הבאות בפורום: 1. אילו שיפורים בעיצוב ותצורת פעולת האתר כפי שהוא כיום הייתם מבצעים או הייתם רוצים לראות? 2. אילו תכנים חסרים לכם באתר? תודה, - רון
hmph, ראשית מגיעה לכם ברכה על עצם
הרעיון, שהוא פריצת דרך בנושא מודיעין של כלל אמצעי התחב"צ. לעצם שאלתך, ראוי לשים דגש על הקווים הפנימיים בישובים השונים, משום שיש אצלכם מידע לא שלם.
 

urilei

New member
תשובתי

שיפורים ב - otobusim.co.il
שלום כולם, הצטרפתי לדורון סער (המקים והמפעיל של http://www.otobusim.co.il), ואנחנו שוקלים שיפורים ותוספות לאתר בימים אלו. אשמח אם תוכלו לשרשר תשובות לשתי השאלות הבאות בפורום: 1. אילו שיפורים בעיצוב ותצורת פעולת האתר כפי שהוא כיום הייתם מבצעים או הייתם רוצים לראות? 2. אילו תכנים חסרים לכם באתר? תודה, - רון
תשובתי
1) תעבדו עם HTML כמה שיותר פשוט, האפקט עם השעון חול די מרגיז לטעמי 2) אני לא יודע אם יש לכם את המשאבים, אבל לבחור כמה קווים ולראות אותם על מפה (בשילוב עם EMAP או ATLAS) יהיה נפלא. EMAP מספקת כאלה שירותים, אבל הם בטח ירצו כסף ואולי לא מעט 3) עיצוב יותר קליל, תנסה להסתכל על אתר אירופאי ממוצע
 

mucool2

New member
הכי טוב - שמישהו במשרד התחבורה

שיפורים ב - otobusim.co.il
שלום כולם, הצטרפתי לדורון סער (המקים והמפעיל של http://www.otobusim.co.il), ואנחנו שוקלים שיפורים ותוספות לאתר בימים אלו. אשמח אם תוכלו לשרשר תשובות לשתי השאלות הבאות בפורום: 1. אילו שיפורים בעיצוב ותצורת פעולת האתר כפי שהוא כיום הייתם מבצעים או הייתם רוצים לראות? 2. אילו תכנים חסרים לכם באתר? תודה, - רון
הכי טוב - שמישהו במשרד התחבורה
יעשה את זה (וכמובן לכלול את כל המפעילים כולל הרכבת).
 

eladts

New member
שהאתר יעבוד כמו שצריך מכל דפדפן

שיפורים ב - otobusim.co.il
שלום כולם, הצטרפתי לדורון סער (המקים והמפעיל של http://www.otobusim.co.il), ואנחנו שוקלים שיפורים ותוספות לאתר בימים אלו. אשמח אם תוכלו לשרשר תשובות לשתי השאלות הבאות בפורום: 1. אילו שיפורים בעיצוב ותצורת פעולת האתר כפי שהוא כיום הייתם מבצעים או הייתם רוצים לראות? 2. אילו תכנים חסרים לכם באתר? תודה, - רון
שהאתר יעבוד כמו שצריך מכל דפדפן
ולא יסתמך על תכונות לא תקניות של IE. בכל העולם אתרים מובילים עובדים מצויין עם כל הדפדפנים, רק בישראל יש בוני אתרים שחושבים שזה נורא מגניב להשתמש בכל מיני תכונות שאף אחד לא צריך ושגורמות לאתר לעבוד רק ב-IE (וגם זה לא בכל גרסא). תסתכלו באתרים דומים בעולם ותראו איך אפשר לבנות אתר אפקטיבי ויעיל בלי גימיקים מכבידים ומעצבנים.
 

Image of me

New member
קודם כל, כל הכבוד על האתר!

שיפורים ב - otobusim.co.il
שלום כולם, הצטרפתי לדורון סער (המקים והמפעיל של http://www.otobusim.co.il), ואנחנו שוקלים שיפורים ותוספות לאתר בימים אלו. אשמח אם תוכלו לשרשר תשובות לשתי השאלות הבאות בפורום: 1. אילו שיפורים בעיצוב ותצורת פעולת האתר כפי שהוא כיום הייתם מבצעים או הייתם רוצים לראות? 2. אילו תכנים חסרים לכם באתר? תודה, - רון
קודם כל, כל הכבוד על האתר!
לעצם העניין - הדבר הכי חשוב באתר זאת האמינות שלו, והאמינות של האתר שלכם לא מלאה, בפרט בקווי סופרבוס, ואני מאמין שלסופרבוס יש חלק לא קטן בזה. שלחתי לכם כמה תיקונים דרך האתר ולא קיבלתי התייחסות, בתקווה שדברים ישתפרו.
 

Image of me

New member
עוד משהו...

שיפורים ב - otobusim.co.il
שלום כולם, הצטרפתי לדורון סער (המקים והמפעיל של http://www.otobusim.co.il), ואנחנו שוקלים שיפורים ותוספות לאתר בימים אלו. אשמח אם תוכלו לשרשר תשובות לשתי השאלות הבאות בפורום: 1. אילו שיפורים בעיצוב ותצורת פעולת האתר כפי שהוא כיום הייתם מבצעים או הייתם רוצים לראות? 2. אילו תכנים חסרים לכם באתר? תודה, - רון
עוד משהו...
חיפוש משכונה/מקום לשכונה/מקום, ולא מעיר לעיר. אפשר לקחת דוגמה מהמערכת החדשה באתר אגד, ואפילו להתלבש עליה. למשל, אם אני מחפש קווים ממערב ראשון לאלוף שדה שברמת גן, לא בהכרח יעניינו אותי קווים ממרכז ראשון לבורסה שברמת גן.
 
לפי דעתי המערכת החדשה של אגד...

עוד משהו...
חיפוש משכונה/מקום לשכונה/מקום, ולא מעיר לעיר. אפשר לקחת דוגמה מהמערכת החדשה באתר אגד, ואפילו להתלבש עליה. למשל, אם אני מחפש קווים ממערב ראשון לאלוף שדה שברמת גן, לא בהכרח יעניינו אותי קווים ממרכז ראשון לבורסה שברמת גן.
לפי דעתי המערכת החדשה של אגד...
היא על הפנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה