גם בפראג וגם בבודפשט
ואפילו במלבורן (טוב, שם הייתי כמעט 8 חודשים) נתקלתי די הרבה בפקחי תח"ץ (הכוונה אלו שאוכפים את התקנה המחייבת נוסעים להיות עם כרטיס בר תוקף).
גם בפראג וגם בבודפשטלצערי אני שוב לא מסכים איתך
אני אפילו די בספק מה מבזבז לחברות יותר כסף: אי-תשלום שיהיה אם יהיה, או העובדה שנהג עוצר בכל תחנה ובודק כל נוסע, ובהרבה מקרים גם משמש גזבר. אתה כנהג יודע מצויין שקו עירוני ממוצע היה יכול לחסוך 10% ממשך זמן הנסיעה שלו אם כולם היו פשוט עולים לאוטובוס, ואתה גם יודע כמה גדולה הטרדה בהתעסקות עם כרטוס, כמה זה מסוכן שיש נהגים שעושים את זה תוך כדי נהיגה, וכמה זה מציק לדעת שיש לך אחריות אישית על כל זעטוט שנוסע בלי כרטיס כאילו שאתה באמת מסוגל לעקוב אחרי כל אחד. הגישה שאי אפשר לסמוך על הנוסע הישראלי זו גישה שמזינה את עצמה. כשהייתי בפראג 4 ימים נתקלתי ב-3 בודקי כרטיסים בתחבורה הציבורית (לא תמיד כולם בודקים את כל הנוסעים, לפעמים זה מדגמי, העיקר שרואים אותם שם) תחשוב על זה ברצינות, כמה מבקרים כבר צריך? 20 מבקרים בכל גוש דן יספיקו כדי להטיל את אימתם על הנוסעים, ומשכורת של 20 מבקרים כדאית מאוד ביחס למשאבים שעולה לאגד להפוך את הנהגים שלה לגזברים.
ואפילו במלבורן (טוב, שם הייתי כמעט 8 חודשים) נתקלתי די הרבה בפקחי תח"ץ (הכוונה אלו שאוכפים את התקנה המחייבת נוסעים להיות עם כרטיס בר תוקף).