שירות הקפצת הודעות

בוגרשוב

New member
עתודה (מן הסתם...)

שלום שמי משה ואני בן 12 רציתי לדעת מה לעזאזל הולך לעשות עתודאי מהנדס תעשיה וניהול בצבא? תודה מראש, משה הכלי
 

Aphophis

New member
פיזיקה

באיזה תפקידים משובצים בד"כ עתודאים שלמדו פיזיקה? האם כדאי ללמוד את המקצוע? או שכדאי לי לבחור האווירונאוטיקה?
 

flugzeug

New member
מה כדאי

לדעתי, כדאי ללמוד מה שמעניין אותך יותר. ממש כך. אם אתה יודע מה אתה רוצה, סבבה. אם לא, לך תעשה צבא ואחר כך תחשוב מה אתה באמת רוצה. יותר מדי אנשים (ואני לא ביניהם) נתקעים במקצוע שאין להם שום רצון להתעסק בו, רק שזה מתברר להם ארבע שנים מאוחר מדי.
 

Aphophis

New member
תודה, אבל

שני המקצועות נראים לי מעניינים ואני בטוח שאחד מהם אני אלמד בין אם אתקבל או לא לעתודה, אז העניין הוא לבחור בין שני אלה. הייתי מעוניין לדעת איזה תפקידים אני יכול לקבל במקצועות אלה, ומה הנחיצות שלהם גם בשוק האזרחי?
 

flugzeug

New member
על לא דבר

בארץ יש הרבה יותר עבודה לפיזיקאים מאשר למהנדסים אווירונוטיים. תוכנית הלימודים בפיזיקה בטכניון היא מאוד כללית (שזה טוב) ותיאורטית. כלומר, רוב מה שלומדים שם קשור לפיזיקה המודרנית: תורת הקוונטים, לייזרים,מוליכות על,מצב מוצק וכו´.לא ראיתי שם קורסים של פיזיקה קלאסית, כמו מכניקת זורמים, תורת האלסטיות וכו´. אין בזה שום רע, רק שעליך להחליט אם אתה בעל נטייה הנדסית או שאתה מעדיף להיות פיזיקאי.
 

Big Max

New member
תגובה מנומקת

פיזיקה הוא מקצוע מאד כללי. כשאומרים פיזיקה אפשר להתכוון לכל דבר כמעט, החל מאופטיקה, דרך תרמודינמיקה, סטטיקת מוצקים, פיסיקה גרעינית, חשמל ומה לא בעצם. בתכלס, אתה לא תלמד פיזיקה, אלא התמחות בתחום מסוים של הפיזיקה כשאומרים הנדסת אוירונאוטיקה הרבה יותר ברור מה הכוונה - "מדעי המטוסים..." עכשיו אתה צריך להבין את הראש של הצבא: אם וכאשר יבוא היום המיוחל של החזל"ש (חזרה לשירות), אי שם לקראת סוף התואר, תעבור, ככל הנראה כמה ראיונות. אם אתה מיועד להיות מהנדס אוירונאוטיקה - התחום שבו תעבוד בצבא די ברור - להק ציוד בחיל האויר או יחידות הקשורות למטוסים... אם אתה פיזיקאי, ואני מדבר בהכללה, את הצבא לא יעניין מה ההתמחות שלך. מעניין אותו רק שאתה עם תואר "פיזיקאי" לפני השם שלך, ולכן יכול בהחלט לקרות מצב שאמנם למדת התמחות בתרמודינמיקה, אבל בסוף ישבצו אותך בתפקיד שקשור לאופטיקה, או מכניקת מוצקים. לא תמיד זה המצב, אבל בצבא שלנו, זה נפוץ מאד, נפוץ מדי. ובלי קשר, מידע אישי, אני אומר לך שהנחיתה בצבא בלהק ציוד נוחה יותר מאשר בהרבה יחידות מו"פ אחרות... רוצה לקחת את הסיכון? שים לב, לא התייחסתי כאן כלל למה אתה רוצה ללמוד. התייחסתי רק לאיך שהצבא יסתכל על התואר שלך. בסופו של דבר, זו בחירה שלך... Big Max
 

Big Max

New member
תשובה

בלי להרחיב יותר מדי (כי אם אני אפתח את הפה על הצבא והנדסת תעשייה, אנחנו נצא מפה רק מחר), אין למהנדסי תעשיה וניהול מה לעשות בצבא. אומרים בציניות שתואר בהנדסת תעשיה וניהול הוא תואר ב"הכל ולא כלום" - לומדים המון נושאים קטנים, בלי להתמקד במשהו ספציפי. עקב כך, רוב מהנדסי התעשיה שאני מכיר בצבא נמצאים בתפקידים שכל קשר בינם לבין המקצוע המודרני הקרוי "הנדסת תעשיה וניהול" שאותו לומדים באוניברסיטה, מקרי לחלוטין. התפקיד מסתכם לרוב ב: בקרת איכות ניהול מלאים משחקי אקסל "קציני שקפים" תקנון תקנים לא תפקידים מאתגרים, בלשון המעטה. הנדסת תעשיה וניהול הוא מקצוע מצוין. לא בעתודה. Big Max, פינת קינג ג´ורג´
 

אבשי ג

New member
שירות הקפצת הודעות

תחת ההודעה הזו ישתרשרו נושאים שענו עליהם אבל עברו כבר כמה ימים ולכן ההודעה נשארה למטה.
 
למעלה