שירות צבאי, זכות הבחירה, חוק טל

תמיר1991

New member
אני מתנגד -

ולו מפאת העובדה שבמדינה דמוקרטית זכותו של אדם בגיר לבחור ולהיבחר לא צריכה להיות קשורה לעמדותיו בנושא כלשהו, רגיש ככל שיהיה.
 
האם באמת זכויות לא תלויות בחובות?

אתה מציג גישה לפיה הזכויות האזרחיות של האדם לא תלויות בחובות, האם אכן כך הדבר? הזכות לבחור ולהבחר היא זכות הניתנת על ידי המדינה לאזרחיה, ולאזרחיה בלבד (להבדיל מזכויות היסוד האחרות הניתנות לכל אדם). נניח למשל, שיום בהיר אחד תושבי גוש דן אומרים "לא רוצים לשלם מיסים, ביטוח לאומי וכו'", אך מצד שני לפי גישתך אסור לפגוע בזכויותיהם האזרחיות - ביטוח לאומי ביטוח בריאות וכו'. האם המדינה תוכל להמשיך ולספק שירותים אלו? לא! באותו אופן, על מנת שהמדינה תוכל להמשיך ולספק לאזרחים את הזכות לבחור ולהבחר היא צריכה להתקיים. פירוש הדבר הוא שיש צורך בצבא שיגן עלינו. לכן, אם ציבור הולך וגדל נמנע משירות צבאי, הוא בעצם מעמיד בסכנה את הזכות של כל אזרחי המדינה לבחור ולהבחר - אני בספק אם אחמדינג'אד ידאג לנו בנושא. לסיכום, הזכויות האזרחיות הן לא דבר מובן מאליו, ומי שרוצה להנות מהן, ראוי שימלא גם את חובתיו, כי אם לא ימלא הוא פוגע בזכויות האזרחיות של שאר תושבי המדינה.
 

dirty boots

New member
למה?

זה לא עניין של עמדה. החוק מחייב אנשים להתגייס מהרגע שהגיעו לגיל המתאים. הם עוברים על חוק שמטרתו לגרום למדינה להמשיך להתקיים (אלא אם אתה לא מסכים שקיום צה"ל הוא הכרח למדינה). אם הם כשירים ובכל זאת בוחרים שלא למלא את חובתם למדינה, אז למה שיקבלו את הזכות להשפיע עליה, בין אם על ידי התמודדות כנבחר ציבור או לבחור את אותם נבחרים בעצמם?
 
תיקון חשוב - רובם לא עוברים על החוק

החרדים שלא מתגייסים לא עוברים על אף חוק - הם מקבלים פטור כדין על פי חוק טל. הערבים לא עוברים על החוק מכיוון שלהם גם יש פטור גורף הנקבע כפי שדורש חוק יסוד הצבא. הבעיה הניצבת בפנינו היא שמגזרים אלו לא עוברים על אף חוק, אלא להפך - הם לא מתגייסים בדיוק כפי שקובע החוק בעניינם. הפתרון לבעיה צריך להתחיל כדבר ראשון בשינוי החוקים הקיימים, כך שחובת הגיוס תחול על כולם, ואז כצעד שני (שיכול להתרחש במקביל לראשון) יש להטיל סנקציות כאלו ואחרות על אלו שיפרו את חוק הגיוס החדש.
 

dirty boots

New member
אני מסכים איתך לגמרי

דיברתי על לא-מתגייסים לא-חרדים ולא-ערבים.
 
למעלה