שכבה בהירה על גבי אדמת העציץ

Leyenda89

New member
שכבה בהירה על גבי אדמת העציץ

יש לי עציץ יסמין כלשהו (ערבי אולי.. לא זוכרת). עד לפני שנה גדל במרפסת, צד דרום, באיזור השפלה (רחובות) וקיבל הרבה שמש ישירה והיה נראה בריא, פורח ושמח. לפני כמעט שנה עברנו דירה, וכאן הוא בתוך הבית באיזור מואר אבל בלי שמש ישירה (לא טוב, אני יודעת - מקווה שישרוד עד שנגיע למקום שיטיב עמו יותר).
בהתחלה הייתי משקה כל פעם שהאדמה הרגישה לי יבשה, וכשהופיעה השכבה הזאת חשבתי שמדובר במלחים ושטפתי במים זורמים באיטיות כמו שכתוב כאן שצריך במצבים כאלה. אבל זה חזר די מהר (גם בלי שהשקתי עד שהקרקע ממש התייבשה).
הניקוז בסדר גמור עד כמה שהבנתי מגעת.
בנוסף הוא לא פורח וכמעט שלא גדל מאז שעברנו. לעומת זאת העלים לא נושרים ולא שינו צבע.
אודה וקצת אבוש שאני מתעצלת לדשן. לא יודעת אם זו הבעיה..

מה אפשר לעשות?





 

מיששש

New member
אלו כנראה באמת מינרלים

הם נמצאים בתערובת השתילה, אולי קצת סידן מהמים, ועם הזמן הם יוצרים שכבה לבנבנה כזו מלמעלה.
כל זה נכון אם מדובר בשכבה יבשה - אם היא רטובה, אז זה פטריות, שזה כבר משהו אחר.
&nbsp
השכבה הזו לא פוגעת בצמח ולא צריך לדאוג. אם רוצים, אפשר לשטוף אותה במים, או יותר טוב - לגרד בעדינות קצת אדמה מלמעלה, ולהחליף בתערובת טרייה.
&nbsp
יש כאלו שמדשנים באופן קבוע, אבל אני לא אוהבת את זה, כי זה עלול לגרום לצמיחה מואצת, להרכב מינרלים לא מאוזן ואפילו למות הצמח. אני מעדיפה לשים לב לצמח - אם הוא נראה בריא, מלבלב בעונה, ואין שינוי בצבע העלים - אני לא מדשנת. צמחים בגינה יכולים להסתדר יופי בלי דשן בכלל, צמח בעציץ בד"כ כדאי לדשן לפעמים, אבל יכול להיות שמספיק טיפה דשן פעם באיזה שנתיים... ממש לא צריך יותר מדי.
&nbsp
 
למעלה