שכר ממוצע לפי ענפים בשנים 1931-1928

שלום לכולם,

הכותרת נראית לא כ"כ רלוונטית לפורום, אך השאילתה שלי בהחלט רלוונטית. ברשותי יומן שניהל סבי ז"ל בין השנים 1931-1928, כאשר היה פועל בהרצליה. ביומן הוא כתב מדי יום במה עבד, אצל מי, כמה שעות וכמה כסף קיבל. אני עובד כרגע על ניתוח המידע מן היומן, כדי ללמוד ממנו עליו ועל חיי הפועלים באותה התקופה.

במסגרת זו, אני מנסה לאתר מידע לגבי השכר הממוצע בענפים השונים באותה התקופה (חקלאות, תעשייה, פקידות, וכו'), על מנת להשוות את שכר הפועל לשכרם של עובדים אחרים. חיפשתי במאגר "עיתונות יהודית היסטורית", במאמרים אקדמיים ובכמה ספרים על אותה התקופה - עד כה, לא מצאתי את מבוקשי.

תודה!
ארנון
 

שרי סילבר

Active member
הי ארנון,

מעט רעיונות:

1. בחיפוש בגוגל צצה הפנייה למאמר (PDF) העוסק בנתונים הסטוריים של השכר הממוצע למשרת שכיר. המאמר אמור להימצא באתר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. איני יודעת באילו שנים המדובר, אך ההפנייה מביאה אל האתר עצמו ולא אל המאמר. ניסיתי לחפש באתר עצמו, אך לא איתרתי את המאמר. נראה לי שכדאי לפנות אל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אולי יוכלו שם לסייע או לפחות לכוון אותך לעבר מקורות-מידע פוטנציאליים.

2. כנ"ל ביחס להסתדרות הכללית, אולי מישהו שם יוכל לסייע בידך ולהפנות אותך אל מידע רלוונטי.

3. אי שם בעבר הרחוק, במסגרת מחקר גדול שניהלתי, נזקקתי לנתונים עירוניים וארציים (לא ביחס לשכר ממוצע אלא נתונים אחרים שהיו רלוונטיים למחקר הספציפי). איתרתי בשעתו בארכיון תל-אביב שנתונים של העירייה וגם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אם סבך עבד בהרצליה, כדאי אולי לבדוק אם יש ארכיון/מוזיאון, יתכן שיש ברשותם מידע מאותה תקופה שעשוי לסייע בידך לקבל תמונה מלאה יותר. בנוסף, אפשר לנסות לשאול בעירייה עצמה.

פורים שמח! 1614195813767.png
 
למעלה