שלום, אני חדשה כאן וזקוקה למידע

שלום, אני חדשה כאן וזקוקה למידע

שלום, אני חדשה כאן והגעתי אחרי שחודשיים אני מנסה להדחיק את האבחון שקיבלנו. אני אמא לילד בן 7, ילד מתוק, נבון, מצחיק, עם נשמה רגישה ואוהבת, שלצערנו הצטברו אצלו כמה בעיות בריאותיות. לפני למעלה משנתיים התחילה אצלו תופעה של מצמוצים, בהתחלה רופאת העיניים אמרה שהסיבה היא אלרגיה, אבל הטיפול לא עזר. בהמשך התחילו להופיע טיקים שונים, שהולכים ומתגברים ו"משתכללים" כל הזמן: הוא מושך כתפים, זורק את הראש לאחור או מבליט את הסנטר קדימה, נוקש בחפצים, מעוות את הפנים ועוד. בנוסף יש לו גם טיקים קוליים הוא מושך באף, מכחכח בגרון ולאחרונה החל גם לנקוש בשיניים. עד עכשיו הוא בכלל לא היה מודע לטיקים. לאחרונה החל להיות מודע: הוא היה בחוג התעמלות, והתקשה לבצע את התרגילים בגלל התקף קשה במיוחד של טיקים. אחרי השיעור הוא אמר לי שמתכווץ לו הצוואר והוא לא יכול לשלוט בזה וזה לא נעים לו. הלב שלי פשוט נשבר. לפני כחודשיים היינו איתו באבחון אצל רופאה פסיכיאטרית (האמת שבכלל הגענו אליה בגלל שהוא סובל מבעיות אכילה, או יותר נכון מבעיות אי-אכילה, ובמהלך השיחה עלה גם נושא הטיקים). היא אבחנה תסמונת טורט קלה (לצערי מאז יש רק החמרה) והפנתה אותנו לייעוץ אצל דיאטנית וגם לטיפול פסיכולוגי. היא אמרה שבשלב זה לא מומלץ טיפול תרופתי. עד עכשיו לא עשינו כלום - כפי שאמרתי הדחקה... מעיון באתר של הפורום (שלמדתי ממנו הרבה) ראיתי שאפשר לנסות טיפול באומגה 3 - האם למישהו יש נסיון בענין זה? האם כדאי לפנות לדיאטנית. ומה בענין הטיפול הפסיכולוגי. יש לנו רתיעה מהענין, בין היתר משום שהוא רק בן 7 ועוד לא ממש מודע. אודה על עצותיכם/תובנותינם.
 

מיכל שב

New member
ברוכה המצטרפת../images/Emo24.gif

קודם כל אני ממליצה לך בחום לפנות לפורום טורט כאן אצלנו בתפוז. לגבי אומגה 3 - אומנם זה לא הפורום המתאים (ממליצה בחום לפנות לפורום אוטיזם שיטות ביו רפואיות) אבל אני יכולה לספר לך שאומגה 3 מומלצת מאוד לילדים. האומגה היא בעצם אותו שמן דגים שהיו נותנים להורים שלנו (ואפילו לחלק מאיתנו). האומגה חשובה מאוד גם לנו והיא מומלצת בחום. אני נותנת ליואב כל בוקר כפית אומגה (בנוזל - יש גם קפסולות קטנות) של אלספה. אני יודעת שיש חברות אחרות מומלצות יותר, כדאי לבדוק בפורום אוטיזם. דרך ארוכה מחכה לכם ואני מאחלת לכם מכל הלב הצלחה ואורך רוח
 

זהבה נ

New member
ברוכה הבאה מחזיקה אצבעות להצלחה

כי מאוד קשה לקבל אבחון של ילד ולהבין פתאום שזה לא מה שאנו רוצים שיהיה ומה ניתן לעשות בכדי שמחר בבוק נתעורר ונחשוב שזה היה חלום בלהות. אלו היו התחושות שעברו עלינו ההורים כאשר קבלנו לראשונה את האבחנה ומאז חלפו כמה שנים טובות והיום אנו משפחה הנמצאת במקום אחר ולמדו לחיות עם ואף על פי הקשיים והאמיני לי שהם לא מעטים וזה שאומרים טוב שגיליתם מוקדם לא תמיד מנחם ממרחק של זמן, אני אומרת, אז מה אם גיליתי מוקדם לא תמיד זה מסייע. לפני כמה שבועות הבאתי לכאן את ברוכים הבאים להולנד ואני אכניס אותו לכאן שוב ותוכלי להבין למה הכוונה שלי כי אתם כמשפחה וגם הילד לא עוברים תקופה קלה כלל וצריכים סיוע להתמודד עם הקשיים, לעתים רק זה שווה ביקור שלכם כהורים אצל איש מקצוע מתחום הפסיכולגיה בכדי שיקל על ההצפה ויסייע לכם להתמודד עם קבלת האבחנות ויעשה מה שנקרא ניהול תיק ובאנגלית נהוג לומר "קייס מנג'ר". אסביר כוונתי: מה כן חשוב לעשות כעת ומה ניתן לדחות, מה אולי צריך יותר להשקיע מבחינת הצרכים של הילד ומה לא יזיק להשאיר להזדמנות אחרת ועל מה לא לוותר כלל בשום מקרה. אני חושבת שגיל 7 זה לא כל כך צעיר וזה הזמן שמתחילים בו בית ספר וכאן מתחיל כל המגע של הילד עם מטלות בית הספר ותלמידים שלא תמיד הם סובלניים לתגובות של הילד שלך ואז יכול להיווצר חיכוך לא סמפטי שישפיע על הדימוי העצמי של הילד ומה שצריך מאוד לעשותץ הוא להסביר לילד את הקשיים שלו, כי אני לא מסכינמה שהוא אינו מודע, הוא בטוח מודע שהוא לא מתנהג כמו כל הילדים האחרים ואני לא חושבת שתגובה מגוננת טובה בשבילו יותר מהסבר על סוג הקשיים ועל כיצד ניתן לתהתמודד עמם. בזמנו סייע לי מאוד לעסשות סדר בנושא, לא תמיד לנו כהורים יש את האפשרות למבט האובייקטיבי מהצד שיש לאיש מקצוע שאינו מעורב רגשית. את לא מתארת לך כמה שזה חשוב להתייעץ עם מומחה כזה לפחות בשלב הראשוני אולי אפילו ללא הילד. יש לנו כאן אורחות קבועות בפורום מתוך הפורום של תסמונט טורט(שביק מייסדת עמותת הורים אסט"י - ארגון סנדרום טורט) תכנסה ותגבנה בהמשך על ההודעה שלך. מאחלת לכם הצלחה ושנה טובה.
 

שביק

New member
לאמא של נועם השלום והברכה. את

מוזמנת ליצור אתי קשר טלפוני מס' 09-7408478 מחר, יום ששי, לפנה"צ או ביום ראשון במהלך היום. אני בטוחה שאוכל לעזור ולכוון אותך, ולתת לך את הכלים המתאימים. שמי שביק, בת-שבע גרניט, יו"ר ארגון טוראט בארץ. א.ס.ט.י. (ארגון סנדרום טוראט ישראל) בהצלחה.
 

פלגיה

New member
טיפול פסיכולוגי בגיל הזה

הוא לא משהו שצריך לחשוש ממנו. מדובר בשעה של משחק פסיכולוג-ילד, ומהניסיון שלי יכול לעזור מאוד. אולי הילד לא ממש מודע, אבל יכול להיות שדווקא המודעות תעזור לו, כי הרבה יותר קשה להתמודד עם בעיות קיימות שאתה לא ממש מודע להן.
 
מומחית לטורט עובדת במשרד החינוך

איפה אתם גרים?... פנו בבקשה לגב' ורד בן דרור 036896102/5
 

זהבה נ

New member
דר' מיקי אברמוביץ מומחית לטורט

את הדוקטורט שלה היא עשתה דר אברמוביץ על תסמונת טורט וכיום היא האחראית על נושא טורט מטעם משרד החינוך בתל אביב וקשורה למתי"א רמת גן(אם אני זוכרת נכון). קישור לאתר של דר מיקי אברמוביץ מומחית לטורט אם תכנסו תוכלו ללמוד על פועלה הרב ותרומתה לקידום ומודעות לנושא תסמונת טורט וגם כיצד נותן ליצור עמה קשר או להגיע אליה. לאחרונה כאשר פגשתי בה היא הבטיחה לי אישית שהיא תשיב ותסייע ככל יכולתה לכל פניה, אפילו ברמה הארצית ומי שרואה עצמו זקוק לכך מוזמן לנסות ולצור עמה קשר. דר' אברמוביץ גם אחת מאנשי המקצוע ולעתים היא נכנסת לכאן ומשתתפת בדיונים הנערכים בבית שלנו.
 
למעלה