שלום.. אני מעוניין להקים לול תרנגולות חופש,

מרקויס63

New member
שלום.. אני מעוניין להקים לול תרנגולות חופש,

אמנם הלול הוא למטרה של מכירת הביצים אבל הכוונה היא לגדל את התרנגולות בתנאים הכי טובים להם. הייתי רוצה אם אפשר לדעת איזה זנים מתאימים לגידול , והאם צריך לחסן את התרנגולות , ובכלל איך מקבלים רשיון. מקווה שזה הפורום הנכון. תודה למשיבים..
 
שאלות בנושאים כאלו צריכים להפנות משרד החקלאות

כאשר פותחים עסק העניין צריך להתנהל בצורה מסודרת, לא פותחים ואז שואלים, הפורום לא נועד לשאלות בנושאים אלו, למרות שבהחלט אתה מוזמן לבוא לפורום לאחר מכן לכל דבר אחר, פשוט כאן מדובר בנוהלים שצריך לוודע לפני שעושים משהו בעניין, אגב כמה תרנגולות אתה מתכוון לגדל?
 

מרקויס63

New member
ברור שאני לא עושה שום

צעד לפני שיהיו לי האישורים ממשרד החקלאות ו עמותת חי משק. אני מתכוון לגדל כ-100 תרנגולות, אבל לפני כן אני לומד את העניין, צריך לברר כמה מ''ר צריך לכל גברת, איזה זנים וכו'. אני מתחיל מאפס אבל אני קורא אתכם פה וזה טוב להתחלה.
 

מרקויס63

New member
שלום לרונן ולמגדל העופות..

בינתיים החלטתי כדי ללמוד את הנושא להתחיל עם כמה תרנגולות על יד הבית . אני אמנם צריך לבנות תאי הטלה , מחסות ולגדר להם חצר, אבל הייתי רוצה שתמליצו לי על איזה זנים הכי מתאימים לאיזור שלי שזה עמק בית שאן, ורציתי גם לדעת איזה זן מטיל ביצים עם קליפה חומה. כמובן שכל טיפ נוסף יתקבל בתודה. תודה לעונים.
 
אז ככה

תרנגולות שמטילות הרבה זה תלוי בתזונה ובסוגן, בתזונה של מטילות מסחריות מוסיפים דברים שמעודדים הטלה, גם דואגים לתנאים מבוקרים, ז"א שכל הזמן יהיה מיזוג של עונת הטלה, בתרנגולות חופש אין דבר כזה, ולכן הן יטילו לפי העונות הטבעיות, כך שלדעתי סוג התרנגולות לא ישנה הרבה אבל אפשר לבדוק, למשל הלנגהורן הן התרנגולות של המסחריות, הבלאדי (ערביות) הן תרנגולות שנפוצות בארץ ומסוגלות לחיות בכל מקום בארץ.
 

מרקויס63

New member
תודה רבה רונן, אני לא מתכוון לתת להם שום

מזרזי הטלה או משהו .. גם לא אכפת לי אם הן תטלנה 200-250 ביצים בשנה שזה מה שהבנתי שהן מטילות (הבלאדי). אז נראה לי בשורה התחתונה שאני אגדל תרנגולות ערביות. אם תוכל להמליץ לי על מגדל באזור הצפון אני אשמח. כמו שאמרתי אני אתחיל עם כ10 בנות ורק אחרי שאלמד את הנושא אני אבנה לול יותר גדול. אני מתכוון כמובן לחצר גדולה. תודה.
 

מרקויס63

New member
אוקיי תודה אבל ג'וליס לא נורא רחוק, מקסימום

עושים טיול. אחרי שיהיה רלבנטי אני אדבר איתך לגבי שמו. תודה
 
למעלה