שלום אני צריך עזרה עם המשפחה שלי

אוראל131

New member
שלום אני צריך עזרה עם המשפחה שלי

שלום לכולם אני לא יודע אם הגעתי לפורום הנכון אז ככה אני התקבלתי ליחידת סיירת מטכ"ל לא מזמן וההורים שלי מתנגדים זה בא לידי ביטוי בכך שהם אומרים לי שלא יהיה לי עתיד וסתם המדינה תנצל אותי ועדייף לי ללכת ללמוד על חשבון הצבא תמיד בכל מצב שיש וויכוח הם גורמים לי להרגיש פשוט אפס בעיקר אמא שלי ותמיד הם משווים אותי אם אחי הגדול. הם פשוט לט תומכים בי בכלום הם רוצים שאני יעשה את כל מה שהם אומרים ואם אני לא עושה אז עוד פעם אני רב איתם מישהו יכול לתת לי הצעה כל שהיא מה לעשות כי זה די מרגיז לחיות בבית ככה כבר כמה פעמיים חשבתי לעזוב תודה מראש אוראל
 
שלום אוראל

קודם כל - בהצלחה לך ושרות מעניין שיהיה לך. מתי אתה מתגייס? שנית, לגבי המשפחה, אתה עומד בפני שינוי מאוד גדול, אתה הופך להיות חייל שלומד לקחת אחריות על דברים חשובים ביחידה לא קלה שדורשת המון משמעת, קושי גופני ועוד כל מני דברים אחרים . אם אתה שלם עם ההחלטה שלך, עליך לדבוק בה ולהגיד להורים שזהו רצונך, אין מקום להשוות בינך ובין אחיך כי שניכם שונים, אתה רוצה את השרות הזה ואם כאשר תעמוד בפני שחרור ישתנו תכניותיך, תפעל בהתאם. כרגע אתה מספיק בוגר להחליט את ההחלטה הזאת שתהיה מאוד משמעותית להמשך הדרך. עליך להבהיר להורים שאתה מעוניין בתמיכה שלהם על ההחלטה שקיבלת ואם הם לא מעוניינים לתמוך, לפחות שלא יעמידו בפניך מכשולים. יכול להיות שיש מקום לערב איזה גורם , מישהו, שאמין עליהם , שינסה לדבר איתם ולראות אם אפשר לגשר ולהגיע למקום בו תהיו כולכם מרוצים. בהצלחה
 

אוראל131

New member
תודה על התגובה המהירה

אני מתגייס במרץ 09 זה בערך התאריך אמרו לי שזה יכול להשתנות בגלל היחידה
 
אוראל יקר

אתה עומד להתגייס לצבא ולהיות חייל ביחידה קרבית. זאת אומרת שאתה מסוגל לעשות את התפקיד לו אתה מיועד. זאת אומרת שאתה מבוגר ואחראי מספיק להחליט מה הכי טוב בשבילך ועליך לעמוד מאחורי ההחלטה הזאת ולהבהיר לסובבים אותך שזהו רצונך. למדינה אין שום עניין "לנצל" אותך ומה שהוריך מציעים הוא בדיוק העניין הזה "לנצל" את הצבא וללמוד על חשבונו. אם אתה בחור שעומד על עקרונותיך והשירות הזה חשוב לך, אמור את דעתך ותראה שאם תהיה עקבי ותתמיד, יכול להיות שהאחרים יסחפו אחריך.
 

אוראל131

New member
אתה צוןדק אבל

אני כבר החלטתי מה אני הולך לעשות וזה לא לוותר על סיירת מטכ"ל אני נלחמתי כ"כ הרבה והתאמנתי בכמויות מטורפות . אבל עדיין זה לסבול יחס מגעיל מהם ומה שבאמת כואב לי שאחי התגייס ליחידה קרבית הם תמכו בו לאורך כל הדרך
 
אתה שלם עם החלטתך? נכון.

הפרויקט הבא להסביר להוריך בסבלנות רבה כי אתה עומד בהחלטתך, היית שמח אם הם יתמכו בהחלטתך. כפי הנראה החינוך שקיבלת תרם להתנדבותך ליחידת עילית. כמו אחיך. ואני מניחה שמה שמניע אותם, גורם להם לא לתמוך היא הדאגה לך ולשלומך. בהצלחה
 
אוראל היקר, אחי שירת ביחידה הזאת "אין עליה"

היחידה עם החברה הכי הכי הכי טובים במדינה בכלל ובצהל בפרט. כשהמשפחה שלך תוזמן פעם ליחידה ותראה איזה אהבה חום שופע שם היא תדבר אחרת.
 

coral30

New member
אוראל, לא מובנת לי גישת הוריך. אם אתה, ואני

וכל השאר לא נגן על הבית שלנו, כדאי כבר מעכשיו להגיש את המדינה על מגש של כסף לכל אוייבנו מסביב שמנסים לשבור את המורל לישראלים. להוריך הם כבר הצליחו לשבור את המורל, עובדה שהם מדברים נגד המדינה. אוי לנו שיש שאנשים שנכנעים ללחץ הפסיכולוגי שמפעילים הערבים נגדנו. הוריך הוכחה שזה עובד. הם פשוט חלשי אופי. המדינה זה הבית של כל ישראלי/יהודי אם יבוא שודד ויגרש את הוריך מהבית האם הם יתקפלו וילכו או ילחמו על זכותם להגן על ביתם הפרטי? המדינה היא הבית שלנו כעם. עם בלי מדינה? ראינו איך גירשו את היהודים במשך דורות ממדינה למדינה עשו בהם פרעות, שדדו את רכושם, כי לא היתה להם מדינה שלהם. נורא ואיום שיש ישראלים שחושבים כמו הוריך.
 

אוראל131

New member
זה לא נכון קורל

ההורים שלי הם מאוד אוהבים את המדינה פשוט אני לא יודע אני מרגיש שהם נגדי יכול להיות שתגידו שאני מדמיין אבל זה ממש נכון כל מה שאני עושה הם מתנגדים לו.
 
אתם קרובי משפחה אלמוגית 5 וcoral30 ?

 

אריאלז

New member
מבלי לפגוע ברצונו של הנער לשרת בקרבי וכל

הכבוד, אני מוכרח לתקן אותך פנה קוטה, אף אחד לא "מנצל" כאן אף אחד, הצבא עם כל הכבוד לא נותן לאף אחד מתנות חינם, מי שלומד על חשבון הצבא, משלם אחר כך בהארכת ובשנות שרות קבע על כל שנה שלמד על חשבון הצבא. מאחר ואין אנחנו יודעים מה מצבם הכלכלי של הורי הנער, יתכן שפתחו לפניו את האופציה של לימודים גבוהים כגון העתודה האקדמאית , אולי הנער ברוך כשרונות, ולפיכך עם סיום לימודיו יוכל לשרת בצבא ולתת מעצמו הרבה יותר. ואם אינני טועה, רבים מבוגרי העתודה האקדמאית משרתים בכל היחידות הקרביות. כך שלדבר כאן על ניצול.... נו שויין. אבל אולי נתתי איזה היבט אחר, לא תמיד ההורים הם אוייבי הציבור והילדים.
 
אני חשה ממש כמו אלמוגית.

יש לי משום מה רגש שהם פשוט מחפשים את הדרך לגרום לך להיות חיל בפרופיל נמוך יותר שלא יסכן את עצמו שלא יעדר מהבית שלא יעבוד קשה הם דואגים לך ואני מבינה את הצד הזה. אני ממש לא מבינה את האמירות הלא נעימות על המדינה מחד ומאידך אתה טוען שהם אוהבי המדינה ואני מאמינה לך. היה להם קשה עם אחיך הגדול לכן הם חוששים שיהיה להם קשה בעת השרות שלך והם לא נעשים צעירים................. יש לך זמן לך לעבוד תהנה, תבלה, תתוכח כמה שפחות פשוט תמנע מעצמך ריב לויכוח או ריב צריך שניים אם לא תשתף פעולה לא יהיה ויכוח. אמור להם שאתה מבקש מהם לכבד את החלטתך ומצפה שהם יתמכו בך בשל היותך בנם האהוב מה גם שהם יכולים להיות גאים בך שאתה חושב כך ולא ההפך!
 

אריאלז

New member
לכל החשים והחשות .... כדאי קצת להתעדכן

מתוך ידיעון צה"ל לגבי "הניצול" לימודים על חשבון צה"ל... וגם לידיעתך אוראל "עתודה אקדמית בצה"ל זו תוכנית עתודאים שמטרתה לקלוט חיילים בעלי תואר אקדמי בתחומים הדרושים לצה"ל. חיילים סדירים רגילים, המתגייסים בגיל 18, לרוב אינם יכולים לאייש תפקידים הדורשים השכלה אקדמית, כי השכלתם גובלת ב – 12 שנות לימוד. בכדי לאייש תפקידים הדורשים השכלה בתחומי הנדסה, רפואה, משפטים ועוד, מאפשר הצבא לעתודאים לא להתגייס בגיל 18, אלא לרכוש השכלה ובעתיד, עם סיום לימודי התואר, לתרום לצה"ל יותר משהיו תורמים כצעירים בני 18 ללא השכלה אקדמית." בחופשות הקיץ מהלימודים - עוברים העתודאים טירונות, קורס קצינים (בדרך כלל) ועוד אימונים והכשרות צבאיות. עם סיום הלימודים - מזל טוב יצטרפו באמת לשורות צה"ל, בתור קצינים בשירות חובה. כל העתודאים, כתנאי להצטרפות למסלול העתודה, צריכים לחתום על שירות קבע של 3 שנים (תלמידי רפואה ורפואת שיניים חותמים רק לשנתיים). נשים מתחייבות, בנוסף לקבע, גם לשירות חובה של 3 שנים. בחישוב מהיר, יוצא שעתודאים מתחייבים לצבא ל- 6 שנים מינימום. - (" ניצול הצבא כביכול"). אז אולי ההורים של אוראל הם לא כל כך נוראיים, אולי הם חושבים שאוראל יוכל לשרת את מולדתו וצבאו טוב יותר אם ימשיך את לימודיו? אולי הם מעריכים את אוראל יותר מאשר אתם חושבים. ברור שאוראל יעשה מה שהוא חושב ומה שהוא רוצה, ואני בטוח שהוריו יקבלו זאת. אבל זכותם של הוריו להציע בהחלט את האופציה מבלי שייחשבו לאוייבי המדינה והצבא, לא כל שכן אוייבי בנם שבטוחני שהוא אהוב מאד.
 
למעלה