שלום אנשים

נעמה ע.

New member
שלום אנשים ../images/Emo140.gif

הגעתי לפורום הזה במקרה, והייתי שמחה לקבל עזרה
. סיימתי י"ב עכשיו, ועוד חודשיים אני מתחילה שרות-לאומי (אני דתיה, לא שזה שייך לעניין, אבל סתם :). מישהי כתבה פה שצבא זה לא "יציאה לחיים" אלא כניסה לתוך חממה חדשה. שרות-לאומי זה אמנם עדיין לא יציאה ממשית לחיים, אבל יש צורך לפתח הרבה יותר עצמאות. את מקבלת דירה, לא צריכה לשלם שכ"ד וחשבון חשמל ומים. כמובן שגרים כמה בנות בדירה, בד"כ בסביבות ה-5 בנות. מצד שני- בקטע של אוכל צריך להסתדר לבד (אם עושים שרות-לאומי במוסד כמו "בית הילד", את אוכלת שם- אבל אני לא עושה שרות מהסוג הזה). חשבון פלאפון וטלפון- כמובן לבד (עד עכשיו ההורים שילמו..). וכמובן, רחוקים מהבית, גרים קרוב לעיר- אז יש הוצאות של בגדים, יציאות ושאר פיצ'יפקס מידי פעם. המשכורת שלי תהיה 800 ש"ח לחודש, ואני גם מעוניינת לחסוך קצת כסף, להשאיר כמה בצד בכל חודש- שיצטבר לי. עכשיו.. הייתי שמחה אם תעזרו לי, מהניסיון, באיך לחלק את הכסף. כמה יהיו ההוצאות שלי בערך בחודש? כמה אני יכולה להשאיר בצד (אני רוצה שזה יהיה סכום קבוע, שאני לא אעיז לגעת בו
)? תודה מראש.. :)
 

akapulko2020

New member
מה שלדעתי כדאי לך

הוא לנסות לראות חודש-חודשיים כמה עולה לך המחיה-מבחינת אוכל וטלפון/פלאפון כי זה נשמע כמו ההוצאות היחידות -ולא "לשים בצד" סכום קבוע מהחודש הראשון,ומצד שני לא לבזבז בטירוף גם-אלא לראות איפה עדיף לקנות ,מה תקני-כי קחי בחשבון שעד עכשיו די החליטו בשבילך מה תאכלי,פחות או יותר,וכדומה. אז כדאי שתראי בעצמך כמה עולה לך לקנות אוכל-כי זה מידע של מישהו אחר פחות יועיל לך,כי לא יודעים את הרגלי האכילה-כמו שמישהי כתבה פה,נניח טבעול עולה די יקר וכו' וכו'. ,ובזמן הזה של של חודשיים בערך תוכלי להכיר יותר את האיזור ,לראות איפה כדאי לך,לראות איפה תוכלי לחסוך-וגם מה אולי תקני ביחד עם השותפות (אצלנו זה נייר טואלט,נניח,וחומרי ניקוי לדירה,ולפעמים גם חלב-אבל לא כולן רגילות לאותו סוג) בהצלחה !!
 

the crazy monky

New member
כנראה..

התכוונת אלי כשאמרת שמישהי פה אמרה שצבא זה חממה ולא לצאת מהבית. אבל השירות לאומי שאת עושה שונה מזה. באיזה שהוא מקום זה כן להיות עצמאי, אבל לא ממש מבחינה עצמאית, כי בכל זאת מממנים לך כמעט הכל. זה יותר עצמאות מבחינת- אני קובע לעצמי.אף אחד לא ידאג שאני יאכל בזמן או יכבס- אתה אדון לעצמך. מה שכן בקשר להוצאות, צדק מי שאמר בהודעה הקודמת שאפשר להתחלק עם השותפות, וחוץ מזה אם את חוזרת מידי פעם הביתה את יכולה לקחת גם משם דברים.. שיהיה לך
.
 

akapulko2020

New member
נכון

במיוחד בקטע של להביא דברים מהבית-לפעמים אני מביאה דברים שפשוט עולים הרבה פחות באיזור מגורי הוריי,מאשר איפה שאני גרה-אז אפילו שאני משלמת עליהם בעצמי,ולא ההורים קונים(בד"כ),זה משתלם.
 

kiticat

New member
יש לי חברות

שעושות שירות לאומי. למעשה, רובן. אני באה ממסגרת דתית, וכאמור, אני בעצמי יוצאת בשאלה. הסיבה שרוב החברות שלי הלכו על שירות לאומי, היה דווקא בגלל שזה לא מעבר קשה כמו מעבר מתיכון לצבא. אפשר לחסוך בצורות שונות ומגוונות. יש לי 2-3 חברות שעושות בעיר מגוריהם. את הכסף הם יכולות לחסוך לפחות חצי, ואת השאר להשאיר למצבי רוח. איך אפשר לחסוך? לכבס בבית. כשחוזרים מסופי שבוע בבית, להביא אוכל בקופסא, אוכל מוכן שרק צריך לחמם. וזה מספיק לכמה ימים. את מחצית השבוע לאחר מכן, אפשר להעביר על הרבה סלטים (כאמור, בנות במיוחד), גבינה ולחם- כיוון שאת נשארת במקום העבודה שלך עד 3-4 חשוב לאכול! כריכים זה דבר מעולה. אפשר לבקש מההורים לקנות לך ממרחים וכאלה. שנית כל, תעשי בירור קל. תעשי סקר מחירים ותמצאי מקום זול ביחסית. שנית, תעשי קניה מרוכזת עם כל הבנות בדירה, אם כי לפעמים יש מריבות על של מי הקוטג' ההוא.... בכל מקרה, בהצלחה! אגב, איפה את עושה את השירות שלך?
 
למעלה