שלום אפשר עזרה בפרשנות השיר איזה יום בבקשה?

שלום אפשר עזרה בפרשנות השיר איזה יום בבקשה?

על מה השיר מדבר? יש כמה משפטים שלא ממש ברורים לי: הוא כבר היה עצוב וכבר היה שמח והמצב חוזר על עצמו שוב ושוב? עכשיו נכנס אורח על מה נדבר? אין פתרון כאן וכבר הייתי גיבור עפתי בשמיים ועכשיו ביום אפור אני עוקף שלולית של מים אסור לאחר, אין פתרון קל בפזמון הוא אוצר שעבר עליו ום לא טוב אולי והוא רוצה שהיא תיפתח לו את הדלת-אולי הכוונה היא לא רק דלת אלא גם פתח של קשר כמו שיחה או מסר והוא רוצה שהיא תענה לו ותדבר איתו כי רע לו? גם את הבית השני לא ממש הבנתי והכוונה בשיכור ועכשיו פיקוח אולי הוא היה שיכור מאושר ועכשיו פיקח? אני ליצן-אני מצחיק-אני נסיך-אני יפה? השיר ממש יפה אשמח לעזרה תודה רבה :)
 

RTur

New member
אממ..

אני ממש גרוע בפרשנויות של שירים אבל אני יכול לנסות.. בקשר ל"כבר הייתי עצוב וכבר הייתי שמח" לדעתי הוא מתכוון שהוא כבר עבר כל כך הרבה והוא כבר לא ממש מתרגש מכל דבר אבל היום הספציפי הזה תפס אותו לא מוכן.. כנראה יום ממש גרוע שעבר עליו והוא לא ציפה שזה יקרה לו. במקרה של "פתחי לי את הדלת" - לדעתי העניין הוא כמו שזה נשמע בדיוק.. עבר עליו יום רע והוא לא יודע כבר מה לעשות ופשוט רוצה שתהיה איתו ותדבר איתו ותנסה לעזור לו. לדעתי שוב כל החלק של הניגודים - שיכור/פיקח, עצוב/שמח, ליצן/נסיך (לדעתי גם פה מדובר על ניגוד מסויים שכן הנסיך הוא מהאצולה והליצן די נחות ומשרת את הנסיך וצריך לבדר אותו) בא להדגיש את העניין שהיום הזה שעבר עליו היה כל כך רע שהוא לא יודע איך לאכול את זה.. הוא כאילו אומר שהוא עבר כבר הרבה בחיים שלו והתמודד עם הרבה מצבים אבל יום כזה רע עוד לא היה לו.. מקווה שהצלחתי לעזור. בכל מקרה - כל אחד יכול לפרש את השיר איך שהוא רואה לנכון ואיך שזה נראה לו מתאים.
 
אני ינסה להסביר שוב:

הוא כבר היה עצוב וכבר היה שמח והמצב חוזר על עצמו שוב ושוב? את כל זה לא הבנתי: עכשיו נכנס אורח על מה נדבר? אין פתרון כאן וכבר הייתי גיבור עפתי בשמיים ועכשיו ביום אפור אני עוקף שלולית של מים אסור לאחר, אין פתרון קל בפזמון הוא אומר שעבר עליו יום לא טוב אולי והוא רוצה שהיא תיפתח לו את הדלת-אולי הכוונה היא לא רק דלת אלא גם פתח של קשר כמו שיחה או מסר והוא רוצה שהיא תענה לו ותדבר איתו כי רע לו? גם את הבית השני לא ממש הבנתי אולי הוא היה שיכור מאושר ועכשיו פיקח? אני ליצן-אני מצחיק-אני נסיך-אני יפה? אז הוא מרגיש שרע לו וטוב לו וזה משתנה כל הזמן והוא צריך שמישהי יכול להיות כמו ידידה שתדבר איתו ותעזור לו להרגיש הרבה יותר טוב?
 

RTur

New member
גם יכול להיות.. לא יודע

זה מה שיפה בשירים שכל אחד יכול לקחת את לפרשנות משלו
 
למעלה