שלום, אשמח לייעוץ

שיווה100

New member
שלום, אשמח לייעוץ

אני בחורה בת 19, סובלת מבעיות בריאות רבות ומגוונות.. אחד המסתמים בלב שלי הוא צר ואין בו כמעט זרימת דם.. לפני כארבע שנים העניין התגלה, תוך כדי בצקות חמורות, ומאז ועד היום אני לוקחת כדורים: "אלדוספירון" ו"פוסיד".. בנוסף, אובחן אצלי דום נשימה בשינה שכדי לטפל בו קיבלתי מכשיר סיפאפ.... השאלה שלי היא כזאת.. מה ניתן לעשות על מנת להרחיב את המסתם? האם הפתרון היחיד הוא ניתוח לב פתוח או שצנתור יכול להספיק?... האם פתרון הבעיה הזו יביא לשיפור גם בעניין הנשימה בשינה או שאין קשר בין הדברים?
 
תשובה מאוחרת (לאחר שובו של מנהל הפורום מחו'ל)

שיווה היקרה, על פי התרופות שאת נוטלת והצורך בסיפאפ ללילה אני מתרשם שאכן ישנה בעיה המצריכה התייחסות רצינית. פיתרון למסתם מוצר יכול להיות בצינטור או בניתוח ולעיתים בטיפול תרופתי בלבד והכל לפי סוג המסתם הפגוע, אופי הפגיעה וחומרתה וכמובן מצבו ומאפייניו של החולה. אני ממליץ לך לבוא למרפאתנו בכל יום ד' ב 0900 בקומת קרקע אגף ג' באיכילוב (רצוי אך לא חובה להביא ט 17). בואי עם כל המסמכים הרפואיים שלך ושם נשמח (אני או אחד מחבריי למחלקה) להכיר אותך, לבדוק אותך ולהמליץ על המשך הטיפול על פי מיטב הבנתנו. רפואה שלמה,
 

שיווה100

New member
תודה על התשובה ופרטים נוספים

לאחר חקירה מעמיקה עם הוריי, שגם התברר שלא בדיוק מבינים בעניינים בצורה מקצועית.. מה שהם יודעים שהמסתם בלב צר וכמעט ולא עובר דרכו דם, כתוצאה מכך החדר הימני כמעט ולא מתפקד ורוב העומס נופל על החדר השמאלי.. מה שקרה שנוצרה בצקת חמורה, במיוחד סביב הלב, ולכן קיבלתי את הכדורים.. פעמיים ביום בבוקר ובערב כדור אלדוספירון וכדור וחצי בערך ביום פוסיד.. העניין הוא שאני מרגישה עדיין נפוחה מהרצוי, בתחילה המינון היה כדור פוסיד ביום, אני העליתי אותו לכדור וחצי לאחר שביררתי שאין נזק משמעותי מכך, ועדיין ההרגשה לא טובה.. הקרדיולוג שלי לא ממליץ על ניתוח לב פתוח בטענה שהנזק עולה על התועלת מכיוון שאני סובלת בנוסף ממערכת כלי נשימה צרה ובעיות נשימה (דום נשימה בשינה, שבגללו קיבלתי את הסיפאפ) וכן תפקודי ריאות נמוכים.. השאלה היא האם יש אפשרויות ופתרונות אחרים המוצעים כיום לפתרון בעיית המסתם? האם ניתן לפתור עניין זה באמצעות צנתור? ואיך פתרון הבעיה ישפיע על שאר בעיות הנשימה וכולי? יש לציין שהמקרה שלי מאוד מורכב ואחד מחברייך זה לא מספיק טוב לי.. אני מעוניינת בייעוץ מעמיק מרופא מומחה, אחד שנמצא שנים בתחום ויכול באמת להמליץ ולייעץ לי. כמובן שאבקש ייעוץ מהקרדיולוג שלי (שתפקד בעברו כראש מחלקת קרדיולוגיה בביה"ח בילינסון) וכן אבקש הפנייה לתל השומר, שם נמצא גם התיק הרפואי המלא שלי, על מנת לקבל ייעוץ נרחב ומקיף יותר. האם נראה לך שכדאי לבוא אליכם לייעוץ בכל זאת? אשמח לדעתך הכנה. תודה מראש, בר.
 
תשובה

בר היקרה, הבנתי שאת סובלת מבעיה מורכבת עוד בפנייתך הראשונה. איני מבטל חלילה את ההמלצה של הרופא האישי שלך אך שוב אני מציע שתבואי להיבדק על ידי או על ידי אחד מחברי למחלקה - שאנו מנתחי לב מומחים ובזה אנו עוסקים יום יום. הביני, רק לאחר שנכיר אותך לעומק נוכל לתת הערכה לגבי הטיפול הנכון והמרכז הרפואי המיטבי עבורך. אם תחליטי ללכת למרכז אחר אני רק יכול לברך אותך (מכל הלב) ולאחל לך רפואה שלמה. אנו לא המרכז הגדול היחיד בארץ וישנם מרכזים נוספים המאוכלסים גם הם במנתחי לב וקרדיולוגים מצויינים (גם בילינסון וגם תל-השומר). חזקי ואמצי,
 

שיווה100

New member
המון תודה על העזרה

קבעתי תור לסוף החודש לקרדיולוג שלי ומשם נמשיך, אבקש הפנייה לתל השומר וכנראה אגיע גם אליכם.. אני מעוניינת במספר דעות כדי שבסוף תהיה לי תמונה רחבה מספיק להחליט החלטות משמעותיות כאלו, במיוחד שאני חיילת כרגע.. מתנדבת.. ולא מעוניינת להשתחרר באמצע השירות. הכיוון שלי כרגע הוא שאם צנתור יכול לפתור את הבעיה אז ללכת על זה, אם צנתור לא יספיק ונדרש ניתוח לב פתוח זה יידחה למועד בלתי ידוע... המון תודה וכנראה עוד נתראה פנים אל פנים.. בר.
 
למעלה