שלום, בלט דיסק בשני מקומות ומשחק כדורסל...

winner21

New member
שלום, בלט דיסק בשני מקומות ומשחק כדורסל...

לאחר בדיקת MRI גילו בלט דיסק בין L4-L5 ובין L5-S1 קרה כתוצאה מתנועה לא נכונה באימון.. כאבים עזים במשך שלושה ימים לאחר מכן אבל עכשיו (שבוע וחצי אחרי) כמעט ואין כאבים... אני משחק כדורסל יום יום. לא התאמנתי במשך השבוע וחצי האחרונים אבל אני מרגיש שאני יכול לעשות הכל עכשיו. השאלה היא. עד כמה חמור בלט דיסק? (אפשר לשחק כדורסל ככה?) יש לציין שאני בינתיים לא מרגיש שום עקצוצים נמלולים או אי אלו תחושות ברגליים או בישבן... תודה על התגובות.
 
בלט דיסק

יכול להיות שבלטי הדיסק לא קשורים לארוע שעברת ( לשליש מהאוכלוסיה הבריאה יש בלטי דיסק בלי סימפטומים). אבל בכל מקרה צריך לעבור בדיקה גופנית שתגלה האם יש בעיה בתפקוד בעמוד השדרה. אם כן, אז דרוש טיפול לפני שתחזור להתאמן בכדורסל. בהצלחה,
 

winner21

New member
תודה, ומה אומרת בדיקה גופנית?

כלומר כרגע, שבוע וחצי אחרי שכמעט לא יכלתי לזוז.. אני מרגיש ממש טוב. כאב קטן במצבים מסויימים (קיצוניים, כגון כיפוף הגב קדימה עד הסוף). אבל אני מתאמן חלקי כבר 4 ימים (רק ריצות קלות) ולא מרגיש משהו מיוחד וכואב. בנוסף עושה כל יום כ10 דקות תרגילים לחיזוק הגב התחתון ו3 פעמים ביום מתיחות (5-7 דקות). מה הכוונה בבדיקה גופנית? מה שאני מפחד ממנו מאוד זה שאם אחזור לשחק באופן מלא המצב יחמיר או משהו. למרות שעדיין אקפיד יום יום על חיזוק גב תחתון, בטן ומתיחות. האם יש ממה לחשוש? והבנתי שלבלט דיסק יכול להיות אפקט דומה מאוד כמו לפריצת דיסק. מה אומרים הממצאים אצלי? האם זה חמור? והאם העובדה שישנן שתי בליטות מחמירה את המצב בהרבה? תודה רבה.
 
בדיקה

בדיקה גופנית מתבצעת אצל מומחה לעמוד שדרה (אורטופד או כירופרקטור)והיא כוללת בדיקת טווחי תנועה של החוליות, בדיקת תפקוד של השרירים ושל העצבים. אחרי הבדיקה אפשר לדעת האם לבלטי הדיסק יש משמעות קלינית. כלומר האם יש סכנה שיהפכו לפריצת דיסק או שילחצו על העצבים. מבדיקת הCT לבדה אי אפשר לדעת אם המצב חמור או אם יש ממה לחשוש.
 
למעלה