שלום ונעים מאוד - יש לי שאלה על שמות בבקשה

TwinFlame

New member
שלום ונעים מאוד - יש לי שאלה על שמות בבקשה

יש לי ילדה מבעלי לשעבר. שם משפחתה כמובן הוא שלו. לאחרונה נולדה לי ילדה (אני לא נשואה בשנית עדיין ובן זוגי הוא אזרח אירופאי שבקרוב יגיע לארץ). לפני שנולדה הילדה, היו לי - מאז הנישואין - שני שמות. שלי ושל בעלי. לפני הלידה שיניתי. לשם של בעלי בלבד. וכל זה - כדי שגם לבת הבכורה (שאת השם שלה אני לא יכולה לשנות - שם משפחה כמובן) וגם לבת הקטנה וגם לי - יהיה אותו שם. זה חשוב להרגשת השלמות של התא המשפחתי שגם ככה מסובך מספיק... וקראתי על כך שלילדים זה לפעמים לא ברור אם להורה יש שם אחד ולהם אחר. אז זה נראה לי הכי פשוט בעולם. בן זוגי מגיע מהולנד. מסתבר שאצלם החוקים לגבי שמות משפחה של הילדים, שונים. שם - שם המשפחה של הילד במקרה של פרידה נקבע לפי מי שמגדל את הילד - כלומר - במצבי, המשמורת של הילדה היא שלי, ובנסיבות אלו - שם המשפחה שלה היה משתנה לשם שלי. ואני הייתי חוזרת לשם נעורי. לנו זה נשמע מופרך, כי זה לשנות שם של ילד, וזו הזהות שלו וכו'.. לו (לבן זוגי) נשמע מופרך ולא ברור, איך בעלי לשעבר "זוכה" לזכות שהילדה תיקרא על שמו כשהוא לא מגדל אותה בפועל. ניסיתי להסביר לו שבעיני זו זכות שהיא נקראית בשם המשפחה שלו, כי היא שלו ואהבתי אותו כשעשינו אותה והייתי גאה בשם שלה אז וגאה בו היום. אבל אולי אני מתוכנתת לחשוב ככה כי זה המצב פה. להולנדים - זה מרגיש אחרת. בכל אופן - מאחר וזה השם של כל שלושת הבנות בבית (אני ושתי הבנות) - חשבנו שהוא יאמץ את השם שלנו כשנתחתן ואז לא יהיו בעיות בכלל. הוא לא מתנגד לרעיון כקונצפט - אבל לא נוח לו שהשם שלי הוא בעצם של בעלי לשעבר ואז למעשה הוא מאמץ את שם המשפחה של בעלי לשעבר... וזה מרגיש לו לא נוח. וזה ברור. זה מרגיש גם לי מעוות לגמרי.
בכל מקרה - חשבנו מה לעשות כשנתחתן. בהולנד, אשה שמתחתנת מקבלת אוטומטית את שם המשפחה של בעלה וכשמתגרשים היא אוטומטית חוזרת לשם נעוריה. לכן, כשנתחתן, זה נראה לו מתבקש שאקח את שמו. והוא היה רוצה בכך. אבל הוא מרגיש נוח עם כל קונסטלציה בעצם - ולכן הצעתי, כדי שהשם שלי בכל זאת לא יהיה שונה מהשם של הבנות - שיהיו לי שני שמות. שם המשפחה הנוכחי שלי (של בעלי לשעבר והשם של הבנות) והשם שלו (בקיצור - שם עם מקף). כל זה סבבה. ועכשיו הילדה שלו. בינתיים - הילדה נושאת את שם המשפחה שלי. כשהוא יירשם כאביה (סיפור ארוך אבל הוא לא רשום כאביה עדיין) - הוא מרגיש, שמאחר והוא יהיה שותף מלא לגידולה, הוא יהיה גאה אם היא תישא את השם שלו. עד עכשיו הוא הרגיש שאין לו זכות לבקש את זה כי הוא לא מגדל אותה. לי אין בעיה - שוב, כי היא נוצרה מאהבה אליו, ואני אהיה גאה שהיא תישא את שמו גם אם הוא לא היה מגדל אותה. כשיירשם כאביה - נוכל להחליף את שמה. אבל מה, את השם של אחותה הגדולה - לא יכולה להחליף. (וגם לא רוצה כי היא של אבא שלה). אז מה עושים? כרגע מה שנראה לי שהולך להיות זה אני עם שני שמות - ולכל ילדה יהיה שם אחד. שונה. אני אהיה טווינפליים כהן-לוי ותהיה לי בת אחת כהן ובת אחת לוי. זה נראה נורמלי? כי לי זה נראה הזוי לחלוטין. ומה לגבי ההרגשה של שתיהן שהן אחיות? הרי אם יש להן שמות משפחה שונים - זה משפיע על הזהות שלהן. ומה אם יהיה עוד ילד? (מתישהו אנחנו מתכננים להתרחב שוב). יהיו לי שניים מבן זוגי הנוכחי - והילדה הבכורה מבעלי הראשון, תרגיש קצת לא שייכת, לא? בקיצור - מה עושים???? תודה!
 

perach22

New member
לדעתי..............

קודם כל שלום לך.......... באמת סרבול......... אני הייתי בוחרת שם חדש דנדש לכולכם, שאותו הייתי מוסיפה לילדת הראשונה יחד עם שמה של אביה, כמובן בהסכמתו, ולך, לבעלך החדש ולילדים החדשים לשם החדש שלכם (בעלך החדש) וכך יש שם שבעצם מאחד את כולכם יחד. למשל: לבת הגדולה ששמה כהן - מוסיפה X לך לבעל ולילדה החדשה ששימכם טווינפליים - מוסיפה X ל "X" - הייתי בוחרת משהו ישראלי, סמלי, כמו "שלום" או מה שכמובן נתאים לך......... בכל מקרה שיהיה בהצלחה, ובאושר
 

TwinFlame

New member
אבל

זה בדיוק כמו לשנות ולהוסיף לה את השם של הבן זוג החדש. אם בעלי לשעבר מסכים להוסיף לה שם - מה איכפת לו איזה זה יהיה? אבל הבעיה היא - שהוא לא יסכים.
 

perach22

New member
כי...........

לדעתי אם תבקשי ממנו לצרף לילדה שלו את שם בעלך השני, במקומו גם אני הייתי מתנגדת אבל אם היית אומרת לי (במקומו כן?) שאת רוצה להוסיף לה שם שיאחד אותה עם אחיותיה החדשות, שהיא גרה איתן, ולא תרגיש לא שייכת, ולכן בחרת שם נוסף שיתווסף לכולכם וגם לה, הייתי משתכנעת בהיגיון שבזה. כי בסך הכל הילדה שלו היא היחידה שעלולה להרגיש נבדלת, ומי היה רוצה שילדו שלו ירגיש נבדל ולו בדבר הפעוט ביותר משאר בני המשפחה שעימם הוא חי. ככה ההגיון שלי אומר........... אבל את יודעת.........זו רק דעתי, ולכן זה מה שהעליתי כאן. מקווה שתמצאי את הפיתרון הכי טוב לכולכם.
 

TwinFlame

New member
מודה לך

אבל הוא לא יסכים. גישתו עד עתה היתה - תני לי את הילדה ולכי לחיות את חייך החדשים..
כך שלהוסיף כל שם מבחינתו לא יהיה ריאלי..
 

TwinFlame

New member
וואלה.

לא יודעת. לבדוק מה אחרים במצבי עשו. אולי באמת להוסיך לי את השם ואז לשנות לקטנה ולדעת שמשפחה היא לא השם. או אולי - להשאיר את הבנות ואותי בשם שיש לנו כבר ורק הבן זוג החדש יהיה שונה.. לא יודעת.
 
עד כמה

ב א מ ת חשוב לך עניין שם המשפחה? חישבי על זה לפני שאת עונה. חישבי הרבה. כשתהיה לך תשובה, חישבי על הסיבות שבגללן זה כ"כ חשוב לך. כשיהיו לך הסיבות שלך (ולא שלנו) ודרגות חשיבותן, העלי אותן הנה ואפשר יהיה לעזור לך הלאה.
 

my sunshine

New member
נראה לי

הכי פשוט לקרוא לילדתכם המשותפת בשני השמות שלכם. כך לך וגם לה יהיה אותו השם ולשניכם יהיה משל האב. לילדה הגדולה יש את שם אביה וגם אצלך השם קיים. בכלל, הייתי מבקשת ממנו שיוסיף את שמך לשלו. מה רע?
 
הצעה!

להחליף את השמות של כל בני המשפחה המורכבת לשם אחד חדש. (מודה שאצלי קצת יותר מסובך ומעבר לכמה דקות,זה מעולם לא הפריע לי) (מותק,הצלחתי לתמצת מוחית)
 

תותים5

New member
מרגישים שייכות אם ההורים נותנים תחושה כזו../images/Emo140.gif

ולא משנה מה שם המשפחה...... באמת קצת מסובך .אולי באמת תמציאו שם חדש למשפחה שלכם ולכל אחד תוסיפו את השם הקודם..... הבנות שלי מרגישות מאד קרובות ואוהבות למרות שלכל אחת מהן יש שם משפחה שונה והן יחסית צעירות.... זה באמת מבלבל לפעמים..... כל אחת מהבנות שלי מאב שונה ....בתי הבכורה שאלה אותי האם האח שנולד לבתי הצעירה מנשואיו השניים של אביה ,הוא גם אחיה (של בתי הבכורה) זה מה שנקרא משפחות מורכבות....
בכל מקרה שתהיו כולכם מאושרים יחד.........
 
למעלה