שלום-חדשה, אני לא יודעת..

tinkerbelly

New member
שלום-חדשה, אני לא יודעת..

אם זה הפורום המתאים לכך אבל- אני הולכת לשנת שירות בבי"ס לילדים שהורחקו מהבית בצו משפטי והם גרים במשפחות אומנה, אני אשמש שם כמדריכה ורכזת חברתית ואני צריכה רעיון לטקס פתיחת שנת הלימודים. חשוב לציין שמדובר בכ-30 ילדים בטווח הגילאים 12-18 אך הם ברמה נמוכה יחסית לגילם בנוגע לתפיסה. אשמח לתגובות. מור.
 
../images/Emo140.gif מור

ראשית, הרשי לי לציין,שלדעתי שנת השירות שלך היא שנת מצווה גדולה והזדמנות לתיקון לילדים/לילדות. האם מדובר בטקס רשמי? באולם? בישיבה? בעמידה? יחד עם צוות ההוראה הבית ספרי? אחרי שתעני נוכל לסייע בצורה ממוקדת יותר
 

tinkerbelly

New member
אוקיי אז ככה../images/Emo27.gif

מדובר בטקס פתיחת השנה- הוא אמור להיות טקס פתיחה קליל ונחמד עם הילדים ועם הצוות החינוכי, בישיבה כמובן. צריך להיות בו משהו מעניין ואפילו כייפי גם לילדים וגם לצוות. אני לא יודעת אם כדאי להפעיל אותם- תלוי מה אפשר לעשות.. תודה רבה רבה!
 
../images/Emo91.gif

הכל מתחיל מגיבוש קונספט לאירוע. לדוגמא: התחלות. חפשי חומר על נושא התחלות, בקשי מהמורות להכין קטע קריאה, סיפור, משחק, סטנדאפ בנושא הפעלות. חפשי את מילות המפתח הקשורות להתחלה: תקוה, שינוי, הזדמנות, הכיני קלפים ועליהם כתבי את המילים וציירי ציור המתאים למילה. את הקלפים תוכלי לחלק באופן ספומטאני לכל אחד ואחת וכך יוכלו לאמר באופן לא מתוכנן ומרגש את אשר בליבם כאשר יקראו את מילת הקלף.
 

mentorit

New member
כמה נקודות למחשבה

יש להניח כי חלק מן הילדים יחושו במבוכה, אולי אינם מכירים זה את זה וגם אותך...לא יודעים מה עומד בפניהם...ולכולם אירוע משותף וכואב. אני חושבת שנושא משותף טוב יכול להיות- היכרות ובנוסף תיאום צפיות לקראת השנה החדשה. האם זה טקס חגיגי (כמו הופעה) או הפעלה ( כמו סדנא?) ל- 30 ילדים בגילאים מעורבים זה קצת קשה..אולי ניתן לחלקם לכמה קבוצות גיל? בני ה- 18 לא יתלהבו לפעול יחד עם בני ה- 12... הפעלת היכרות לסדנא- חלוקה לזוגות (שעון היכרות) ותזוזת כל בן זוג לפי תזוזת השעון כל פעם לבן זוג חדש. בכל תחנה יש נושא אחר שמדברים עליו. הפעלת ציפיות: לוקחים ציפית גדולה של כרית. כל ילד ממלא בפתק מה היה מצפה מהשנה הזאת, מעצמו, מהקבוצה, מהמדריכה וכו'.... שמים בציפית ופותחים בסוף השנה אפשר גם לערוך סבב של היבט אחד לפי בחירה.
 

tinkerbelly

New member
כמה דברים..

הילדים מתלהבים מאותם דברים כי יש להם פיגור יחסית לגילם כי הם לא למדו הרבה זמן או משו.. דבר שני אין אפשרות לחלק אותם לקבוצות. דבר שלישי אני מדברת כאן על טקס פתיחה ולא פעולה.. הילדים יושבים והמנהלת מדרת וכו.. אני צריכה רעיונות לקטעי פתיחה משהו מרענן ומקורי-אולי גם שירים וכו..
 
למעלה