שלום, חזרתי

שלום, חזרתי


אני מקווה שהבודדים שעדיין מסתובבים פה התגעגעו.

הייתה לי חופשה מ-ד-ה-י-מ-ה שכללה המון חוויות מיוחדות, שלצידן היו כמובן חוויות שירות ייחודיות למקום ולתרבות, לצד חוויות שירות של "גורמי עזר" ישראלים.

אז מה היה לנו?
הבורמזים הם אנשים אדיבים מאוד, אדיבים מדי לפעמים - הסבר פניך לתייר הוא משפט שהבורמזים מאוד מאמינים בו, ונחשפים לזה באופן קבוע גם מחוץ למקומות בהם מקבלים שירות.

במקומות רבים ניתן לראות ילדים שעובדים כנותני שירות, ולא רק בעסקים משפחתיים. במסעדות למשל נתקלנו בצוותים שלמים של ילדים, כולל כאלו שנראו ממש קטנים. זה לא פגע בשירות למי שתוהה, כשבמקרים שכן זה היה נראה שקשור לנטייה כללית להיות שירותיים מדי, הדוגמה הכי טובה שיש לי לתת היא כשהזמנתי מים במסעדה, והילדה שהגישה מיהרה למזוג את המים לכוס - אבל לא רק לכוס שלי אלא לכל מי שישב איתי, ולעצור אותה היה דיי קשה. כשהזמנתי בקבוק נוסף שהתכוונתי לקחת איתי לדרך, אמרתי מראש שאין צורך למזוג וניסיתי לקחת אותו, אבל זה לא עבד לי והיא ממש משכה לי אותו מהיד והתעקשה למזוג - ושוב לכל השולחן... כולל לכוסות שהיו מלאות.

בעיה כללית שהייתה שם הייתה שרובם לא שולטים באנגלית, אבל הם לא יודו בזה אלא פשוט יענו ב"yes" לכל שאלה ששואלים אותם, גם אם זו לא שאלה של כן ולא
 
ועוד קצת על שירות

כולנו מכירים את הפרוצדורות שמלוות חופשה בחו"ל - נושאי ביטוח, כספים וכדומה. לפני שטסתי ביררתי כמובן על הביטוחים השונים ועל ההבדלים ביניהם, וגיליתי מידע מעניין - שקיים ביטוח מקיף שאם סוגרים אותו דרך למטייל, הוא עולה הרבה פחות מאשר דרך חברת הביטוח עצמה (ומדובר באותו ביטוח ללא שום סייגים). יצא ומי שיצר איתי קשר ראשון היה נציג של חברת הביטוח שהיה מאוד אדיב, וכששיתפתי אותו במידע שידוע לי, ניסה לשכנע אותי שלמרות שהביטוח זהה, עדיף לעשות אותו דרכם כי "ככה זה דרך החברה ישירות, ולא נדרשים תיווכים" (דווקא מההיכרות שלי עם חברות ביטוח, בדגש על החברה הזאת, רצוי מאוד שיהיו תיווכים ושיהיה מי שילחם בהם עבורי).
&nbsp
הנציגה של למטייל לעומת זאת הייתה הרבה פחות אדיבה, אבל הרבה הרבה פחות, היא דיברה בנימה צינית משולבת עם תוקפנות וענתה לשאלות שלי בצורה שגרמה לי לתהות אם השאלות שלי היו עד כדי כך מטופשות (והן לא היו). בסופו של דבר כן סגרתי דרכה כי אני לא אשלם כפול רק בגלל שהיא קמה על רגל שמאל בבוקר, וכשהנציג של חברת הביטוח התקשר ואמרתי לו שסגרתי, הוא אמר שהוא מניח שהעלות הייתה גבוהה משמעותית ממה שהוא הציע לי (אין עליכם נציגי המכירות, חייבים לנסות להכניס עד הסוף), עניתי לו שדווקא היא הציעה לי את הביטוח המקיף יותר בחצי מחיר מזה שהוא הציע, ואיחלתי לו יום נפלא.
&nbsp
קשר נוסף עם נציגי השירות הישראלי התבצע במהלך החופשה כשנוצרה לי בעיית אשראי, נוצרו לי שתיים כאלו למעשה - ואז גיליתי משהו מעניין וזה שמוקד הצ'אט של לאומי קארד אינו מציע שירות בנושא בעיות בחו"ל, ולכך יש מוקד נפרד שאפשר לפנות אליו רק טלפונית, או בסקייפ אם מתעקשים. טלפונית לא הייתה לי אופציה, כשניסיתי בסקייפ בהתחלה התנתק כל כמה שניות ולאחר מכן נאמר לי שהם מוקד ביטחון בלבד ולכן לא יכלו לסייע בבעיה הספציפית (וגם לא שמעו אותי טוב בגלל בעיות קליטה). לא הרמתי ידיים ופניתי דרך פייסבוק, שם מצאתי את עצמי מול שיטת שירות שאני אישית מתעבת, והיא "להגיב בסיסמאות", ז"א - הנציג שם הפנה אותי שוב ושוב ליצירת קשר טלפונית (דרך טלפון צלילים בלבד) או בסקייפ, כשאני חזרתי והסברתי למה זה לא מתאפשר, והוא חזר על הסיסמאות שאין אפשרות לתת שירות בפייסבוק כי נדרש לזהות אותי ואין להם אישור, מה שהבנתי מצוין, אבל ניסיתי לקבל ממנו אפשרות נוספת ליצירת קשר, מה שבסוף הסתדר עם הצעה שהוא נתן לי יחסית בהתחלה ולא אהבתי אותה, אבל ביצעתי את זה בסוף - ביקשתי מאמא שלי שתתקשר למוקד שלהם והם זיהו אותה על סמך פרטים שלי שמסרה ונתנו לה את השירות, שלדבריה היה אדיב ויעיל מאוד.
&nbsp
אני פחות אהבתי את זה כי זה סוג של פגיעה בפרטיות, וגם לא אהבתי את הרעיון בכללי - מה עושה מי שאין לו הורים? או מי שלא מעוניין שההורים שלו יהיו מעורבים בעניינים הכספיים שלו ועוד בזמן שהוא מטייל בחו"ל? ולמה בשנת 2016 לא חשבו על כך שהדרך הכי טובה לתת שירות ללקוחות בחו"ל היא דרך מוקד צ'אט? במיוחד בהתחשב בעובדה שיש להם מוקד צ'אט שמעניק שירות ללקוחות שנמצאים בארץ.
&nbsp
לצד זאת, בפעם נוספת שנדרשתי להיעזר בהם כן הצלחתי להתקשר דרך הסקייפ והייתי מרוצה מאוד מהשירות שקיבלתי.
&nbsp
&nbsp
 

sharpantie

New member
יופי שחזרת עם חוויות

בעניין ה YES שאומרים גם כשלא מבינים. נתקלתי בזה גם בתאילנד.
בבתי מלון. הודעתי על תקלות שונות בחדר, אין מים חמים וכו'
אמרו לי yes yes yes ואף אחד לא בא לבדוק מה קורה.
בסוף באו אחרי שאמרתי שאני מחכה להם עכשיו and you come now yes?
וסידרו מים חמים.
 
דווקא בתאילנד לא נתקלתי בבעיות

בעיקר כי חלק נכבד מנותני השירות שם שולטים בעברית...
&nbsp
&nbsp
 

a wild rose

New member
היה מעניין לקרוא

קראתי גם את מה שכתבת בפורום דירה להשכיר, והתחברתי יותר למה שכתבת שם שנראה לי מתאים גם לפורום הזה - הבעיה של ישראלים בחו"ל שעושים צרות ומוציאים שם רע לישראלים באופן כללי. גם אני זכיתי בזמן שטיילתי בעולם לראות ולשמוע ישראלים שצועקים ועושים בעיות במלונות ובגסטהאוסים ולהרגיש לא נעים שמישהו מהמדינה שלי עושה את זה, ואחר כך לחשוש שאולי בעלי המקום יתייחסו אלי פחות טוב בגלל זה. במקרים אחרים כשחברתי לישראלים שלא הכרתי לפני זה והם התנהגו כמו ישראלים מצויים זה היה עוד יותר לא נעים.
&nbsp
גם מה שסיפרת על המלצרית שלקחה לך את הבקבוק מהיד נשמע כמו תופעה ישראלית שמקבילה לסוכן הביטוח שסיפרת עליו - נותני השירות הישראלים יודעים יותר טוב ממך מה את צריכה ומה עדיף לך, וזה לא משנה מה שאת אומרת ומה שאת מבקשת. אני מצאתי את עצמי במסעדות בארץ במצב של "ויכוחים" עם מלצרים על דברים ממש דביליים, ומה שקרה לך עם המים קרה לנו פעם עם בקבוק יין - היינו חמישה ורק שלושה רצו לשתות, והמלצרית התווכחה איתנו בצורה ממש מטופשת וזה כשאחת מאלו שלא שתו הייתה בהריון בשלב שרואים ולהתווכח איתה אם היא צריכה או לא צריכה לשתות יין היה ממש הזוי.
 
יש משהו בדברייך


זו אכן בעיה שיוצרת בעיות שירות במקומות שונים בעולם, ואני יכולה להבין למה - כפי שקראת וכפי שאספר בקצרה פה, יצא לי להתפדח יותר מפעם אחת בגלל התנהלות של ישראלים בחופשה, כולל ישראלים שטיילו איתי (יותר ישראליות האמת, אבל אני מניחה שזו מקריות). היה מדובר בעיקר בדרישות מוגזמות ובדרמות וצעקות שהרימו מול העובדים והמנהלים בגסטהאוסים, כשבאמת לא הייתה שום סיבה ואת מה שהיה או לא היה היה ניתן לפתור בקלות בדיבור נעים, וגם אם לא - מה נותן להתווכח ככה? לי זה הרגיש כמו התעקשות להכניס אנרגיות שליליות לחופשה (ובאמת שלא קרה שום אסון או מחדל שדרש השתוללות).
&nbsp
לצד זאת, נתקלתי בנותני שירות מהסוג שעובדים רק עם ישראלים - כל מיני סוכנויות וטיולים מאורגנים שמיועדים רק לישראלים וקיימים שנים, ככה שכנראה שעוד לא נשרפנו לחלוטין...
&nbsp
לגבי המלצרית והמים - אני לא ממש הבנתי את הקטע, אבל מה שסיפרת מזכיר לי מקרים אחרים שזכיתי לתגובות מוזרות ממלצרים בסגנון של המקרה שלכם, לא בקטע של מזיגת משקה אוטומטית אבל כן בהערות וביקורות על כך שהוזמנו דברים ספציפיים ואחרים לא, ובתור מישהי שמעדיפה להימנע משתיית אלכוהול והיו לה תקופות שזה היה צורך בריאותי, הייתי במצב דומה למה שתיארת ובחלק מהמקרים זה היה גם מעצבן וגם משפיל, כי אני באמת לא חושבת שאני או כל מישהו אחר צריכים לתת הסבר מפורט למלצר למה אנחנו לא רוצים להזמין משהו שהוא ממליץ עליו.
 
למעלה