שלום, יש לי שאלה לשרון אורן

שרון שלום,

אני מעוניינת לדעת יותר על שיטת אלבאום לטיפול בליקויי למידה? האם את חושבת שרלוונטי ללכת ליום הפתוח? מה דעתך על השיטה?
 
שיטת אלבאום

שרון אורן התארחה בסוף השבוע הקודם בנושא בעיות ארגון וקאורדינציה, היא לא עונה יותר על שאלות. לגבי שאלתך: האם את מעוניינת בשיטה כמטפלת או כמטופלת (או אמא למטופל)? מה מטרת יום העיון: גיוס מטופלים או מטפלים?
 
נראה לי

למרות שאני לא בטוחה שמטרה ההרצאה היא בעיקר לאנשים שמתעניינים בלימוד השיטה אבל לפי ברור שערכתי גם מי שמעוניין לעבור איבחון וטיפול שם יוכל להפיק ממנה את המידע הרלוונטי. חלק ממה שאהבתי היא העובדה כי הרבה לקויי למידה ותיפקוד הגיעו לטיפול ויצאו מטפלים. נראה לי שאנשים שמכירים את התחושה והקשיים יכולים להדריך טוב גם אחרים.
 

nur24

New member
פיזיותרפיה התפתחותית

מה ההבדל בין טיפול פיזיותרפיה התפתחותית לריפוי בעיסוק, בטיפול בקואורדינציה, התארגנות,רצף ותכנון תנועתי? האם טפולים אלה משלימים זה את זה או מספיק אחד מהם?
 
טיפול בריפוי בעיסוק

שלום לך, ההבדל הוא רב! אמנם שניהם מקצועות פארא-רפואיים, אך ריפוי בעיסוק הוא מקצוע ששם דגש על התפקוד!! מתייחסים לתפקוד המוטורי והשפעתו על חיי היומיום. כלומר- לא עובדים רק על שיפור קואורדינציה עצמה אלא בקונטקסט תפקודי. אצל ילדים עם קשיי קואורדינציה קיים קושי תפקודי משמעותי במשימות רבות בחיי היומיום. הריפוי בעיסוק מאפשר להם להתמודד ביתר קלות, תוך שימוש באסטרטגיות קוגניטיביות ומטה-קוגניטיביות! להבדיל מפיזיו' שאינה קשורה כלל לתחום הקוגניטיבי.. ריפוי בעיסוק מתמקד בתחומי העיסוק וביצוע של מיומנויות בפועל כגון פנאי, משחק, למידה-כתיבה,עצמאות בחיי היומיום. לדוגמא: נתרגל באופן ממשי עם ילד שמתקשה בלבוש, כיצד ללבוש חולצה על אף הקושי בקואורדינציה, כיצד לקשור שרוכים..כיצד לכפתר כפתורים וכד'. כיצד לכתוב ביעילות ולשפר את איכות הכתיבה. פיזיותרפיה תתמקד בעיקר בצד הפיזי...להבדיל מרב"ע שתיתן יותר מענה תפקודי בחיי היומיום. אני מקווה שעניתי על תשובתך שבוע טוב, שרון אורן
 
שלום, יש לי שאלה לשרון אורן

שלום, ברצוני להעביר שאלה לשרון אורן, נראה לי שהיא בדיוק מי שאני "מחפשת". בן 6.5 כיתה א' ילד חכם ובעל יכולות קוגנטיביות גבוהות, מתקשה להתארגן בכיתב וגם בבית. הכל "נופל" לו מהידיים, משאיר אחריו שובל של דברים, העפרונות כל הזמן נופלים, המכנסיים הפוכים, מתקשה לסגור כפתור במכנסיים,לא מצליח לכדרר, או לתפוס כדור ב"מסירות" לא ספורטיבי, ומאוד מאוד איטי בנעילת נעליים (ללא שרוכים) ובביצוע כל מטלות היום יום. לא נהנה לכתוב אבל נהנה לגזור ולצבוע (רק בשנה האחרונה) המורה כבר מיואשת אבל אנחנו לא, הוא עבר ריפוי בעיסוק אבל לא ניתן ממש דגש להתארגנות. הוא עבר טיפול במוסיקה (מאוד אוהב מוסיקה) אבחון להפרעת קשב (טובה) שתוצאותיו יצאו 50% - ואין מה לעשות עם זה בקופ"ח. מבחינה חברתית מאוד קשה לו הוא די מבודד ולא מעוניין או לא יודע איך להתחבר עם ילדים אחרים ובטח לא בקבוצה של יותר מאחד על אחד. אנחנו גרים באזור השרון אשמח לקבל המלצות לטיפול שיעזור לנו בעבודה בבית (אני לקחתי פסק זמן מהעבודה) איתו כי אני מוצאת את עצמי מתרגזת מאוד באיזשהו שלב של עשיית שיעורי הבית (יכול להמשיך ולשבת מולם כל אחה"צ) וקצת מיואשת כי הוא ילד מדהים ואני יודעת שאפשר לעזור לו. תודה מראש מיכל
 
קושי ב"התארגנות"

שרון אורן התארחה אצלינו בפורום בסוף השבוע האחרון, נבקש ממנה לענות לך על שאלתך, אך זה יכול לקחת קצת זמן.
 
קושי בהתארגנות

זה לקח לה בדיוק 11 דקות לענות, לשרון אין בעיות בהתארגנות כנראה...!!!! בהצלחה.
 
האם אוכל ליצור איתך קשר בבוקר?

פשוט אז אני יכולה לדבר בחופשיות ובאריכות? תודה וסליחה מיכל
 
למעלה