שלום, יש לי שאלה קטנה

שלום, יש לי שאלה קטנה

יש לי שאלה קטנה. ככל שעוברות השנים ואני יותר ויותר לומדת על עצמי אני מוצאת שאני פחות ופחות זקוקה לאנשים, ויותר מזה, אני פחות ופחות רוצה אנשים סביבי. חלק גדול מאוד מכך נובע לדעתי מרגישות גבוהה מאוד שלי לאנשים, לאנרגיות שלהם, רגישות מאוד מאוד גבוהה לפגיעה שלהם בי - למילים שאינן במקום, ל"התבדחויות" על חשבוני בחברה, ל"ירידות" בעבודה, לצעקות של בוסים, לליחשושים של בנות שעובדות איתי באותה עבודה, כל הזמן עסוקה במה חושבים עליי ומנתחת התנהגויות של אנשים כלפיי - החל משפת גוף וכלה בגוון הטון על מנת להבין מה הם זוממים נגדי. לא זו בלבד שההעלבויות שלי בנקל מאנשים מביאות עליי פורענויות גופניות ללא סוף, החל מכאבים פיזיים בלב, נשירה וכאבי בטן עצומים - אשר ודאי לכולם השלכות קשות לאורך זמן על בריאותי, כך גם אנרגיה רבה מושקעת בנסיון לשרוד על ידי ניתוח מעשיהם ומהלכיהם של בני אדם, דבר שלא מאפשר לרכז את כוחותיי בעבודה עצמה / בכל עיסוק אחר באותו רגע. האם זה בסדר / תקין שכאישה באמצע החיים, עדיין ללא ילדים אך עם בן זוג שאני מאוד אוהבת להיות איתו כמה שיותר, אני מנדה, מרצון, את עצמי מהדבר הזה שנקרא חברת בני אדם על מנת לשמור על שלמות נפשי ? האם עליי לנסות להכניס מאיזו שהיא סיבה את עצמי לסד של שהייה במחיצת אנשים "ויהי מה" ?
 

SIKU

New member
גם וגם שלום../images/Emo24.gif

נשמע מאד קשה מה שעובר עליך. מצד אחד אני לא חושבת שאת צריכה להכניס את עצמך למקום שלא נוח בו. מצד שני לי יש אלרגיה לפקאנים. לצערי אני גרה בישוב שמי שהקים אותו האמין שהפקאן הוא עץ הפרי האולטמטיבי ולכן ליד של בית של המיסדים שטול עץ פקאן. העונה הזאת שעצי הפקאן פורחים אני סובלת ביותר. כדי להקל על הסבל אני לוקחת תרופות ובכל זאת ממשיחה בחיי. מכיוון שלך יש סוג של "אלרגיה" לאנשים נראה לי ששווה לך בכל זאת לנסות למצוא טיפול שיקל עליך. אם את מתכננת לעשות ילדים אז יהיה מפגש עם הגננת, המורה, עם ההורים האחרים במסגרות האחרות. ולהתמודדות של מה חושבים עלי כאמא מצטרפת ההתמודדות עם מה חושבים על הילד שלי. ושווה לנסות להוריד את רמת החרדה מההתמודדות הזאת. מאחלת לך שתמצאי דרך יחסית "פנויה" מאנשים וגם שתצליחי לשפר את יכולת ההתמודדות שלך עם המין האנושי.
 

שירה1973

New member
גם וגם וגם וגם... ../images/Emo20.gif

אני מקווה שלא אפגע בך בתשובתי, אם כן אני מראש שולחת התנצלות ענקית אבל שאלת שאלה אמיתית וכנה ואני מתכוונת להשיב לך תשובה אמיתית וכנה, ויתכן שלא תאהבי לקרוא אותה. נתחיל מהסוף. את שואלת האם את צריכה להכריח את עצמך להיות בחברת בני אדם "ויהי מה", גם אם את לא מעוניינת בכך, רק כדי שתהיי "ככל האדם" ?... אני חושבת שאם תקראי שוב את השאלה שלך כמה פעמים, תוכלי למצוא את הבעייתיות בתוך השאלה הזו בעצמך. גם וגם, האדם מטבעו הוא יצור חברותי והוא לא נועד לחיות לבד. משחר ההיסטוריה האנושות התפלגה לקבוצות, לחברות, ומן הסתם התהליכים הללו לא התרחשו סתם אלא הם נובעים מתוך משהו מאד עמוק בטבע האדם. ברור שכל אחד אוהב מדי פעם להיות עם עצמו, ליהנות מהשקט ומהשלווה של המחשבות הפרטיות והזמן האישי שלו, אבל ככלל - כולנו זקוקים לאנשים, כולנו זקוקים לפידבק ולמגע אנושי, לחום, להחלפת דיעות, ל"כותל מערבי" אנושי שיקשיב ויאזין לנו. כולנו זקוקים לחברה. זה נפלא שיש לך בן זוג שאת אוהבת ושטוב לך להיות במחיצתו, אבל הוא לא אמור להיות כל עולמך. ולפי מה שאת מתארת - זה בדיוק המצב. וזה מצב לא בריא ולא מבשר טובות לעתיד. רצוי שיהיה לך עולם משל עצמך, ושהוא יהווה חלק ממנו אך ממש לא רצוי שבן הזוג שלך יהווה את כל עולמך התרבותי והחברתי, זה עלול לכלות את הקשר ביניכם בטווח הארוך. זה תובעני מדי כלפיו ובלתי אפשרי כלפי מערכת היחסים לעתיד. יתרה מכך. את מתארת חוסר יכולת להשתלב ב"חוקים" וה"נורמות" החברתיות המקובלות. כלומר - את נפגעת שוב ושוב ממילים שאינן במקומן, עסוקה במתן פרשנות להתבדחויות כאלה ואחרות ומיד תוהה האם הן על חשבונך (?) ואת מנסה לפענח "מה זוממות חברותייך לעבודה" (מדוע שתניחי שמישהו זומם משהו כנגדך ?) אישה יקרה, קראי את המשפטים האלה ואני בטוחה שתביני בעצמך שמדובר בדפוסי התנהגות חריגים ובוודאי שהם פוגעים ב ך ולא באף אחד אחר. את מדברת על כך שהבריאות הגופנית שלך מושפעת מהעניין, אבל אני מודאגת לא פחות מבריאותך הנפשית - שלעניות דעתי היא כבר פגועה ומצולקת למדי. בעיניי, אין בכלל שאלה האם את "צריכה" לעשות משהו עם העניין הזה. אין צל צילו של ספק שהגיע הזמן לעשות משהו עם זה. ולדעתי הדרך היא באמצעות טיפול אישי (פסיכולוג/ית), קרוב לוודאי שיהיה מדובר בתהליך ארוך ותידרש הרבה סבלנות ואורך רוח, וזה לא יהיה פשוט אבל זה בהחלט שווה. לדעתי, את חווה כרגע רק שבריר קטן ממה שלחיים יש להציע לך. את מונעת מעצמך חלק כל כך מהותי מהעולם, מהחיים, מהתענוג של להיות בנאדם - יצור חברותי. אל תמנעי מעצמך את ההנאה הזאת למשך שארית חייך.
 

ateretlif

New member
תשובה קטנה

כותבת יקרה מערכות היחסים שלנו עם אנשים פעמים רבות משקפות עבורנו את מערכת היחסים שלנו עם עצמנו. המילים, ההתבדחויות, הירידות וההצקות שאת חווה במערכות היחסים שלה הינם חלק ממערכת החשיבה שלך לגבי עצמך. דפוסי חשיבה ואמונות שיש לנו הינם כאלה שספגנו עוד בימי ילדותנו ופעמים רבות אנו הולכות עימם לבגרות וחוות אותם במערכות היחסים שלנו. המסע שלך עם עצמך הוא לשפר את מערכת היחסים שלך עם עצמך בראש ובראשונה. להבין ולהתמקד על דפוסי החשיבה הקיימים היום אצלך לגבי עצמך ומאין נובעת אותה ביקורת עצמית כל כך גדולה, מדוע את שופטת, מבקרת וסוגרת את עצמך פעמים רבות בתוך בועה, לכשתביאי למודע את הסיבות לכל אלה תוכלי לצעוד את צעדייך הראשונים לקראת שינוי. ההתרחקות מאנשים איננה פותרת עבורך את הבעיה, והראיה לכך הינה הפגיעות הפיסית שאת חשה. מכיוון שנפשך איננה מוצאת לעצמה ביטוי, עכב החסימות שאת מציבה בפניה הגוף פורץ עם האמירות שלו ומודיע לך שעלייך לעשות משהו עם העניין. במקום בו את נמצאת יהיה עלייך לעבור תהליך של לימוד עצמי ופיתוח החשיבה החיובית שלך לגבי עצמך רק שינוי דפוסי החשיבה, התחזקות פנימית, העלאת הבטחון העצמי וביטול הצורך לשמוע ביקורת יאפשרו לך לחוות חוויות טובות יותר במערכות היחסים שלך. זהו תהליך שיכול לקחת זמן אך הוא אפשרי וחבל לחכות. גם לך כמו לכל אדם אחר מגיע לחיות חיים מלאים, שמחים ומשופעי מערכות יחסים חיוביות. מאחלת לך הצלחה, ומציעה לך להעזר. מזמינה אותך לקרוא מאמרים שכתבתי בנושא באתר הבית שלי: דרכי נשים לדעת בברכה עטרת מנחה ומקדמת נשים בתחומי העצמה ופיתוח חשיבה חיובית [email protected]
 
ברוכה הבאה למעגל יפה ../images/Emo140.gif

אני מאוד אוהבת אנשים מצד שני אני גם מאוד אוהבת את הלבד שלי. לפעמים אני מוצאת את עצמי עורגת לחברויות אך לעתים כאשר אני נמצאת בעיצומה של חברות אני מחפשת את הלבד שלי. יתרה מכך, השאלה שלך מובילה אותי לדיון הבא עליו חשבתי - החברה הטובה. ומכאן למעשה התאמת ציפיות. למה את מצפה מאנשים ? האם את מוצאת סיבה כזו או אחרת שאנשים ידברו עליך ו/או יבקרו אותך וכיו"ב ? האם זו באמת המציאות או שמא המציאות שאת חוששת ממנה ? שתפי אותנו ונשמח לעזור ככל יכולתנו. חבל לוותר על חברויות, האנשים סביבנו יכולים להיות נפלאים במיוחד ולהועיל מאוד לאיכות החיים. הנה כבר עשית צעד אחד... הצטרפת למעגל שלנו :)
 
הילה שלום

לשאלתך : "למה את מצפה מאנשים ? האם את מוצאת סיבה כזו או אחרת שאנשים ידברו עליך ו/או יבקרו אותך וכיו"ב ? " ובכן : אני חווה שוב ושוב ביקורת מאנשים - בעיקר בעבודה החל ממה לבשתי/אמרתי/למה עבדתי בדלת סגורה כל היום/למה אני לא מקדישה לפטפטת. אני נמנעת מפטפטת מטענ\מי יעילות ובעיקר מטעמי הגנה עצמית. משם המעגל המזין עצמו. סיבות לדיבורים ? את מכירה אנשים שאין להם הערה ?
 
אספר לך משהו...

פעם מזמן הייתי חסרת ביטחון בשקל. כל כך חסרת ביטחון שאפילו לגבי הלבוש הספציפי שלי לא הייתי בטוחה. היתה לי חברה פריקית וכאשר נפגשתי איתה הייתי מקפידה להתלבש בהתאמה, שמלות מתנפנפות וכאלה... משהו לא מוקפד. חברה אחרת שלי הייתה ההיפך המוחלט - מוקפדת ואלגנטית שחבל על הזמן וכל פעם שהייתי נפגשת איתה הייתי מקפידה להיות מתוקתקת בלבוש שלי. מה לעשות שסגנון הלבוש שלי הוא בדיוק באמצע ? בין שתיהן ? אני זוכרת את עצמי תמיד חושבת... מה הן חושבות עלי. ומדובר בחברות קרובות מאוד שלי, לא מכרות מהעבודה או מהחיים עצמם. וזה פשוט היה מטריף אותי ואם אחת מהן היתה מעירה לי על הלבוש תמיד הייתי מחפשת את השלילי בכך. היום זה לא כך. כי היום אני מכירה בעצמי וביכולת שלי, ואוהבת את מי שאני ואיך שאני נראית ואף הערה של אף אחד לא מפריעה לי (אולי של בעלי קצת כי חשוב לי להיראות יפה בעיניו). והנה התשובה שלך בגוף השאלה את עובדת עם דלת סגורה ו/או נמנעת מפטפטת ממקום של הגנה עצמית. בעיקר מטעמי הגנה עצמית. ואני כל כך מכירה את זה ! כל כך מבינה אותך ואת ליבך כי הייתי שם במקום הזה אז פעם כשעבדתי כשכירה. אפילו היום כעצמאית שפוגשת כל כך הרבה אנשים לפעמים התחושה הזו מתגנבת אלי אבל היום להבדיל מפעם אני מקפידה להקשיב לתחושה, להבין שזה לא נכון וזה רק בראשי ולהמשיך הלאה. אפילו ליהנות ! אני מכירה הרבה אנשים שיש להם הערות אבל אני מכירה גם הרבה אנשים שנפלא לשוחח עמם ואני יודעת יותר מכל - היום לעומת אז - שהרוב בראשי... האם את מוכנה לנסות ולשנות, למענך ?
 
למעלה