שלום, יש לי שאלה תאורתית, מתוך פחד לבאות

ohevloohev

New member
שלום, יש לי שאלה תאורתית, מתוך פחד לבאות

יש דרך לאדם לא להפוך לתלותי בגלל זיקנתו ? יש ערך לחסכונות ? הכוונה היא שכאשר הילדים מקימים תא משפחתי חדש, שלא ישתלטו על החסכונות, אבל : אם ההורה הופך לסעודי אין לכך רלוונטיות כי בכל מקרה הוא תלותי ?! שמעתי על מקרים של ילדים שלקחו את חסכונות ההורים ובמקום להשתמש לרוחתם, שימש למטרות שונות המטיבות עם הילדים בלבד. בדיפדוף בפורום השאלות ככלל מפריחות את הפחד שלי, אבל..., תמיד יש אבל...
 

גנגי

New member
שמעתי גם אני על מקרים כאלה,

אבל נראה לי שאלו מקרים בודדים. אני לא מאמינה שאכזריות ורוע כאלו מאפיינים את כלל האנושות. ממה שאני רואה בסביבתי הקרובה - זה כמעט ההיפך. אנחנו, למשל, מוותרים לא רק על הירושה אלא גם על חלק נכבד מהשכר החודשי שלנו לטובת ההורים שלנו, כבר שמונה שנים, בערך. זה לא מכאיב לי ולא מטריד אותי, עניין הירושה - הדבר היחידי שמפחיד אותי זה שהילדות שלי יצטרכו לעשות אותו דבר בשבילי (לי אפילו אין ביטוח סיעודי - אף אחד לא מוכן לבטח אותי כיום).
 

אנפה2

New member
מחשבותייך אכן נכונות לרוע מזלם של חלק

מהאוכלוסיה, לכן אומרים בבדיחות הדעת : הייה טוב לילדך, כי הם יחליטו מה יהייה בזיקנתך. מגיע שלב שהזקן נהייה תלותי ב-100% בילדיו, אפילו הוא נמצא בבית אבות, אני רואה שאמי תלויה בי, אם בלהוציא אותה, אם בלקנות לה ובכל דבר שהיא רק חושבת עליו. יש לאמא חברה בבית אבות שמסרה את כל כספה ורכושה לילדים, ולא תאמינו , אם היא צריכה שמפו לשער, אני היא זו שקונה לה, ילדיה אומרים לה שאין כסף לכאלה דברים שמקבלי ממילא בבית אבות. גם בראשי עוברות לפעמים כאלו מין מחשבות, ואז אני אומרת לעצמי 2 דברים הדבר הראשון הוא, שאני מקווה שחינכתי את ילדי לטוב, ושנתתי להם דוגמא טובה עם אמא שלי. דבר שני שאני אומרת לעצמי זה, שאם נהייה בשליטה אז נוכל לדרוש ולשלוט , ואם כבר לא נהייה ברי דעה, מה כבר יהיו הדרישות שלנו ? . מה דעתכם באמת בסוגיה חשובה זו ?.
 

גנגי

New member
אני גם מקווה

שאני נותנת דוגמה טובה, אבל מאחלת להן (ובעיקר לי) שלא יצטרכו להשתמש בדוגמה.
 
יש ערך מסויים לחסכונות

כי אם אדם הופך לסיעודי ותלותי, לא עלינו, בזקנתו ילדיו צריכים לדאוג לו למטפל או מוסד מתאים וזה עולה כסף, הרבה כסף. כמובן תמיד יתכן שהילדים ירוששו את האב/אם ויקחו לעצמם את החסכונות אבל במקרה כזה שירותי הרווחה ממנים אפוטרופוס חיצוני שמנהל את רכוש החסוי ודואג לצרכיו.
 
למעלה