שלום יש לי שאלה

mormorto3

New member
שלום יש לי שאלה

האם יוצא לכם אחרי שכתבתם מתוך זרם המחשבה לעבור על מה שכתבתם ולנסות לסגנן/לתקן/לשפר משפטים ומילות קישור וכולי.... (הגייה) ופתאום אתם מתעצבנים על עצמכם ומרגישים כאילו משהו במסר המקורי שהתכוונתם להעביר נהרס? מה עושים במצב כזה? הרי אני לא מכיר שום כותב שמוציא לאור את הטיוטות שלו אחרי סקיצה אחת. לא יודע אולי הבעייה היא אצלי כי קשה לי לגשת לתוכן שאני כותב אחרי שאני כותב אותו - (בעצם להתעלות מעליו בכדי שאוכל לתמרן אותו בצורה מסויימת). אולי כדאי להתחיל לעבוד על טקסטים פחות קשים רגשית ואולי סתם לכתוב סיפורים שרחוקים מהחייים שלי שנות אור? דרך אגב האם יש תחום או הגבלה לנושאי היצירות שאפשר להעלות לפורום? (לאו דווקא תוכן מסיט אלא תוכן של רגשות ומחשבות שאולי עלולות להיתפס כקיצוניות או משהו כזה..)
 
זו בעיה של עורכים... לכן לעורכים קשה ליצור יצירות כי הם ישר נכנסים למוד עריכה. נראה לי שצריך למצוא את האיזון בין יצירה לעריכה, כך שעדיין ישמר גרעין היצירה גם לאחר העריכה (שמכשירה את היצירה לקריאתם של אנשים אחרים).
 

mormorto3

New member
ישנה אולי שיטה שאתה ממליץ עליה לגשת לכתיבה?

אני אדם מאוד 'רומנטי' אבל אני מוצא שכתיבה כזאת שדורשת ביטוי עצמי בכתב היא קשה לי. יש אולי סוג של כתיבה אחרת שאתה ממליץ "להתחיל ממנה" ? יוצא לי לחשוב שכתיבה מסוג זה היא קפיצה למים עמוקים מדי בשבילי, אולי אין ברשותי גם את הכלים ליישם אותה (למרות שאני קורא ספרים ומסות בסגנון דומה). מאוד הייתי רוצה לשפר את יכולת ההבעה בכתב שלי והדרכים שלי להעביר תחושות ורגשות, אני מאוד מוקסם ומתפעל מכותבים שמצליחים לעשות זאת (דוגמת קאמי, דוסטוייבסקי וכולי) ומחפש להכנס לתחום הזה בעיקר בתור כלי לשיפור עצמי והשלטת סדר במחשבותיי כי יש לי נטייה להפרעות ריכוז כאלו ואחרות והתפזרות מחשבות.
 
למעלה