שלום כולם..

Wizzy Boy

New member
ברור שיש יועצת, אבל..

הם לא ממש מאמינים לנו.. כי אנחנו הכתה הכי "מופרעת" בבית ספר..
 

Wizzy Boy

New member
שלום כולם.. ../images/Emo163.gif

קוראים לי רועי.. ואני בן 11.. ראיתי באחד מההודעות פה, על זה שצריכים להכין את השיעורי בית בבית ספר.. לא ראיתי לשרשר כי זה עניין די שונה.. אני עולה לכתה ו´. בשנה שעברה, הייתה לנו מורה, ש.. אפשר להגיד.. היא לא מורה.. אולי חלק ממכם חושבים שאני מגזים, וזה רק בגלל הרבה שיעורי בית.. אבל זה לא, ואפילו ההורים שלי אומרים ככה.. וכל ההורים בכתה. למשל.. בתנ"ך, בכתה ה´, אמורים ללמוד שני ספרים: שמואל א´ ושמואל ב´. 10 חודשים המורה קראה לפחות עמוד 1 בשבוע, בכאילו היא עושה לנו טובה.. הגענו כמעט לסוף הספר הראשון, יומיים לפני סוף הלימודים. ובגלל זה, בשנה הבאה אנחנו נלמד שלושה ספרים: שמואל ב´, מלכים א´, ומלכים ב´. למשל, בגיאוגרפיה. היה לנו ספר של כתות ד´-ה´. זה ספר חדש, אז אנחנו רק התחלנו אותו. אבל מה קרה? כתות ד´ גמרו אותו לפנינו, והכתה שלנו.. אפילו לחצי לא הגיעה! ולמה? כי המורה רצתה לעשות רושם על ההורים שהיא מורה טובה, ולעבור לספר הבא. חודשיים שלמים לא למדנו גיאוגרפיה, כי לא היה לה כוח, ואז היא החליטה להתחיל את הספר. עכשיו.. אני לא משקר, אבל.. גמרנו את הספר בשעתיים. בשעתיים האחרונות של יום שלישי, המורה החליטה ללמד אותנו את הספר, שהוא 254 עמודים. אבל היא לא לימדה את כולו.. היא לימדה עמודים. עמודים 7-10, 45-63, ועמודים 230-254. אחרי זה, מה היא אמרה? "מחר יש לכם מבחן מסכם על כל החומר שלמדנו, ועוד 5 ימים צריכים להגיש עבודה על הנושאים הבאים".. בקיצור.. הבנתם מה שאני מנסה להגיד.. אבל זה רק הקטע של הלמידה.. אנחנו הכתה הכי לא מגובשת בכתה.. אנחנו כבר הרבה זמן ככה, אבל השנה זה רק החמיר.. המורה שלנו בכלל לא טיפלה בזה.. פשוט.. אם היא הייתה עצבנית היום, היא הייתה מענישה מישהו.. אם היא הייתה עסוקה, אז היא הייתה מזהירה אותו, אפילו אם מישהו כמעט שבר למישהו את הרגל. המורה שלנו אמרה לנו במפורש שהיא לא רוצה להיות איתנו בשנה הבאה, ושהיא תחזור ללמד את הכיתות הנמוכות (א´-ב´).. אנחנו גם לא אהבנו אותה, וגם ההורים שלנו לא. בסוף.. כל הילדים החליטו לעשות "עצומה" שאותה מורה לא תלמד אותנו בשנה הבאה.. אני מחכה כבר לתחילת השנה לראות אם זה הצליח..
 
רועיקוש ..... ברוך הבא......

איזה כייף לפגוש כאן ילד בגילך....... בן 11 לפי מה שאתה אומר למרות שבכרטיס שלך רשום 10. קראתי את הכרטיס שלך והתגלגלתי מצחוק. שלא ייגמר לך הצחוק הזה. ואם צריך אני אדבר איתם שיעבירו את דודי-דו לגור אצלך.. מה שאתה כותב זה עניין רציני. אני הייתי מחלקת את הנושא לכמה בעיות (ברשותך כמובן):
בעייה חברתית אתה מעלה בעייה שהיא בהחלט לא נעימה. "הכתה הכי לא מגובשת". רק אני מבקשת שתבהיר קצת. למה אתה מתכוון? כיתה שלא יוצאת יחד בערבים? כיתה שלא עושה מסיבות? כיתה שאפילו בטיולים לא מסתדרים אחד עם השני? כיתה שלא יכולה להתארגן אפילו על עצומה??? אם הצלחתם לארגן עצומה ומרבית תלמידי הכיתה חתמו הרי שהכיתה כן יודעת להיות מגובשת, לפחות במקרים חיוניים כמו שאתה מתאר עם המורה. פוטנציאל הגיבוש קיים וצריך מישהו שינהיג אתכם לגיבוש הזה ל "ביחד" הזה, וכנראה שהמורה לא בדיוק עושה את זה. (או לא יודעת איך לעשות את זה)
בעיית המורה המורה שעליה אתה מדבר היא מחנכת הכיתה? מורה למקצוע מסויים? קצת חסרים לי פרטים. ניסיתם לדבר איתה? דבר אחד חשוב לפני הכל, אמרת שהיא לא מורה. מה הכוונה? אין לה הסמכה להיות מורה? אין לה תעודת הוראה? אני מניחה שיש לה אחרת היא לא הייתה עומדת מול כיתה. אז אנא, כבודה במקומה מונח, היא מורה, היא למדה לשם כך. אם היא לא מלמדת אתכם נכון זה כבר עניין אחר ובהחלט רצוי להעיר על כך ולנסות לשנות את המצב. אני כבר לא בקיאה בחומר הנלמד בכיתות אלו בתנ"כ או סיפרות, אבל נשמע ממך המון מרמור על המצב. זו בעייה לא פשוטה. ואני זוכרת את עצמי במצבים כאלו מתעצבנת חבל על הזמן כי לא יכול להיות שידרשו מתלמיד להשלים אפילו בחודש חומר של שנת לימודים בשביל להגיד הנה הספקנו. יש לך חבר טוב בכיתה?? ממש טוב? אפילו שניים. הנה רעיון: העלו את הבעייה על הכתב. ממש כך. רישמו מה מפריע לכם. (ולא בצורה שמטיחה אשמה במורה כי זה מעורר אנטי בד"כ אצל העם הזה שנקרא מורים). העלו על הכתב את מה שאתם רוצים לדעת. שאלות. תהיות. אפילו רישמו שאתם רוצים לדעת מהי תכנית הלימודים מבחינת החומר הנלמד לגבי אותו מקצוע של המורה הזו. בקשו מה אתם רוצים שיהיה, מה הציפיות שלכם, ממה התאכזבתם. בקשו פגישה עם העובדת הסוציאלית של בית הספר. או רכזת חברתית או מישהי שעוסקת בעניינים כאלו, אפשר אגב גם לקבוע פגישה עם המנהל/ת. סגל בית הספר נמצא בבית הספר גם בחופשים. וספרו את בעייתכם, בקשו עזרה. אל תבואו כגאונים גדולים שיודעים הכל. הסבירו שהכתה במצב לא טוב עקב כך ושאתם רוצים שהמצב בכיתה ישתפר לפחות לשנה הבאה. אני בטוחה שתהיה אוזן שהדברים ייפלו עליה ומישהו יעזור לכם. זה טוב יותר מעצומה שלעיתים נתפסת "כמרד" אפילו אם לא מתכוונים לכך ובאופן אוטומטי יוצרת התנגדות. וואו, זה ארוך....... מקווה שעזרתי במשהו. שלך, שמיים.
 
יש לי הערה...

אולי בעצם שתיים...
הראשונה היא שאני שלא נמצא בפורום הזה בדה"כ (כאילו שהוא קיים מי יודע מה הרבה זמן...),לא יודע עלייך אם את מורה ואם לא אז מה הקשר שלך אל מערכת החינוך?(שוב-מורה,אם לתלמיד/ה,סתם מגלה עניין,תחום התמחות באוניברסיטה...וכו´). למה זה חשוב לי לדעת? פשוט כי מעניין לדעת מאיפה באים הדברים שאת אומרת פה (שמצביעים על קשר שאינו בר ביטול עם מערכת החינוך). עכשיו בקשר להערה המקורית: ציטוט:"אני מניחה שיש לה אחרת היא לא הייתה עומדת מול כיתה. אז אנא, כבודה במקומה מונח, היא מורה, היא למדה לשם כך". תרשי לי לחלוק עלייך בנושא. לימוד להוראה עם כל הכבוד לא מזכה בתואר "מורה" כי מורה הוא בן-אדם שצריך למלא תנאים מסויימים על מנת להיות מורה... יש גם מורים רבים שאנו פוגשים בחיינו אשר אינם מחזיקים בידם את התואר "מורה" אבל בכל זאת הם מורים הרבה יותר דגולים,חשובים ונותני כבוד למקצוע מאשר כל אותם מורים המחזיקים בתואר,מלמדים בביה"ס ומביישים את את המקצוע. ככה שלהחזיק בתואר "מורה",לדעתי, לא הופך את הבן-אדם מיידית למורה, וכבודו לא בהכרח מונח במקומו... "מורים" שמזלזלים במקצוע שלהם (ונכון שלהיות מורה ולהתפרנס בעיקר מזה זה קשה בימינו) לא ראויים להיקרא מורים,ולא מגיע להם הכבוד. מקווה שזה לא היה מסורבל יותר מידי ושלא חזרתי על עצמי... פייד! נ"ב סיים השנה י"ב
 
פעם המצאתי פתגם בנוסח סיני:

Learn as if you know nothing and teach as if you´re a student. ויש גם "מכל מלמדיי השכלתי". יהיו שיחלקו, אבל זה לא העניין. כשמורה מלמד לדעתי הוא אמור להיות פתוח ללמוד דברים חדשים בעצמו, ולא לשחק אותה אלוהים כמו מי יודע כמה מורים, אלוהים שיודע הכל. Proxima Centauri
 
בוגר יב´......

איך היו בחינות הבגרות??????. ניגשת להכל? לחלקן????? הסתיים פרק חשוב בחייך, תקופת הלימודים. 12 שנות לימוד (בד"כ), הפרק הבא העומד בפנייך הוא הצבא אני מניחה, כמו כל אחד כאן במדינה או כמעט כל אחד. אז שיהיה בהצלחה. ואחרי ההקדמה..... מי אני......? כנס לכרטיס האישי. אבל עד אז... כן אני מורה. לא במערכת החינוך כי אם במסגרת פרטית. עבודה עם אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. חינוך גופני לנכים ומרותקים לכיסאות גלגלים. לימדתי גם בבתי ספר "רגילים". כבר מגיל 17 אני מלמדת בבית ספר יסודי יחד עם המורה לספורט באותו בית ספר. כן אני גם אמא לילד קטן שעדיין לא לומד בבית ספר. ולעניין..... גם שופט בית המשפט העליון יכול לטעות..... זה עדיין לא שולל את העובדה שהוא שופט. פעם לפני 40 שנים ויותר, מערכת החינוך שיוועה למורים שילמדו בבית הספר, לכן כל מי שהייתה לו השכלה יכול היה להתקבל למע´ החינוך, היום רובם בפנסיה מוקדמת והמערכת פינתה מקום למורים צעירים (אם כי לא הרבה מקום) בעשור האחרון לפחות אין כזה דבר שיהיה מורה בבית ספר מבלי שעבר מסלול ללימודי הוראה במדרשה למורים, מכללה או אוניברסיטה. לא שאני מכירה בכל אופן. אז מורה שלמד ומחזיק תעודה הוא מורה. נקודה. זה שהמורה צריך לעמוד בקריטריוניים אישיותיים אחרים זו נקודה אחרת שאני, אגב, מסכימה איתה. אין ספק שמורה לא צריך לזלזל במקצוע שלו ואם זה כך שישנה את מיקצועו. יש המון אנשים שהיו לי "מורים" בחיי והם בכלל עוסקים בתחומים אחרים וההוראה היא לא חלק מעיסוקם ולא מתחום עניינם. ו.......כבוד מגיע לכל אדם באשר הוא אדם. וככה אני חושבת (זכותך לחלוק על דעתי) גם לי היו מורים איומים. מורים שהעליבו מול כל הכיתה ועד היום כשאני רואה אותם אני לא יכולה לשכח להם את זה..... אבל לא מהם לקחתי את הדוגמא, לא בגללם אני מורה, אלא בגלל אותם אלו שכן אהבו את מה שעשו והערכים שלהם היו ערכים של כבוד, אמון, אהבה ואכיפתיות לפני עוד עמוד או עוד ציון בתעודה. מקווה שלא עייפתי אותך בתשובתי.
 
אז ככה...

איך היו בחינות הבגרות את שואלת? אני אספר לך אחרי שאני אקבל את התוצאות...
ניגשתי ל-9 בגרויות השנה ולעוד 6 בשנתיים הקודמות,ככה שכן עשיתי את כל הבגרויות. המתמטיקה ואנגלית אני גם יודע את הציונים שלי כבר עכשיו. תודה על ההתעיינות! בקשר למורים,אני מסכים איתך שכל מי שיש לו תואר מורה הוא מורה במובן מסויים,כמו שמי שמחזיק בתואר מהנדס הוא מהנדס ולא חשוב מה... אבל מצד שני את יכולה לחשוב על בן אדם שקיבל תואר מהנדס,ועם הזמן יצא שהוא בכלל לא עסק בהנדסה,כאם בהנהלה משרדית נטו(אני מכיר משהו כזה) האם כשישאלו אותך מה תפקידו,או מה מקצועו תעני שמקצועו הוא מהנדס? לא! תעני שהוא עוסק בהנהלה משרדית מסוג כלשהוא. עכשיו,איך שאני רואה את זה,מורה שלא מבצע את תפקידו,לא נותן כבוד, לא עוזר או תורם בשום דרך,לא מחנך ובכלליות לא עושה את העבודה שלו, אינו ראוי להיקרא מורה! אם זה (הסיבה הרעיונית...) בגלל שלפי דעתי מורה הוא בן אדם שצריך לעמוד בתנאים מסויימים כל הזמן כדי להחזיק בתואר "מורה" או אם זה בגלל (הסיבה הפרקטית
) שבלי כל קשר להוראה דווקא,מי שמחזיק בתואר מסויים אך לא מבצע את תפקידו נקודה, (וכך אני מתייחס למורה שרועי ציין) לא יקרא בתואר תפקידו... מקווה שלא קישקשתי יותר מידיי... פייד!
 
../images/Emo140.gif

קצת קישקשת.......
לא יותר מידי...... הבנתי את כוונתך. ממקומך כבוגר יב´ אני יכולה להבין אותך. גם אני פעם מזמן כשהייתי תלמידה היו פעמים שחשבתי שמורה מסויים הוא לא מורה ומי הדביל שנתן לו תעודת הוראה.....
 

Wizzy Boy

New member
אוקי.. אז ככה ../images/Emo163.gif

דבר ראשוו.. אני רק עוד כמה זמן בן 11..
בערך בהתחלת השנה.. *מזל טוף לעצמי*.. עכשיו.. בעיה חברתית? אני מתכוון לזה ש.. מתעללים אצלנו בילדים. המקובלים בחנונים.. אבל זה לא כמו לצחוק על מישהו.. קוראים לזה.. טקס השפלה.. לפרט? אוקי.. אז ככה.. לוקחים "חנון".. שמים אותו בתוך מעגל של הרבה ילדים *מקובלים* וכל אחד אומר משהו מעליב.. אבל לא דברים שאומרים בכל כתה, אלא ממש.. נגיד.. "אתה קונה את הבגדים שלך בהכל בדולר".. זה אחד מהקללות שמקללים את רוב הילדים..
אבל בשביל שהוא לא יברח, הילד הכי חזק בכתה מחזיק אותו.. אחרי שגומרים לקלל, כל אחד מרביץ לו בתור שלו, ואחר כך שמים אותו באחד מהשירותים, ונועלים ת´דלת.. בקשר לעצומה.. לקח המון זמן עד שהסכימו לחתום..
עכשיו.. זה שאמרתי שהיא לא מורה.. יש לה תעודה, וכל הדברים.. אבל היא פשוט לא מלמדת.. היא לא עוזרת לנו, היא לא נחמדה אלינו, היא לפעמים אפילו מקללת אותנו..
 
מצב חמור מאוד.......

קראתי ואני מזועזעת מהאלימות הזאת החוגגת ככה חופשי ועוד יותר זועמת על האטימות בה בית הספר נוהג. מה לומר לך? תן לי את מס´ הטלפון של הנהלת בית הספר ואני אנער אותה קצת????? רועי - זה הזמן והמקום לערב הורים. (ואוליי יותר מזה) איפה אתה בין כל הילדים האלו? בצד המתעלל? בצד שמתעללים בו? בצד הניטראלי? אני מניחה שניטראלי אחרת זה לא היה כל כך מפריע לך. תקשיב לי טוב, למען אותם אלו שמפחדים לדבר, קח איתך חבר או שניים וגשו להנהלת בית הספר. ספרו להם הכל. עכשיו, אני אומרת לך מה אני הייתי עושה, זה לא אומר שבהכרח זה יעבוד אצלך, זה לא אומר שזו העיצה הכי טובה, אז שקול את מעשייך לפני שאתה פועל וקרא את דבריי בזהירות. הייתי נכנסת לחדר מורים באמצע הפסקה או משהו כזה כשכל הקשקשניות שם שותות את הקפה שלהן עם הקרקר דיאט שלהן (הן כל החיים בדיאטה ולא מורידות גרם), עולה על כיסא ואומרת את הדברים האלו: נכון, אנחנו כיתה מופרעת וכנראה שהשם הזה שיצא לנו הוא לא סתם. עכשיו אני פונה אליכם בבקשה לעזרה. קורה אצלנו כך וכך (ופה אתה מספר להם בדיוק את מה שסיפרת כאן, באותם במילים ובאותה דרך, שיזעזע את כולם), יש ילדים שחוזרים הבייתה אחרי שקיבלו מכות, אחרי שנועלים אותם בתא השירותים והם מתביישים לספר בבית כי גם ככה בבית המצב לא טוב. יש אלימות בכיתה שלנו שאם לא תפתרו אותה מבפנים, כאן בבית הספר נצטרך לפתור אותה בדרכים חלופיות, כמו למשל להגיש תלונה במשטרה. עכשיו אוליי תאמינו לנו, או שצריך להביא לכם מישהו עם "פנס" בעיין ויד שבורה??? ופשוט יוצאת מחדר המורים. אני בטוחה שכולם יהיו בשוק ומזועזעים. בטח המנהלת הייתה קוראת לי לשיחה של שעה ואז הייתי מספרת לה הכל. והדרך לא קלה בכלל..... ושוב, זה מה שאני הייתי מרשה לעצמי לעשות, זה לא אומר שאתה צריך לעשות את זה. אבל אני בטוחה שלנוכח המצב הקיים חייבים לפעול לפני שייגרם אסון למישהו. אני בטוחה שאחרי שתהיו עירניים למצב האלימות בכיתה יתייחסו לעצומה שלכם לגבי אותה מורה יותר ברצינות. וואו, מה כתבתי כאן...... בתור מורה...... ושוב אני אומרת, שקול את מעשייך לפני שאתה פועל... בהצלחה.
 

shalom hamora

New member
אתה מספר דברים כואבים...

יש מי שיעזור לך ......מישהי מבחוץ שנעזרתי בה הממונה על זכויות תלמידים והיא מדברת במיוחד על זכויות כל האנשים בבית ספר,פנה אליה משרד המנהלת הכללית,פקס025602336,בדוק אם אני זוכר.....כי היא עזרה לבתי לפני 5 חודשים
 

shalom hamora

New member
ידידי הצעיר....איפה אתה חי

היום נהוג ללמד מיומנויות למידה ולא פרקים בתנ"ך אלא נושאים,ואם למדת מה שהמורה לימדה,יהיו לך הכלים גם ללמוד לבד -אם כל כך בא לך להתקדם בחומר, העברת ידע-זה כבר לא עתיד המורה, המורה צריך ללמד כלים להבנה ולניתוח ידע אז.......חשוב שוב
 

Wizzy Boy

New member
תודה על העיצות..

אבל.. אני בצד הנטראלי.. ו.. זה גם השנה האחרונה שלי בבית ספר הזה.. אני יודע, יש לי חברים שסובלים מזה, אבל בכל זאת, לא כדאי שאני יתערב.. כבר ראיתי מה קרה למישהו שהתערב.. הוא היה ילד מאוד מאוד מקבל, ועכשיו הוא עזב את הביצפר בגלל המכות שהוא חטף..
כנראה שהדרך הכי פשוטה בכתה שלנו, זה להתעלם, כמה שזה עצוב..
 
למעלה