שלום, כמה שאלות בקשר ללימודי תקשורת חזותית

p a k a

New member
שלום, כמה שאלות בקשר ללימודי תקשורת חזותית

היי, אני חושבת על ללמוד תקשורת חזותית במכון, ניסיתי לחקור קצת לגבי השאלות שיש לי באתר של המכון אבל לא ממש הצלחתי לקבל תשובות, אם מישהו יודע לעזור לי אני אשמח :) 1- מה צריך להיות בתיק עבודות? (למדתי אומנות בתיכון אז יש לי תיק עבודות אבל אני מניחה שזה לא מספיק/לא רלוונטי...) 2- בתהליך הקבלה ללימודים, איזה מבחנים יש? מה הם כוללים? 3- האם את הציוד לעבודות במהלך הלימודים קונים עצמאית או שהמכון מספק? 4- כמה מתקבלים ללימודים מתוך אלו שמנסים להתקבל?
 
ועכשיו עם תוכן בגוף ההודעה...

1. לא תמצאי פירוט של מה שנדרש להיות בתיק העבודות. היצירות שאת בוחרת להביא ולהציג הן לשיקולך. קחי בחשבון שבמהלך הראיון לא תזכי להראות את הכל אלא ממש כמה נבחרים אז תעשי חשבון מה כדאי להביא ומה להשאיר בבית. נסי להביא מגוון עבודות (דו ותלת מימד) - פריטים שמייצגים היטב את כשרונך. 2. תהליך הקבלה מתחיל במבחן פסיכוטכני. שאלות הגיון, ראיה מרחבית וכאלה. זה לא אמור להיות מאוד קשה, אבל יש בהחלט כאלה שלא עוברים. אפשר למצוא ספרי הכנה בחנויות הספרים (מדובר במבחן כללי, לאו דווקא מיועד לתלמידי עיצוב). לאחר שעברת את הפסיכוטכני תוזמני ליום מבחנים למגמה שלך. את מקבלת משימה ועליך להשלימה תוך כך וכך שעות. לאחר מכן יהיה לך ראיון אישי בו תציגי את מה שיצרת ותוכלי להראות את תיק העבודות שלך. אחרי כל אלה מחכים למכתב עם תשובה סופית (בהצלחה! :)) 3. את הציוד ללימודים כל אחד קונה באופן עצמאי. במכון עצמו יש אקדמון (מן קרביץ של אוניברסיטאות) שמוכרת בעיקר ציוד לתלמידי העיצוב, יש חנות חומרים של צבעים, גבס, עצים וכד' ומחוץ למכון יש עוד חנות נוספת שבה כולם קונים כי המוכר יודע בדיוק מה צריך לכל קורס :) כל החנויות הנ"ל זולות מאופיס-דיפו, קרביץ, ארטא וכד' קחי בחשבון מראש שיש הוצאות גדולות מאוד על חומרים במהלך הלימודים. תלמידי חזותית מוציאים טיפה פחות כי הם צריכים בעיקר טושים וצבעים ופחות עצים, ברזלים ושאר דברים כבדים.. 4. לא מכיר את המספרים המדוייקים אבל שמעתי משהו בסגנון של 1 ל-6 אבל שוב, אני לא בטוח. המון בהצלחה!
 

p a k a

New member
תודה!

יש משהו שלא ברור לי כל כך - איך יהיו לי עבודות שקשורות לעיצוב חזותי אם איך לעשות אותן זה בדיוק מה שבאתי ללמוד? אני יודעת שיש מכינות בדיוק בשביל זה, אבל המכינה באה ללמד את מה שבלימודים במכון מלמדים, או לפחות את הבסיס, אז זה די מוזר כל העניין הזה... אלא אם כן אני טועה ויש דרך אחרת, הגיונית, להסתכל על זה....?
 
העבודות לא אמורות להיות בתק. חזותית

אין להן הגדרה מדוייקת. יש אנשים שמביאים עבודות שהם עשו / עושים בכל מקרה, בכל מיני מדיומים. יש כאלה שמשחקים קצת עם פוטושופ, יש שמציירים, יש שמספלים, יש שמעצבים לעצמם רהיטים או שפצורים לבית... יש כאלה שיש להם תחביב לקנות מוצרי איקאה ולשדרג אותם... מה שאני מנסה לומר זה שהשמיים הם הגבול. הכי טוב - להתנסות בהרבה דברים בצורה אוטודידקטית עם או בלי עזרה. יש כאלה שעושים מכינה, זה יקר, ולדעתי לא מוצדק אם ניתן ליצור לבד. ניתן גם לקחת שיעורים פרטיים בהנחייה לבניית תיק עבודות - עדיין רוב העבודה לבד ואוטודידקטית, אבל יש במי להעזר ולקבל הנחייה צמודה ואישית. אני במקרה (או לא) מציע שיעורי הנחייה לתיקי עבודות עם ניסיון, כך ששני המשפטים האחרונים הם פרסומת עצמית בוטה וולגרית... =] אם בא לך לקבל פרטים, את מוזמנת לפנות אליי במסר פרטי. בכל מקרה, בהצלחה!
 
למעלה