שלום לכולם, אשמח לחוות דעת על התכנית

posene1

New member
שלום לכולם, אשמח לחוות דעת על התכנית

מספר דברים שאני חושב שכדאי לציין. 1. מדובר על בניין בן 2 קומות בירושלים. אנחנו הקומה השנייה, כשהתכנית מדברת על שיפוץ המצב הקיים + בניית קומה נוספת. 2. יש לנו שישה ילדים. 3. יש לנו שני דברים שחסרים לנו (אבל אין לנו פתרון אחר חכם יותר להציע)- א. היינו מעדיפים שחדר הכביסה יהיה למעלה ב. היינו שמחים שבמטבח יהיה מקום לשולחן אוכל במקום דלפק האוכל. מצורף המצב הקיים + ההצעה שהכי נראתה לנו משלל ההצעות שהונחו בפנינו.
 
יש לי מספר שאלות...

שלום לך, כדי לתת חוות דעת עלי להבין מספר דברים: האם לסלון בקומה 1 יש מרפסת משלו? איזה נוף נשקף מחלונות הסלון וממרפסת קומה 2? האם חשוב לכם שחדר השינה שלכם יהיה בקומה בה נמצאים הסלון, המטבח ופינת האוכל? האם מיציתם את זכויות הבניה של הקומה העליונה? בכמה מ"ר תוספת מדובר? מדוע בקומה 1 ישנם שני חדרי רחצה? האם הם עתידים לשרת את הילדים או מישהו אחר (אורחים?) התכנון בעייתי וזקוק לשיפורים רבים אם לא לשינוי של ממש. פונקציות שונות בבית קיבלו מיקומים בעייתיים עד בלתי אפשריים: מיקום חדר הכביסה בקומה המנותקת מחדרי השינה של הילדים, סלון קטן מימדים למשפחה כל כך גדולה כפי שיש לכם, פינת המשפחה בקומה 1 ממוקמת כך שכל מי שעולה ויורד במדרגות מפריע למי שנמצא שם וצופה בטלוויזיה. מיקום המיטה בממ"ד בדיוק מול דלת הכניסה לחדר באופן שלא מעניק פרטיות למי שנמצא בחדר. בקומה העליונה תוכננה פינת המשפחה הכי הזויה שיצא לי לראות. לקומה בה אמורים לשהות כל הילדים אין מבואה נורמלית ומה שכן יש בה זה אוסף של חדרים שנמצאים ליד הדבר הכי משמעותי של הדירה הלוא היא המרפסת המרווחת, שאינני יודעת לאן היא משקיפה ואיזה נוף רואים ממנה, אבל היא לבטח מקום שיכול לשמש את כל בני הבית כחלל המשמעותי ביותר להרגעות, לימוד, משחק, אירוח ועוד... יש פספוס רציני בתכנון הנוכחי ואני מקווה שעם התשובות לשאלותי אולי נצליח להתקדם למשהו מוצלח וראוי יותר.
 

posene1

New member
תשובות לשאלות

שלום רב ותודה על ההתייחסות. כן, לקומה 1 יש מרפסת קיימת. לגבי נוף - אין נוף.. לגבי שני חדרי הרחצה בקומה 1, כן - המחשבה היא לאורחים/ילדים אם בזמן שהם קטנים נחליט שחלק מהילדים יהיו למטה. לגבי חדר הכביסה - כאן בדיוק הבעיה שלנו. היינו רוצים שזה יהיה למעלה אך אנחנו לא רואים אפשרות לסדר אחרת. אם יש לך הצעות נשמח מאוד לשמוע. לגבי זכויות הבניה - הקומה ה 2 משקפת את כל זכויות הבנייה שניתנו לנו. אני לא יכול 'לגנוב' עוד קצת משטח המרפסת שנוצר. לגבי הממד - הוא מצב נתון וקיים. לא חשבנו שכדאי לגעת בו לאור העלויות השונות של ממד. אני חושב שציור המיטה נועד להמחשה.. לגבי פינת המשפחה - את רואה דרך אחרת ליצור משהו נעים יותר ? (ניתנה לנו סקיצה שחדר ההורים בקומה 2 וכך חדר המשפחה היה רחב יותר אך החלטנו שאנחנו מעדיפים להיות למטה.
 

gerson1

New member
תפיסה שונה מעט

הייתי מעביר את המדרגות ע"ח האמבטיה בקיר נטל החלונות, חדר המגורים ופינת האוכל יעלו קומה כך שיש רוולח גדול בקומה הקיימת לחדרי שינה ואולי חדר משפחה בקומה העליונה מרפסת נהדרת
 
מודל "דירה הפוכה"

אני סבורה שמה ש-gerson מתכוון אליו הוא מודל "הדירה ההפוכה", שבמקרה שלכם גם לדעתי זו צורת התכנון שעליכם לדבוק בה. מדובר במודל לפיו הכניסה לדירה מתבצעת דרך האזור הפרטי שבקומה התחתונה, דהיינו הדירה הישנה, שבה ממקמים את כל חדרי השינה שנסובים סביב מבואה שיכולה לשמש גם כחדר משפחה. מאותה מבואה עולים לקומה העליונה שבה ממקמים את הסלון, פינת האוכל והמטבח. יש הרבה דירות מהטיפוס הזה באזורים שונים בהם הותר לבנות חדרים על הגג כי זו דרך מצויינת למקסם את המרפסות הצמודות לחללים הציבוריים. החלל בקומה העליונה יכול להכיל בצורה טובה את כל שלושת הפונקציות הציבוריות בבית, שהן הסלון, המטבח ופינת אוכל, בעוד מיקומן בקומה 1 יוצר מצב שהן לא מתוכננות באופן מוצלח מצד אחד, ומצד שני שטחן לא פורפורציונלי- הסלון קטן מאוד ופינת האוכל מאוד מרווחת, הרבה מעבר לצורך. מיקום הפונקציות הציבוריות ליד המרפסת הגדולה בקומה 2, ייצור מצב שתנצלו אותה ואת יתרונותיה לצורך אירוח, משחק, ארוחות משפחתיות, מנוחה וכדומה, מה שיקרה הרבה פחות באם אותן פונקציות תשארנה בקומה 1. במקרה שלכם האפשרות ל"דירה הפוכה" אפילו יכולה לחסוך לכם כסף משום שלא יהיה צורך לבצע חדר רחצה שלם בקומה 2, ויהיה די בביצוע תא שירותים אחד. למודל הדירה ההפוכה יש דוגמאות רבות באינטרנט וגם אני עיצבתי דירה שכזו, כך שאני יכולה לומר מניסיון שמתקבלת תוצאה מאוד איכותית ומתגמלת.
 
למעלה