שלום לכולם - ומזל טוב ובהצלחה!

שלום לכולם - ומזל טוב ובהצלחה! ../images/Emo13.gif

נראה לי שאני אייצג כאן את הצד השני של נדודי השינה. כן, כן, אני אהיה כאן נציג של אלה שפשוט רק מניחים את הראש על הכר ותוך דקות חרררררר... (מכירים אותם?
)
 
יו, אני מקנאה...

אז אולי פשוט תגלה לנו, אלה שסובלים מהפרעות שינה חמורות (אני משתמשת בהגדרה שלי שהיתה תוצאה של המבחן שעשיתי, או בעצם שני המבחנים), איך אתה עושה את זה? וברוך הבא לפורום.
 
כמה דברים... ../images/Emo13.gif

פעם לא ממש ידעתי. אני מאלה שתמיד נרדמו בקלות (למיטב זכרוני). רעש, שקט... מה זה משנה? רגע... עכשיו אני פתאום נזכר במשהו שאבא שלי אמר לי פעם. אני זוכר שאיזה שהוא רעש מעצבן בדירה הפריע לי, אז הוא אמר לי שזה פסיכולוגי (הייתי ממש ילד קטן). הוא אמר לי שאותו רעש, אפילו יותר חזק, אם היה בחוץ (מחוץ לדירה) - לא היה מפריע לי. קלטתי שהוא צודק. בעצם, כבר מגיל קטן אבא שלי הכניס לי כל מיני דברים כאלה לראש. אני חושב שזה פשוט נראה לי מובן מאליו, מאז ומתמיד, שאם רוצים לישון - אז נרדמים. וזהו.
במשך השנים זה אפילו התחדד. וזה כל כך נראה לי מובן מאליו וחזק, שמסתבר שאני אפילו משפיע בעניין הזה על אחרים. יש לי לדוגמה חבר שיצא לו לישון איתי באותו חדר כמה וכמה פעמים. הוא סבל (בלשון עבר!!!) מקשיי הירדמות, עד לפני זמן לא רב - ובמשך רוב חייו. זה לא שנתתי לו טכניקה להתגבר על כך (אולי אחת, בעצם...), אלא פשוט הוא "ספג" ממני את חוסר-ההבנה המוחלט שלי לגבי האפשרות של "לא לישון". הוא נהג להתפקע מצחוק מכך שהשוויתי את זה ל"חוסר יכולת להשתין". מבחינתי, אם יש פיפי/שינה, אז פשוט עושים פיפי/ישנים. אם אין, אז אין... נרא לי שזה לא טבעי "להתקשות להירדם"... ראיתם פעם תינוק שמתקשה להירדם?
אני מניח שזה משהו שלמדנו לעשות... וחלק מאיתנו פשוט עושים אותו יותר טוב מאחרים.
למיטב ידיעתי, אי אפשר להירדם. כלומר, אי אפשר להכריח את עצמנו ללכת לישון. אם יש שינה - היא פשוט באה (כמו פיפי). אבל אפשר לעצור אותה. וזה כנראה מה שעושים חלקנו בעת שאנחנו חווים "נדודי שינה". עוצרים אותה ועוצרים אותה ועוצרים אותה... אפילו המאמץ להירדם נראה לי עוצר אותה. כשאני מתאמץ להיזכר, אני חושב שאולי לפני הרבה הרבה שנים (בטוח יותר מ-20) יצא לי לחוות מצב שאני מנסה להירדם. זה לא משנה אם הצלחתי או לא, אבל כבר הרבה מאוד שנים שאני לא מנסה להירדם... מה יש לנסות?
אם השינה באה, אז נרדמים... ואם לא, אז כנראה שאין שינה... מה, אני אקבע לעצמי מתי ללכת לישון?
האין זה אבסורדי כמו לקבוע לעצמי מתי ללכת להשתין? אני מקסימום יכול לעכב את זה כאשר זה לא מתאים...
למה לנסות לישון? הרי ככל שמנסים יותר, כך זה פחות אפשרי... (לא?) בכל אופן, בלה-בלה-בלה, פטפטתי כבר יותר מדי אולי (ככה זה כשמקלידים בשיטה עיוורת) ואני אסיים פה את ההודעה, למרות שאני בטוח שיש לי עוד מה להגיד... חה חה חה...
 
היי בן, תודה על התגובה המפורטת ../images/Emo13.gif

כן, אני חייבת להודות שיש משהו במה שאתה אומר. כשקראתי את ההודעה שלך נזכרתי שפעם, כשהייתי ממש ילדה קטנה, ישנתי בחדר עם אחותי הגדולה. אני זוכרת שאז לא הפריעה לי למשל הטלוויזיה בסלון. עד שבסוף אחותי התחילה לצעוק להורים שלי שינמיכו את הטלוויזיה כי זה מפריע לה לישון. ואז אני, שכאמור הייתי ילדה קטנה (אולי בת 6) הבנתי שהטלוויזיה אמורה להפריע לי ומאותו זמן הרעש של הטלוויזיה באמת התחיל להפריע לי וכך גם רעשים אחרים. אני זוכרת גם שפעם, בגיל יותר מאוחר, כשהתלוננתי שהטלוויזיה מפריעה לי לישון אמא שלי אמרה: פעם לא הפריע לך שום רעש, מה פתאום מפריע לך עכשיו? והאמת היא שבזה לפחות היא צודקת. כשעזבתי את הבית של ההורים שלי גרתי בדירה עם שותפות שהיו בה שני כלבים וחתול. אחד הכלבים (שמאוד אהבתי אותו אגב) כל לילה באותה שעה בדיוק היה מתחיל לנבוח בלי הפסקה ואני לא יכולתי לישון. השותפות שלי לעומת זאת בכלל לא שמעו אותו באותו זמן. היו שקועות בשינה והתפלאו לשמוע שהוא בכלל נובח בלילה. (כלומר התפלאו שסיפרתי להן על כך). אז באמת יש בזה הגיון ואולי, אם למדתי להפריע לשינה אולי אני צריכה עכשיו ללמוד מחדש את השינה בלי שרעשים מבחוץ יפריעו לי. אני גם נזכרת שפעם, הייתי בטיול של כמה ימים עם הבית ספר. בלילה הראשון לא יכולתי לישון כי אחת משותפותיי לחדר נחרה, אבל נחרות שאני לא יודעת לתאר אותן מרוב שהיו חזקות. כל אותו לילה לא ישנתי ולפניי היו עוד שלושה לילות לאותו טיול וחשבתי שלא אוכל לישון גם בלילות הבאים. אבל כאמור, הייתי בטיול, דבר מעייף ביותר כידוע, ובלילות הבאים, ישנתי טוב למרות הנחרות. הרבה פעמים אני נזכרת באותו טיול, כשאיזשהו רעש מפריע לי לישון. אבל בינתיים זה לא ממש עוזר. הלילה בכל אופן, ישנתי יחסית טוב, אני חושבת שזה בגלל שהלכתי לישון מוקדם. אני יודעת שלוקח לי המון זמן עד שאני נרדמת אז הפתרון שמצאתי לזה הוא ללכת לישון מוקדם ואז גם אירדם בשעה סבירה. הנה גם אני, אולי כתוצאה מהקלדה עיוורת ואולי כי היה לי הרבה מה לכתוב, כתבתי הודעה ארוכה אז השתווינו.
המשך יום טוב לכולם.
 
מגניב. ../images/Emo13.gif

אז עכשיו, אם אני מבין נכון, את מעוניינת לחזור ולרכוש את המיומנות שבעצם היתה לך פעם...? או... ליתר דיוק... לחזור ולהיות מודעת להפעלתה של מיומנות חדשה שרכשת -מיומנות בשם "איך לא להצליח להירדם" - ולאחר שתהיי מודעת אליה, אז פשוט להפסיק להפעיל אותה...? אוקיי, אפשר לעשות "רשימת הפעלה" כזאת מצחיקה ל"איך לא להצליח לישון". איזה רעיון מגניב!
אני אתחיל בלתרום דבר אחד לרשימה הזאת (כולם מוזמנים): 1. להאמין שלהירדם זה דבר קשה ושצריך תנאים אופטימליים בשביל זה... (תורך...
) (אם בא לך זאת אומרת...
)
 
רעיון נחמד ../images/Emo13.gif

והסעיף הבא, אולי הוא נובע מהסעיף שלך אבל זה מה שעלה לי בראש: 2 להאמין שמה שמפריע לי לישון זה רעשים חיצוניים שלא קשורים אליי ולכן (ואולי זה סעיף 3) להאמין שאין לי שליטה על היכולת/אי היכולת שלי להרדם.
 
עוד כמה סעיפים משעשעים...

עוד דברים שיכולים לעזור לחוסר היכולת לישון (ולחזק אותה...
): - לנסות לישון בכוח - לשכב במיטה, לעצום עיניים, לחשוב בחוזקה: "אני לא מצליח/ה להירדם!" ואז לפקוח את העיניים ולהגיד בקול רם: "אכן, אני לא מצליח/ה להירדם! זאת עובדה!" - במידה ואני מתחיל להירדם, לחשוב במהירות וללא פקפוק: "זה רק נדמה לי... זה סתם מחשבות... שוב אני מצליח להירדם..." - להרגיש חשוב מכך שיש לי נדודי שינה - לראות בחוסר ההצלחה לישון משהו רומנטי או נחמד שכיף לטפח (כולם מוזמנים להמשיך את הרשימה...)
 
היי בן,

אני מקווה שבמסגרת הייצוג לא תהיה כאן תעמולה:) בכל מקרה, אני זוכרת שפעם אחת לא הצלחתי בשום אופן להירדם, היה כבר איזה 4-5 בבוקר ואדם אחד אמר לי לדמיין שאני ישנה (או משהו כזה) נראה לי שנרדמתי מיד, אך מצד שני, לא הצלחתי לישון כי נלחמתי בשינה. למה לנסות אם בכלל לא רוצים? פשוט עושים הכל כי לא רוצים לישון בתקווה שהשעון הביולוגי כבר ישיג אותך:) (הבעיה מתחילה רק שזה מפריע מבחינה סוביקטיבית, כי במשך היום הייתי סחוט מעייפות, בקושי יכולתי לתפקד, כל הגוף כאב ובכל זאת בחרתי להילחם בשינה)
 
אח, הלילות הארוכים והכייפיים...

אני אוהב לפעמים לדחוק בשינה ולהישאר ער המון זמן... זה כיף לי להישאר ער לפעמים. לא הבנתי את המשפט הראשון: "אני מקווה שבמסגרת הייצוג לא תהיה כאן תעמולה". אה... רגע... פתאום הבנתי... הכוונה היא שלא אטיף ל"שינה קלה ומהירה" או משהו כזה... כן?
 
היי לך:)

או משו כזה:) אני אייצג את הצד שלא ישן (ולפעמים מסרב לישון בתוקף), שחושב יותר מדי (ולפעמים הוא כלל לא רוצה לחשוב) ופשוט כותב מתוך שינה (או מתוך רצון לשינה) יאללה לבחירות:)
 
אה, אם יש בחירות אז...

אני פורש.
מעולם לא הגשתי את מועמדותי!
ואני שומר לעצמי את הזכות גם ליהנות מנדודי שינה כמה שבא לי...
 
למעלה