שלום לכולם ושאלה קטנה

MASHY BOSTON

New member
שלום לכולם ושאלה קטנה

שמי מאשי. הגעתי לבוסטון לפני 3 חודשים ובעלי כאן כבר שמונה חודשים. בסוף יולי תצטרף למשפחתנו הבוטן הקטן/ה שנמצאת בבטני. אני נמצאת כאן כרגע על תקן תיירת ובעלי על ויזת עסקים (B1,B2). כרגע יש לבעלי "מעסיק" בארץ והוא משלם ביטוח לאומי ואני מבוטחת דרכו. השאלה שלי היא : האם, גם אם אני לא יולדת בארץ, אני זכאית למענק ודמי לידה מביטוח לאומי ?
 

ronnieyuval

New member
לא מתמצאת, אבל רציתי להגיד...

מזלטוב על ההריון! אנחנו נלד כמעט ביחד - התאריך המשוער שלי הוא 18 באוגוסט (ח"י!). את יובל בתי הבכורה ילדתי לפני שנה וחצי כאן בארה"ב ובכלל לא עלה על דעתי לבקש מענק לידה...
 
ויזת B1/B2...

היא ויזת תייר למטרת עסקים, אבל מוגבלת בחצי שנה כמו כל אשרות הכניסה לתיירים... אמרת שבעלך נמצא כאן כבר שמונה חודשים. (דרך אגב, מזל טוב וברוכה הבאה אלינו). בכל אופן, הייתי מציעה לך לבדוק היטב את הסטטוס החוקי שלכם. איזה ביטוח רפואי יש לכם? אם אתם באמת על ויזת תייר, ללדת פה יכול להיות סיפור יקר ביותר (מינימום עשרת אלפים דולר בלי סיבוכים או תרופות). אם עבדת בישראל ושילמת ביטוח לאומי בתקופה שלפני המעבר (נדמה לי שהגג הוא שנה אבל צריך להתקשר לברר), אז כן תהיי זכאית למענק לידה בישראל אפילו שילדת כאן. אני ממליצה להתקשר לביטוח לאומי ולברר. בכל אופן שיהיה המון בהצלחה!
 

MASHY BOSTON

New member
תודה, וקצת על ביטוח רפואי

בעלי היה באמצע בארץ כך שהויזה חודשה בסוף אוקטובר. אבל, אנחנו מחכים עד שיסדרו לנו את הויזה הקבועה. כל רגע. כרגע יש לנו ביטוח רפואי של ´בלו קרוס בלו שילד´, אבל ביטוח זה דורש 180ימי המתנה (6 חודשים) עד שהוא מכסה. אבל, ביררנו קצת על הנושא וחברות הביטוח ´טאפטס´ ו´הארוורד´ מסכימות לוותר על תקופת ההמתנה, אם מראים להם שהיינו מבוטחים עד כה, גם אם זה ביטוח מישראל (כללית, מכבי וכו´). שנינו ממשיכים לשלם את ביטוחי הבריאות בארץ, מכיוון שהגענו הנה רק לשנתיים. כל מה שצריך לעשות הוא, לכתוב אי-מייל לקופת החולים שלכם ולבקש אישור באנגלית שאתם עדיין מבוטחים אצלם. לכן, כנראה, נעבור בקרוב לביטוח ´טאפטס´. מאשי
 

ronnieyuval

New member
מוזר לי עניין ההמתנה

מעולם לא היתה כזו דרישה באף אחת מחברות הביטוח שעבדנו איתן! גם לא מבלו קרוס...
 

ronnieyuval

New member
ועוד משהו

מבחינת החוק האמריקאי - הריון אינו נחשב PREEXISTING CONDITION ולכן אסור לחברת הביטוח לסרב לבטח אותך או להציב תנאים כמו "אסור לך להיות בהריון בשנת הביטוח הראשונה"... כך עושות חברות שאינן חברות ביטוח אמריקאיות, כדוגמת "דיוויד שילד" המציגה עצמה כחברת ביטוח מן המניין אבל בעצם היא כפופה לחוק הישראלי ולא לאמריקאי. להזהר מכאלה ביטוחים. מה שכן, חברת הביטוח רשאית לגבות מחיר גבוה יותר אם ידעו מראש על ההריון שלך. אם לא ידעו או לא היית בהריון בזמן החתימה על החוזה איתם, הם לא יכולים לגעת לך בפרמיה עד תאריך החידוש.
 

1רב

New member
מענק לידה

מענק לידה (סכום של משהו כמו 1000 ש"ח) מגיע לכל מי שילד גם אם לא בארץ ובתנאי ששילם ביטוח לאומי (אני מניחה שאתם ממשיכים לשלם). כשמבקרים בארץ נגשים לביטוח לאומי, ממלאים איזה טופס ומקבלים. עשיתי את זה. דמי לידה (או חופשת לידה בתשלום) רק למי שעבד X זמן לפני הלידה...לא עבדתי בארץ לפני הלידה אז אני לא יודעת....בקשר לביטוח - לברר היטב! יכול להיות מאד יקר!
 
למעלה