שלום לכולם, חדשה כאן

A windy day

New member
שלום לכולם, חדשה כאן

המקרה שלי הוא כזה: לאחר שנים של סבל בבית ותרפיה ממושכת בבגרותי אני מבינה שאימי כנראה סובלת מסוג של הפרעה נפשית לא מאובחנת. כולם מתרחקים ממנה, היא פשוט אדם בלתי נסבל, ובשנים האחרונות היא אפילו עוד יותר בלתי נסבלת. אני רואה את חייה מדרדרים והולכים, כמובן שהיא טומנת את הראש בחול, ולא יודעת איך יגמר הסיפור הזה.. הכי מפחיד אותי זה שיום אחד פשוט יזרקו אותה מהבית והיא תיפול למעמסה על אחי ועלי. השאלה שלי: איך מתמודדים עם דבר כזה, עם אישה שחושבת שלכולם יש בעיה חוץ ממנה ולא מתקרבת אפילו להבין שיש לה בעיות חמורות? תודה
 

A windy day

New member
מוסיפה:

מדובר באישה שחייה רצופים בכשלים: יחסים בין אישיים גרועים, יחסי חברתיים רעועים עד לא קיימים לאורך השנים. בקשר גרוע עם ילדיה ונכדיה מצב כלכלי קשה חוסר ראייה מציאותי של החיים אימפולסיביות תוקפנות חוסר יציבות רגשית (אי אפשר לדעת איך היא תקום) נוטה להאשים את הסביבה בכל מה שקורה לה.
 

ד קובי

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

לפי מה שאת מתארת בהחלט קיימת בעיה כלשהי לדעתי יש לפנות להתייעצות עם איש מקצוע אם היא מסרבת גם את וגם אחיך יכולים לפנות יחד לאיש מקצוע על מנת להבין מה גורם לה לכך ולקבל עיצות מאיש מקצוע כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה. בהצלחה
 

A windy day

New member
לגבי אחי

אין שיתוף פעולה מצידו.דפוסי התקשורת שלו הם בלתי אפשריים ובדרך כלל אימפולסיבים ואף נגועים באלימות (ושהיינו קטנים זה גם כלל אלימות פיזית כלפי) אני לא בקשר איתו. ולכן אני חוששת שהבעיה 'תיפול' רק עלי. אילו שאלות אני צריכה להעלות בפני איש מקצוע? והאם יש דרך בכלל להתמודד עם הבעיה? למעט אחי ואני אין לאמא שלי אף אחד אחר. אני היחידה במשפחה שעוד בקשר איתה וגם הקשר הזה די קונפליקטואלי.
 

ד קובי

New member
לגבי מה ואיך...

כמו שאמרתי את יכולה לגשת לאיש מקצוע בעצמך לספר לו בדיוק על ההתנהגות של אחיך והחששות שלך. איש המקצוע יבין את הדברים מנקודת מבטך ויכול לפי מה שיאמר בשיחה להציע לך כלים כיצד להתמודד עם אחיך.
 

זריחה 2

New member
להתחיל ממשהו

לקבל הפניה מהרופאה המשפחתית לאיש מקצוע,לספר לו את כל מה שכתבת,ברור שיש דרך להתמודד,השאלה עד כמה אמך תהיה מוכנה להעזר בה...יכול מאד שהבעיה 'תיפול' רק עלייך אולם את חייבת לנסות לקבל עבורה עזרה ואולי במשך הזמן אחיך יהיה מוכן לשתף פעולה,חייבת לעשות צעד ראשון ולהתייעץ עם איש מקצוע. בהצלחה
 

amate

New member
דרך אגב, למרות שזה נשמע אכזרי

ולא מוסרי. את לא חייבת לטפל באמא שלך.את לא חייבת לקחת את "התיק" הכבד הזה אליך .לאף אחד אין זכות להגיד לך מה לעשות ואיך לבנות את היחסים עם אמא. אף אחד לא ירצה להחליף מקומות עם בן אדם שמטפל בבן משפחה עם בעיות נפש. במידה והיא תזדקק בטיפול רפואי היא תהיה זכאית לטיפול ע"י רווחה. וגם הוסטל אם אין מקום מגורים. כמו כן גם לקצבת נכות.אמא לא תשאר לבד וברחוב. זה בטוח.
 

A windy day

New member
זה מעודד..

כי באמת, אחרי חיים לא פשוטים איתה כילדה, אני די בונה את עצמי כאישה צעירה ומאוד לא מתאים לי שאמא שלי תיפול עלי למעמסה ועוד תסחוב אותי איתה למטה. אני אומר לכם בכנות.. אני מרגישה שהשתחררתי מהצפורניים שלה ואין לי שום כוונה לחזור לשם.
 

זריחה 2

New member
אז.......

אולי באמת כדאי לך לפעול כעצתו של amate . יקירתי, את נכנסת הנה בבקשת עיצה,מה עושים,למי פונים ומה אומרים....קיבלת תשובות. באם לא מתאים לך לטפל באימך זה כבר עניין שלך,נכון שזה "תיק" כבד,אולם רק את יכולה להחליט אם את מוכנה לשאת אותו.. שוב,הצלחה במה שתחליטי.
 
למעלה