שלום לכולם לא ממש חדשה

שלום לכולם לא ממש חדשה../images/Emo66.gif

אז מה קורה?-אני בטוחה שאתם לא ממש זוכרים אותי כתבתי לפני שנה,וגם אחותי כתבה פה הרבה(efrat k) אז ככה:שמי אור שבט:הגבורה(שולט!) בת:16 וחצי(בקרוב עוד 4 חודשים 17) גרה:באיזור חיפה כן ולא נכנסתי עדיין להדרכה (תתפלאו למה את אף אחד לא הכניסו). בזמן האחרון נהייתי שרופה של בני עקיבא(באה לכל הטיולים לכל הפעולות) ומקווה בעז''ה להדריך,ולהיות פעילה בפורום(אם גם אני לא יכנס) בכל מקרה זוכרים שלפני חצי שנה בערך פירסמתי על קורס דוברות(כן אני דוברת של הסניף) אני מפרסמת כתבות באתר בני עקיבא על הסניף שלנו(האתר כבר ממש מכיר אותי). אני ישמח שלמוע אם היו עוד אנשים שהשתתפו או היו בקורס הזה כי אני ממש מעוניינת לעשות מפגש נוסף. וכמה שאלות: מתי בד''כ השבט שמכתיר את השבט החדש(עכשיו אנחנו הגבורה) נכנס להדרכה באיזה חודש? שמעתי שיש סניפים שמתחילים אחרי חודש ארגון,או לפני,או בשבת ארגון,או בתחילת שנה,יש כאלו בפורים,או בחופש הגדול. ואיזה עוד אפשרויות אפשר לעשות אם מישהו לא נכנס להדרכה? למרות שאם אני לא יכנס אני ממש רוצה לעשות עוד דברים (חוץ מהדוברות מה שאני עושה עכשיו?.
). ומה אתם חושבים בקשר למד''א? יש לי בנות בכיתה שמתנדבות במד''א אך הרב של האולפנה לא מסכים שנעשה את זה בתור מחוייבות אישית מה דעתכם. שיהיה לכולכם חג חנוכה שמח ומלא אור. ותקוו בשבילי בעז''ה שאני יכנס להדרכה. -אור-
 
היי ברוכה השווה! ../images/Emo13.gif

הזמן שבו השבט נכנס להדרכה שונה בכל סניף, אז אני לא יכולה להגיד לך מתי.. יש כאלה שבכלל נכנסים בי"א..
אם לא נכנסת להדרכה את יכולה ללכת לגרעין, יש המון דברים שאפשר לעשות, הרי אפשר לחנך ולהגשים, כלומר להביא לידי מעשה את מה שלמדת. מד"א? סוגייה מעניינת. אני מבינה למה הרב של האולפנה לא מסכים שתעשו מחוייבות אישית במד"א, יש שם הרבה בעיות צניעות וחוצמזה שזה יכול לפגוע קצת.. תלוי בך אם את מספיק חזקה [מבחינה נפשית ומבחינה דתית], זה במאת אינדווידואלי.
 

מור 1661

New member
תיראי..

בקשר למד"א,חשוב לי להבהיר..לפני שנכנסתי להדרכה הייתי מתנדבת במד"א,כולם אמרו לי לצאת משם..לא הבנתי למה ולא הסכמתי.אהבתי להיות שם.. אחרי הקורס,שמתחילים להתנדב פתאום את מגלה את כל מה שהולך שם..זה לא קשור לכמה שאת חזקה,גמאני הייתי בטוחה שאני 100 אחוז,ובאמת איך ששמתי לב שמשהו פגע בי בפנים ישר יצאתי משם.ואני אומרת תודה על זה יומיום.הדרכה ומד"א לא הולך ביחד,זה 2ערכים מנוגדים לגמרי.. תיראי מה יותר חשוב לך..ואני בטוחה שזה בני עקיבא.. מקווה שעזרתי
 
תודה מור

אבל אני לא מתנדבת במד''א חברות שלי בכיתה מתנדבות שם אבל זאת מצווה אתם לא יכולים להתעלם מזה מי שמתנדב במד''א עושה קידוש שמיים. ולא פחות חשוב מהדרכה את מצילה אנשים,ואני חושבת שזה הרבה יותר חשוב מהדרכה יש לי ילדה בכיתה שלא קיבלו אותה להדרכה אבל היא ילדה מקסימה והיא מתנדבת במד''א אז היא כ''כ התאכזבה שלא קיבלו אותה אז אני אמרתי לה:שיש לה את מד''א וזה יותר חשוב מהדרכה. האמת אם הייתי יכולה להתנדב שם(אם היה לי אומץ,ואם באמת הייתי רוצה) אני הייתי מאושרת זה הצלת חיים אין מה להגיד לאנשים שמתנדבים שם למרות הבעיות עם האיסור נגיעה(והבנים והבנות)אפשר לעשות הפרדה,לעשות משמרת עם בנות בנפרד ובנים בנפרד ואפשר להיפטר מהבעיה הזאת אבל למנוע מאנשים להתנדב שם זאת ממש חוצפה,ומי שיכול להתנדב שם ולהתגבר על היצר אז למה לא? נכון לא לכל אחד זה מתאים אבל לא לעשות את זה בתור מחויבות אישית זה יותר ממחויבות,זה קידוש לה' שמיים.
 

מור 1661

New member
וואי תקשיבי..

אם היית שם את היית מבינה..גמאני אמרתי את כל הטיעונים האלה שזה יותר חשוב וזה..אוקיי..תאמיני לי-זה לא! אני ראיתי מה הולך שם!אני יודעת..!!בהדרכה אני מצילה נפשות,שזה לא פחות חשוב! ב"ה עם כל הכמות של הילדים והאנשים שבני עקיבא הצליחה לחזק ולהחזיר אותם בתשובה...זה הרבה יותר חשוב. אני לרגע לא מזלזלת במד"א אבל עם כל הכבוד,שיעשו את זה אנשים שלא שומרים נגיעה ולא דתיים.כי זה פשוט ידוע ובטוח-מי שהולך למד"א מדרדר,ואין בכלל מה להתווכח על זה..!! ונכון זה חשוב להציל אנשים אבל ברגע שזה מעורב עם דברים של איחוד ושאר האיסורים לא שווה מה אתה עושה שם.. אני לא יודעת איך זה אצלכם אמנם,אבל ברוב התחנות זה אותו הדבר.כולם אומרים אני חזק אני חזק אבל בסוף זה נכנס פנימה,גם אם רוצים או לא רוצים.מה לעשות,זאת החברה שאתה מסתובב איתה.. סורי שהתפרצתי ככה,פשוט הנושא הזה מעורר בי סערת רגשות כי אני כ"כ עברתי את זה!!!
 
לא אני מבינה אותך

אבל צריך לעשות משהו בנושא לא יודעת לעורר מודעות בנושא הזה ושיחות,ולהפריד. לא זה בסדר אני לא כועסת זה חופש ביטוי ולכל אחד מותר להגיד את הדעה שלו.
 
או בלשון חכמינו,

''אין אפוטרופוס לעריות'' ו''אל תאמין בעצמך עד יום מותך''.
 

RacheliShoham

New member
! אני לא מסכימה איתך שבני עקיבא זה יותר חשוב.

כל דבר חשוב בתחומו, אין כאן לא סקאלה ולא מאזניים. במד"א עוסקים בהצלת הגוף, ובבני עקיבא עוסקים בהצלת הנפש. [בחלק מהמקרים] אין כאן עניין של השוואה ! ולך, אורי ... למד"א צריך לבוא חזקים הרבה הרבה יותר משנדמה לך. המראות שאת עלולה לראות, שמתחילים בדם ופציעות שמשחיתים את הנפש וממשיכים באי-שימת גבולות בין בנים ובנות, צעירות ומבוגרים וכו' וכו' ... הם קשים ועלולים לדרדר כל אחד. זה לא מתחיל ונגמר בהפרדת משמרות ... קשה מאוד לשמור נגיעה במסגרת כזו, וכנ"ל לגבי ייחוד. בנות צעירות יושבות במשמרת לבדן עם נהגים מבוגרים [וההפך], ברוב המקרים נשואים עם ילדים, והיו מקרים שזה נגרר להרבה מעבר ליחסים טכניים בלבד. מה שכן, אפשר להיות במד"א ואפילו להתחזק מכך. אני מכירה בנות שמתנדבות שם ומד"א לא דרדרה אותן אלא להפך .. הכל תלוי במי את ומה את מביאה איתך למד"א. מה את רוצה להוציא מהמסגרת - חברה ? חיזוק מבחינה רוחנית מנטלית ? שעשוע לשעות הפנאי ? ... קשה לי להאמין שמי שיבוא למד"א במטרה מוגדרת יתבלבל וייפול. חוצמזה, למי שהדבר באמת חשוב לה יכולה לבקש לשבת במשמרת עם בנות, נהגות או מינימום שתי בנות במשמרת של נהג. אכן יש פתרונות. לכן לא הייתי שיש כאן שחור ולבן ... זה תלוי בכל כך הרבה גורמים.
 
ברוכה הבאה.

תהני פה כמה שיותר ומי יתן אולי נוית אולי עדין תתן לך את ההקדמה האגדית שלה...
 
למעלה