שלום לכולם מחפשת

אהלן סיוני - מה שלומך בוב'לה יפה ?

כן כן "קצת" קשה לשמוע / לראות אותי לאחרונה .. אך למרבה הפלא אני עדיין איפושו פה בין החיים בכדור הארץ..
 

Oti

New member
למה לי היא תמיד נופלת???????????

אני משוגעת על העוגה הזאת, אני לא מתיאשת, ניסיתי לפחות חמש פעמים, תמיד הן תופחות לי נפלא בזמן האפייה ואחר כך קורסות ונהיות דביקות. מה אני עושה לא נכון???????
 

laleniya

New member
Oti ../images/Emo140.gifיכולות להיות כמה סיבות../images/Emo3.gif

כמה סיבות לנפילת העוגה 1. חם גבוהה מידי בתנור 2. הוצאת העוגה למקום קריר מבלי לכסות אותה - הבדלי טמפרטורות 3. יותר מידי שומן לכן המלצתי לאפות בחם של 150 - 160 בחלק התחתון של התנור עם חימום עליון. כשאת מוציאה את העוגה רצוי לכסות אותה ל15 דקות במגבת להוציא את העוגה מהתבנית רק אחרי שהתקררה לגמרי. שלחתי לך מסר לפני שבועיים - האם קיבלת אותו
לילה טוב ממני laleniya יהודית
 
בואי נחשוב יחד ונמצא פיתרון

באיזה חום את אופה את העוגה? האם בסיר פלא? כשהיא מוכנה ( קיסם יצא יבש) מה את עושה? מוציאה ישר מהתנור? משאירה בתוך התנור? מכסה במגבת?
 

Oti

New member
אז ככה..

אופה בתבנית עגולה עם חור באמצע, לא גבוהה במיוחד, הקיסם יוצא יבש, מוציאה ישר ולא מכסה (לא ידעתי שצריך..). דרך אגב איפה אפש רלקנות סיר פלא?? תודה על העזרה Oti
 
הי אוטי היקרה

האפיה צריכה להיות חום בינוני בערך 170 מעלות שימי את התבנית במרכז התנור. לאחר אפיה בערך של 25 דקות עד חצי שעה ( קיסם יבש אך לא יותר מידיי שלא ניחנק חלילה ) כבי את התנור פתחי את הדלת לאחר 5 דקות שימי העוגה על השיש מכוסה במגבת מטבח עד לקירור מוחלט ואז משחררת מסביב לדפנות העוגה כמה תפיחות על השיש מכינה צלחת הגשה או כיוצ"ב מניחה על התבנית ואופס הופכת. אין כל סיבה שלא תצליחי . סיר פלא אפשר לקנות בשווקים לי יש מאלומיניום - כן כן האלה מפעם - לא מוותרת על התבנית הזו .
 

laleniya

New member
סיר פלא, כנראה שחזר לאופנה, בחנויות כלי בית

לא במודרניות, סתם דורשים מחיר יקר. באיזור מגורייך - ראיתי בשוק הבנוי שלכם
laleniya יהודית
 

laleniya

New member
../images/Emo212.gifעוגת תפוזים בחושה של חוזרת א.../images/Emo140.gif

עוגת תפוזים טובה שאני מכינה בכמה דקות מאז שחוזרת א. הביאה אותה לפורום כשאין זמן או חשק להוציא מיקסר. הכנתה עורכת 5 דקות בדיוק חוץ מזן אפייה כמובן
עוגת תפוז פשוטה בחושה שווה לנסות / חוזרת א אפשר לבחוש במזלג או במטרפה 2 כוסות קמח 1 אפיון 1.5 כוס סוכר 2 ביצים 0.5 כוס שמן 1 וניל - לא הכרחי 1 כוס נוזלים (אצלי כף פריגת תפוז+ כוס מי ברז) 0.5 כוס מים רותחים לאפות ב-2 אינגליש קייק חד פעמי משומן אפשר לחלופין בתבנית גדולה או סיר פלא ניתן לשדרג עם אגוזים /ציקורט / נטיפי שוקולד וכ"ו .. רכה זולה ונהדרת.
ממני laleniya יהודית
 

laleniya

New member
לבחירתך-שקית סוכר וניל או כפית תמצית ווניל

אישית מכניסה משנייהם לעוגה laleniya יהודית
 

אתי כק

New member
עוגת תפוזים קוקוס ארומה

1 כוס קמח 1 כוס סולת 1 כוס קוקוס 3/4 כוס סוכר 1 אבקת אפיה 1 סוכר וניל 4 ביצים 3/4 כוס שמן 1 כוס מיץ תפוזים גרידה מקליפה של תפוז אחד לסירופ - 1 כוס מים 3/4 כוס סוכר 1/2 לימון סחוט הוראות הכנה מקציפים חלבונים עם סוכר. מערבבים את כל החומרים היבשים בקערה. בקערה נפרדת מערבבים שמן חלמונים ותפוזים. להוסיף חומרים יבשים לחלמונים ולערבב עם החלבונים המוקצפים להעביר לתבנית , להוסיף מעט קינמון באמצע (אני לא שמתי קינמון) ומעל ולאפות 150 מעלות 30 דקות או עד שמזהיב וקיסם יוצא נקי ממרכז העוגה. להרתיח מים סוכר ולימון (או קצת מיץ תפוזים) ולשפוך על העוגה באופן שווה כשהיא חמה. אם הסירופ לא כל כך נספג, לדקור את העוגה עם קיסם או סכין וככה הסירום יחלחל פנימה יותר בקלות. אפשר להשתמש בקלמנטינות במקום תפוזים.
 
העוגה של ארומה אחלה - אבל זה כלל לא אותה

עוגה כמו בסיר פלא שהיא קלילה אורירית ולחה
 

אתי כק

New member
שירלי העוגה מאוד מומלצת

הכנתי אותה כמה פעמים לדעתי צריך יותר סירופ
 
למעלה