שלום לכולם. מצטרפת חדשה

שלום לכולם. מצטרפת חדשה

ברכות חמות ל"חופש" ול
על הפורום .
 
ואני שמחה לנצל את קדושת השבת

כדי להעלות רעיון שהעלתי פעם בפורום "דתיים" של IOL. היה לי שם וויכוח קצר עם הג´ינג´ית , שבאה גם לפה לדברר את ההטפות האינסופיות שלה, ואז החלטתי לא לכתוב שם יותר. חשוב לי לציין שזה לא מכיון שקיבלתי תשובה רצינית לתהיה שלי אלא כי נמאסו עלי התשובות כמו "קודם תכירי את החרדים" או "בואי אלי לשבת ואני אראה לך את יופים של החיים הדתיים". אני רוצה להעלות עניין עקרוני לדיון - ואשמח אם אפילו תהיה אליו התייחסות או מאמר באתר חופש. העניין הוא (אחרי כל ההקדמות) ההבדל בין נישואים בין דתיים ונישואים בין חילוניים (בהנחה שהם רוצים להיות נשואים - אני לא נכנסת כרגע לחיים ללא נישואים שהם מקובלים בעיני גם כן) אז ככה: הדתיים (במיוחד החרדים והנישאים בשידוכים למיניהם) נישאים אחרי תקופה קצרה מאוד של הכרות. למשל חברותי נישאו לאנשים שהכירו רק חודשיים (במקרה הטוב) לעומת חברות חילוניות נישאות לאחר שנה-שנתיים-חמש שנים של הכרות. הדתיים מסתפקים במספר שיחות כהיכרות לפני ההחלטה על נישואים (2-3 פגישות במקרה הממוצע. זה לעומת החילוניים שבהרבה מקרים חיים ביחד לפני הנישואים, שאז המילה "הכרות " מקבלת את המשמעות הראויה. ההבדל בין אורח החיים של לפני הנישואים ואחריהם הוא משמעותי ביותר אצל הדתיים : מעבר לדירה משותפת, התחלת קיום יחסי מין, הכרה עצמית כמשפחה חדשה. אצל החילוניים כל שלב מהנ"ל בא בעיתו ואינו תלוי כלל בנישואים. אם כן מדוע מתחתנים? אצל הדתיים מתחתנים כדי : להתחיל לקיים יחסי מין, לגור ביחד, להרגיש עצמאיים מההורים. אפשר לומר בשל סיבות "גשמיות" אצל החלוניים מתחתנים (בין השאר כי החילוניים אינם מקשה אחת) באופן רוחני יותר , לפחות כך הרגשתי אני בחתונתי : כדי להקים בית . בית רגשי הכוונה. מכאן שיש מקרה , אחד מני כמה שאני יכולה לדון בהם החילוניים הם , אולי לכאורה , יותר רוחניים ממי שמנכס בדרך כלל את הרוחניות לעצמו , כלומר הציבור הדתי. ומה דעתכם? (אינני מעוניינת לנהל כאן מלחמה כנגד הדת אלא להעלות באופן תאורטי את השאלה הזו לדיון)
 

אנדרי ז

New member
עניין סמלי ומעשי

למרות שאני וחברתי חיים כזוג לא נשוי וזה לא מפריע לנו כהוא זה, אנחנו עדיין נרצה בשלב מסויים "למסד" את הקשר. אני רואה בזה איזו שהיא סמליות שיכולה, אם היא נעשית בשלב המתאים של הקשר ובצורה הנכונה (כלומר לא בחתונה דתית שאין לה שום ערך בעינינו) לחזק עוד יותר את הקשר בינינו. מעבר לזה אין לשכוח גם את ההיבט המעשי. עד כמה שחלקנו מאוד לא אוהבים זאת, החברה היום, בכל מקום בעולם, עדיין מתייחסת בצורה שונה לזוגות נשואים רישמית. זה בא לידי ביטוי גם בהיבט החברתי וגם בהיבט החוקי. לזוגות נשואים בדרך כלל פשוט יש יותר זכויות.
 

דנינקי30

New member
קדימה, בבא נמה, בואי לאתר חופש

אתר חופש מקבל פניות כמו זו שלך, ואם תשלחי מכתב זה הם יענו לך, ואם התוכן יהיה מקובל - זה עשוי לעלות באתר. עניינית - מה שכתבת מקובל גם עלי.
 

CHOFA

New member
לא מדויק בכלל!

בס"ד דתיים (כיפה סרוגה לדוג´) מכירים גם במשך שנים ולא מחליטים להתחתן אחרי 2-3 פגישות ב.דתיים לא מתחתנים כדי"להתחיל לקיים יחסי מין ולהפוך להיות עצמאים",נו באמת!!!!
 

giingiit

New member
מצטערת שבגללי עזבת את דתיים באיאואל

וזו באמת דרישה מוגזמת לצפות מאנשים שיכירו את מי שהם קוטלים. בכל מקרה - אעשה מאמצים להמנע מלהגיב להודעותיך פה שלא תרגישי לא נעים לקטול אף אחד. קטילה נעימה
 
אל תעלבי... זה לא היה בגללך

אלא בגלל התשובות שלך שהיו סתם לעיסה של מה שבלעת בקורסים להחזרה בתשובה. בכל אופן מכיון שהרעיון שלי הוא לא לשם התגרות בדתיים אלא תהיה אמיתית שרציתי עליה דעות מאנשים דתיים אמיתיים (לא חוזרים) או חילוניים שחשובה להם המחשבה היהודית החילונית. אם את יכולה לנסות לענות ולא סתם לתקוע לינק לאיזו הרצאה של דודה-מחזירה בתשובה - אדרבא!
 

giingiit

New member
מה האפליה הזו נגד חוזרים בתשובה?

ומאיפה לך מה מלמדים בקורסים להחזרה בתשובה? היית? למען האמת - אין לי רצון לענות לך מכמה סיבות א. לא העלית שאלה לענין אלא רק תקפת אותי ב. הודעתך מתנשאת ג. לא מתחשק לי כרגע. אגב, לא נעלבתי ממך. הודעתך היא הודעה סטנדרטית שאני (ושאר החוזרים בתשובה ברשת) רגילים לקרוא. אפילו המילים אותן המילים ורק הכינוי משתנה מפעם לפעם. אותה הגברת (נוסח) בשינוי אדרת (כינוי). אז מה חדש בעצם?
 
למעלה