שלום לכולם! צריכה עזרתכם בנוגע לחשבון כמובן..

i am ednush

New member
שלום לכולם! צריכה עזרתכם בנוגע לחשבון כמובן..

יש לי בן בכיתה ד שקצת נתקע בחשבון. לומד בשיטת שבילים של מטח (שבהתחלה חשבתי שבסדר אבל ככל שעובר הזמן אני שמה לב שהוא לא ממש מבין את הבסיס. ועכשיו צריך לתקן את המצב. הוא שונא חשבון. להגדרתו הוא אפס ולא יודע כלום. נכון שזה לא הצד החזק שלו אבל המרחק לאפס גדול מאד. קבלתי המלצות על השיטה הסנגפורית. ואני היום במצב שמוכנה לעשות הרבה מאד כדי לשפר את מצבו. ולשאלה: איך לדעת כמה אחורה ללכת? איזה חוברות לקנות? לאיזה כיתה? הבנתי שכל כיתה מורכבת מספר ו2 חוברות עבודה, בחנות אמרו לי שלכיתה ד' יש רק 2 ספרים. זה נכון? אשמח לתשובות, הצעות, הארות והערות. תודה עדנה
 

shira shira

New member
עזרה ראשונה

הי עדנה, בשלב ראשון, אני מאוד ממליצה לך לקרוא את המאמרים באתר שלנו, שיתנו לך רקע כללי על השיטה ועל הוראת מתמטיקה. אח"כ רצוי מאוד להתחיל מההתחלה, מכיתה א - לבנות יסודות חזקים של 4 פעולות חשבון ולבנות ביטחון במתמטיקה. מבחינת הספרים - כמו שכתבת: לכל כיתה שני ספרים ולכל ספר שתי חוברות . מכיתה ד' משרד החינוך מורה על כך שיכתבו פחות בספרים ולא מאפשר הוצאת חוברות עבודה ולכן החוברות משולבות בספרים. כך שבאמת מכיתה ד עד ו יש רק שני ספרים לכיתה. אני שוב מדגישה שחשוב להתחיל מכיתה א כדי לאתר בעיות, פערים וטעויות חשיבה. חייבים לבנות את היסודות מחדש בצורה חזקה, נכונה ומדוייקת. תלמה תכתוב לך בקרוב ותיתן לך יותר הסברים, אבל יש לך ממה להתחיל. בהצלחה
 
עזרה לעדנה

אין פלא שמי שאינו מבין ולא לימדו אותו נכון לחשוב ולפעול בהתאם שונא חשבון. חבל שחיכית עד עכשיו וטוב שהבן שלך עדיין בד' ויש די זמן לתקן לפני המעבר לחטיבת הביניים. קודם כל הבהרה: משרד החינוך חייב אותנו לשנות את המבנה המקורי של ספרי הלימוד, לכן החוברות צורפו לספרים. אין שינוי בתכנים, אלא רק שינוי בפורמט. לא משנה מה תרכשי, הכלל שכתבה לך שירה נכון מאוד: בשום פנים ואופן אל תדלגי על אף שלב. יפה הנחתה אותך שירה להתחיל בקריאה של כל העקרונות של שיטת סינגפור מהאתר של העמותה. אם את לא תכנסי לעומק של החשיבה , את עלולה לפספס את העיקר. נסי להסביר לבן את חשיבות המקצוע ואת העובדה שאם לומדים נכון - מצליחים. תגידי לו שהכי חשוב לעבור על כל החומר מהתחלה ולא לחשוש. הבעיה הראשונה שיש לו (לפי השיטה בה למד) היא אי הבנת הכמות ואי הבנת המשמעות של הפעולות. אינני יודעת אם את יכולה ללמד אותו לבד. אם כן, תעשי זאת כל יום בערך 20 דקות ביום, לאט לאט, לא בלחץ. מלווה בכיבוד שיכול לשמש גם ליצירת סיפורי חשבון וגם להנאה סוכריות, ביגלך וכו'. (חיבוק בעת הלימוד ישפר את ההרגשה). אם את מתקשה להתגבר על השנים שהוא צבר בהן בעיות חשיבה תצטרכי להיעזר במישהו מקצועי. העיקרון הוא זה: התחלה מא', שימוש קבוע במדריך למורה, הרבה פעילות עם פריטי מנייה, הרבה סיפורי חשבון, הרבה שימוש ביומיום לבניית סיפורים חשבוניים.לא לוותר גם על החלק ההנדסי. אל תחששי מהאתגר. ספרי ההדרכה למורים כתובים בשפה של גובה העיניים והם נועדו גם להורים. גם אם תיעזרי במישהו שילמד את בנך, את חייבת להבין את העקרונות ולפעול לפיהם. אני מוכנה תמיד לענות על שאלות ספציפיות. אל תחכי, צריך די למהר כדי להביא את בנך למצב של הבנה ושל הצלחה. הצלחה לשניכם תלמה
 
למעלה