שלום לכולם!

Magic1987

New member
שלום לכולם!

בחודשים האחרונים התלבטתי קשות בבחירת המקצוע אותו אלמד - רפואה VS. הנדסת חשמל. בסוף הלכתי עם הלב, ובחרתי במקצוע שהוא יותר "אני". הבחירה שלי נעשתה בלב שלם, אבל עדיין יש לי חששות לגבי התעסוקה והשכר. למען האמת, אני די מחפש מישהו שירגיע אותי
אז ככה, אני מתכוון להתחיל לימודי הנדסת חשמל בטכניון בשנה הבאה, אני נמצא הרבה הרבה מעל לסכם, ככה שהקבלה שלי מובטחת. גם אין לי ספק לגבי היכולות שלי ולגבי זה שאני אצליח מאוד בלימודים ואהיה אחד המצטיינים בפקולטה כולה. מה שכן מפחיד אותי זה: לאחר סיום התואר (בהצטיינות!), האם יהיה לי קל למצוא עבודה מתגמלת (משכורת גבוהה!)? האם קיים מגוון רב של משרות אותן אוכל לאייש? ואיך נכנס המצב הכלכלי למשוואה הזאת? איך הוא משפיע? הרבה אנשים טוענים שבעקבות המשבר הכלכלי, מהנדסי חשמל (כמו גם מהנדסי תוכנה) מתקשים למצוא עבודה, האם זה נכון? איך משפיעים ציונים גבוהים על המעסיקים? אשמח לתשובה מפורטת.. בקשה נוספת: מישהו יכול לספר לי כמה מרוויח מהנדס חשמל? (שנה ראשונה בעבודה, שניה,שלישית....הבנתי שזה עולה עם מספר שנות הניסיון) תודה מראש!
 

Magic1987

New member
המשך - שאלה סופר חשובה

בלימודים בטכניון: באיזה מסלול בהנדסת חשמל עליי לבחור על מנת להפוך למהנדס חומרה? אני רוצה להיות מהנדס חומרה, והבנתי שניתן לעשות זאת ע"י לימוד בפקולטה להנדסת חשמל (האם זה נכון קודם כל?), אם התשובה היא כן, באיזה מסלול עליי לבחור? איך זה הולך? אשמח לעזרה! תודה.
 

kryp

New member
יש הרבה תחומים בחומרה,

גם מהנדס שעוסק בפיתוח מערכות אלקטרואופטיות הוא בעצם מהנדס חומרה. כן, עדיף שתלמד דרך הפקולטה להנדסת חשמל (לא מבין את הקטע של הטכניון עם החלוקה לפקולטות..). תחום העיבוד אותות, לפי מה שאני מבין, הוא לא בדיוק חומרה. מסלולים כמו מיקרואלקטרוניקה אמורים לעניין אותך.
 

Mr Duck

New member
אתה די נאד

שזה משהו שאמור להדאיג אותך הרבה יותר מכמה אתה הולך להרוויח.
 

אלנתן17

New member
../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif אם תתנהג ככה בראיון עבודה...

אני משער שיהיה לך קשה להתקבל ולמצוא עבודה גם אם תהיה מצטיין והמצב הכלכלי בשוק יהיה טוב. המשפט הכי מגוחך שלך היה: " רפואה VS. הנדסת חשמל. בסוף הלכתי עם הלב, ובחרתי במקצוע שהוא יותר "אני"... אני מתכוון להתחיל לימודי הנדסת חשמל בטכניון " בד"כ מי שמתלבט בין רפואה למקצוע טכנולוגי יש לו זיקה מסוימת לרפואה והיא מושכת אותו יותר אבל הוא חושש מהתנאי העסקה והמשכורת ולכן לפעמים בוחר במקצוע יותר מכניס. ההתלבטות שלך היא לא התלבטות - יותר נראה לי בכיוון של התלהבות. בתור אחד עם ציונים גבוהים אתה לא נשמע ממש חכם מהשאלות שלך... כמה דברים נוספים: 1. "גם אין לי ספק לגבי היכולות שלי ולגבי זה שאני אצליח מאוד בלימודים ואהיה אחד המצטיינים בפקולטה כולה." אל תהיה כל כך בטוח, הרבה טובים וחכמים ממך חשבו שהם יצאו מצטיינים בתואר ושהם הכי חכמים ובסוף זה לא קרה והיו כאלה שלא היו מי יודע מה עם פסיכומטרי בשמיים ובסוף יצאו מצטיינים. אני לא אומר שלא תצליח, אני פםשוט אומר שאל תחוש את עצמך יותר מידי (אל יתהלל חוגר כמפתח). 2. "מה שכן מפחיד אותי זה: לאחר סיום התואר (בהצטיינות!), האם יהיה לי קל למצוא עבודה מתגמלת (משכורת גבוהה!)?" אתה אמיתי? אין סיכוי... מי בכלל ירצה אותך עם תואר בהצטיינות וגישה כזאת. אתה
 

Magic1987

New member
תשובה לאלנתן..

רפואה כלל וכלל לא מושכת אותי, הסיבה היחידה שבגינה שקלתי לימודי רפואה היא המשכורת המעולה שמקבל רופא אצלנו במגזר (שכחתי לציין שאני מהמגזר הערבי, ומכאן באה ההתקפה שלך - רופא אצלנו מרוויח מינימום 30 אלף ש"ח). האהבות הגדולות שלי הן פיזיקה ומתמטיקה, שני המקצועות האלה הם פשוט "אני". בנוסף, יש לי רקע רחב מאוד במקצועות החשמל והאלקטרוניקה - 5 יחידות מערכות חשמל, 5 יחידות מערכות פיקוד ובקרה ו- 5 יחידות אלקטרוניקה ומחשבים, וכולם בציון 100 סופי. ככה שאני יודע בדיוק לאן אני הולך, אני מכיר את התחום הזה טוב מאוד, ומכאן בא הביטחון העצמי שלי. אני יודע שזה נשמע יהיר, אבל לא היתה לי כוונה להשתחצן. אני פשוט מתחבר למקצוע הזה, ולחומרים שנלמדים בו. זה הכל. בכל מקרה, אני מתנצל שעיצבנתי חלק מכם. אני פשוט רוצה לקחת את ההחלטה הנכונה ביותר עבורי, לא היתה לי כוונה לעצבן אותכם ובטח שלא להשוויץ ביכולות שלי. ערב שקט ונעים, ובהצלחה לכולכם.
 

Magic1987

New member
../images/Emo8.gif

ד"א, אלנתן, קראתי די הרבה הודעות שלך פה בפורום הנדסת חשמל, והבנתי שאתה מתעניין נורא בנושא, כמו כן, הבנתי שיש לך חיבה מסויימת לפיזיקה (ומתמטיקה). אובכן, האם חשבת על לעשות תואר כפול של הנדסת חשמל-פיזיקה? במה תואר כזה יכול להועיל לי, חוץ מהלימודים עצמם? האם יש משרות שמתאימות רק לבוגרי תואר כזה? (ולא, אני לא רוצה להיות מורה לפיזיקה
) לילה טוב.
 

אלנתן17

New member
מבדיקה בנושא.

תואר כפול בפיזיקה וחשמל אינו מעניק לך יתרון בקבלה לעבודה על-פני מועמדים אחרים (אלא אם יהיה לך ממוצע זהה למועמד אחר רק של חשמל וראיון טוב באותה המידה, וגם אז לא בטוח כי בחשמל יש יותר התמחויות מאשר בחשמל פיזיקה [רק 2 במקום 3] :). תעשה את התואר הכפול רק אם פיזיקה ממש מעניינת אותך ואתה רוצה בנוסף מקצוע לחיים. רק שתדע, לפי מה שמספרים, פיזיקה באוניברסיטה היא ממש לא כמו שבתיכון ויש כאלו שזה ממש ישחוק אותם ויש כאלה שיאהבו את זה ועד שלא תנסה לא תוכל לדעת... אני ממליץ לך ללכת רק על התואר בחשמל (גם ככה יש הרבה קורסים בפיזיקה בתואר ככה שלא תשתעמם) ובמידה ותהיה נואש לתואר בפיזיקה - תעשה גם אותו (טיפה השלמת -> עומס של 20% יותר מתואר בחשמל בלבד). רק שתדע, שהמסלול של פיזיקה-חשמל לא מומלץ לכל אחד והוא נוצר בעיקר בשביל עתודאים בשיתוף עם הצבא שרצה להקים תוכנית מצויינות. כל המשרות פתוחות בפני בוגר חשמל ע"פ ההתמחויות שהוא לקח בדומה לבוגר פיזיקה-חשמל וממה שאני יודע מבוגרים של התואר הזה הם בעיקר אומרים שהתואר בפיזיקה העשיר להם את הידיעיות ויצא להם גם להשתמש בידע מהתואר, אם כי לעיתים רחוקות מאוד. אם זה מעניין אותך, שקלתי הרבה אם ללכת על התואר בחשמל במסלול העתודה אבל בסופו של דבר הגעתי למסקנה שזה לא משתלם (עם קצת עזרה מאחרים :) ואני מתכנן לעשות את התואר מיד כשאסיים עם הצבא ;) חשמל זה נראה לי תחום אדיר למי שלא מתעניין במחשבים והוא עם ראש ראלי.
 

Magic1987

New member
תודה רבה על התשובה!

אם המצב באמת כזה, והתואר הכפול לא מקנה לי יתרון מסויים מול מועמדים אחרים, ואינו פותח בפניי דלתות אחרות הסגורות בפניו של מהנדס חשמל - אני חושב שאלך בסופו של דבר על תואר בהנדסת חשמל. גם ככה שמעתי שהנדסת חשמל זה אחד המסלולים הקשים שיש, אם לא הקשה שבהם, אז עדיף להשקיע בו את כל כולי, במטרה להשיג ציונים כמה שיותר גבוהים. דרך צלחה!
 
למעלה