שלום לכל חברי הפורום--- סקר קטן:

hadar3210

New member
שלום לכל חברי הפורום--- סקר קטן:

שלום, הכנתי סקר קטן, ואני ממש ממש מבקשת שתענו עליו ותשלחו לי את התשובות במסרים, או שתשרשרו לכאן.... אז הנה: 1. באיזה בית ספר אתה לומד? 2. מה המוצא שלך? (אשכנזי/ מזרחי) 3. האם אתה מכיר את בית הספר ליד"ה (ליד האוניברסיטה)? מה שמעת עליו? ומה אתה יודע עליו? 4. האם אתה מכיר את בית הספר בויאר? מה שמעת עליו? ומה אתה יודע עליו? 5. במקרה והיית גר באזור בתי הספר הללו (אזור ירושלים), לאיזה בית ספר היית מעדיף ללכת? 6. האם שמעת על מקרי גזענות או הפליות מכל סוג (צבע,מין, דת , גזע, מוצא, לאום, וכו..)הקיימים במוסדות חינוך כלשהם? 7.במקרה וכן, האם עשית משהו בנידון? תודה מראש.
 

007bg

New member
אני ירושלמי.....

כבר לא לומד. אשכנזי. ליד"ה מעולה, אבל עכשיו עם ההמיגרציה שרוצים לעשות וחילוק לא דמוגרפי, אולי ערכו יפחת.... אפילו שהוא טיפה מאורת סמים. גם בויאר מעולה. איזה בצפר? אני מניח שליד"ה, בגלל הבקראונד הסוציו-אקונומי של הפוקדים את ספסליו...... ברור ששמעתי, וראיתי... בהם, אחרים, ועוד. האם עשיתי? הייתי זה שהיה הגזען.......
 

007bg

New member
שאלי שאלות, אני אשתדל לענות.

זה היה בנימה מליצית..... את רוצה להיכנס לאחד מבתי הספר האלו? עם יותר מידע אני אוכל לענות לך בדיוק מירבי.
 

hadar3210

New member
האמת-

לפני חודש המון אנשים שאלו אותי לאן אנ ירוצה ללכת (סתומרת לאיזה ביצפר..) ואמרתי שללידה ואם לא אז לבויאר, וכמעט כולם אמרו לי שיש שם גזענות נגד המזרחים מצד המורים והתלמידים.. בהתחלה לא כל כך האמנתי לזה.... ואז ניסיתי להתקבל ללידה עם עוד 9 חברות שלי... אני ועוד 4 בנות- מזרחיות לא התקבלנו... ו5 האשכנזיות התקבלו... אני חייבת לציין שהממוצה שלי בתעודה היה 97 וחצי, ושל כל שאר המזרחיות גם כאלה בערך.. והממצוצע שלי במבחני הדסה היה 8 וחצי!!!!! של כל החברות האשכנזיות שלי היו בערך כאלה ציונים ולחקלם אפילו פחות טובים!! זה גרם לי להאמין במה שכולם אמרו לי... על הגזענות... עכשיו אני ממש לא יודעת מה לעשות וזה ממש ממש ממש אבל ממש מכעיס אותי!!
 

007bg

New member
ומה..... גורם לך לחשוב שזה לא ככה

בבויאר? כי אני מכיר מישהו שלימד שם, והמורות שם גם כן גזעניות. (לימד, לא למד, שימת לב לסמנטיקה).... אגב, שם המשפחה שלך, המראה, מה הסגיר את המוצא האתני שלך? כמו, מה הייתה אמת המידה שלהם לרקע הגיאוגרפי שלך בדיוק?
 

hadar3210

New member
אני חושבת שהכל

אני דיי שחומה, עם שיער חום, והשם משפחה שלי כהן. אז...
 

007bg

New member
אוקיי....

וכל שאר הפרמטרים היו שקולים? אולי האספקט היה המעמד החברתי כלכלי.... בת להורים גרושים? מבוססים? יכול, ואני אפילו מאמין שיש סיבה לגזענות, אבל אולי הפעם לא? בכל מקרה, את תמיד יכולה לקחת את זה לבג"ץ, או לאיים בתביעה.
 

סנדרין

New member
גם אני שחומה, עם שיער חום,

שם משפחה נייטרלי באותה המידה, ואני ממוצא אשכנזי-ברובו דווקא. קשה לי להאמין שזה המקום לקפוץ ולטעון לקיפוח.
 

bgbg10

New member
בקשר לבויאר

אחותי למדה שם...ואנחנו מהעדה המזרחית...והיא ממש לא היתה היחידה... אני לא יודעת אם המזרחים או האשכנזים שם במיעוט, אבל לא נראה לי... חוץ מזה רוב התלמידים הראשונים שלמדו בבואיר היו ממוצא מזרחי. כאשר הקימו את הבית ספר הזה...הוא יועד לילדים מחוננים מאזורי פיתוח, ובאותה תקופה היו יותר מזרחיים מאשר אשכנזים שגרו בשכונות פיתוח...
 
למעלה