שלום למנהלי הפורום ומז"ט

דניאלה1311

Active member
מנהל
שלום למנהלי הפורום ומז"ט אני תוהה, מהי בריאות הנפש של האשה? האם יש גם בריאות הנפש של הגבר? בכל אופן מה מטרת הפורום הזה? מה הבעיות הנפשיות שיש לנשים כנשים ולא כיצורי אנוש? אשמח להבהרה.
 
אני חושבת שלנשים ישנן בעיות נפשיות שונות עקב השינויים ההורמונלים שעוברים עליהן. בהצלחה לפורום.
 

טל קר

New member
רמז ניתן לראות בקובץ שצורף - השפעה נפשית של הפלות. נשמע לי הגיוני שבשל חוויות חיים שונות (בין אם חוויות על רקע ביולוגי - הפלות, טיפולי פוריות וכד' ואם על רקע חברתי) יהיו הבדלים. ברכות להקמת הפורום!
 

liat1953

New member
ברכות לפורום החדש ובהצלחה נשמע מענין. וכקודמותי גם אני מאד אשמח לדעת במה דברים אמורים. אכן נפש האישה שונה משל הגבר וכל צד עם בעיות משלו. הנפש כל כך פתלתלה ומגוונת שיש אכן אין סוף בעיות... אם בגיל ההתבגרות ועם בגיל המעבר וכמובן במה שבינהם שלא לדבר על מה שמעבר...גיל הזקנה. מחכה לדעת במה דברים אמורים. ושוב המון בהצלחה.
 
ברכות ../images/Emo65.gif וגם שואלת את אותה שאלה, מדוע בריאות הנפש של האישה . כלומר, ללא ספק נשים נתונות לקשת רחבה של השפעות שאינן בהכרח מנת חלקם של הגברים - אבל במה עוסק הפורום הזה?
 

טל קר

New member
יש תשובות במכתב הפתיחה אני אדביק : "ברוכות הבאות לפורום, מהלך החיים של האישה בחברה של ימינו עשוי לעורר דילמות וקשיים פסיכולוגים עד כדי מצוקה נפשית. לאישה מגוון רב של תפקידים נורמטיביים – אם, רעיה, אשת קריירה ועוד. לא תמיד קל לשלב בין התפקידים האלו, ובנוסף, דרישות התפקידים השונים לאו דווקא מתאימות לאופי הייחודי של כל אישה ואישה. במקביל לדרישות החברתיות המורכבות, תהליכים ביולוגיים ושינויים פיזיולוגיים הייחודיים לנשים, עלולים להקשות על ההתמודדות. כדי להעניק טיפול פסיכולוגי – רפואי קשוב למצוקתן של נשים, חשוב לבחון את המערך הנפשי הנשי השלם על היבטיו הפיזיולוגיים, הנפשיים והחברתיים. לשם כך נפתח לאחרונה במרכז הרפואי תל-אביב (בי"ח איכילוב), ה - "מרכז לבריאות הנפש של האישה". מרכז זה מייעד את עצמו, בין היתר, להערכה ולטיפול בתסמונות נפשיות הקשורות במעגל החיים והפוריות הנשי. המרכז עוסק בהערכה, אבחון, ייעוץ וטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי, ובמידת הצורך, הפנייה לייעוץ רפואי (גניקולוגי או אנדוקריני). אחד מהשירותים אשר מספק המרכז הינו פורום זה, המהווה שלב ראשוני בלבד בטיפול הפסיכולוגי ויכול לעזור לכן, על ידי מתן עצות מומחים, מידע בנוגע לטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי וסיוע בהתמודדויות הקשורות לתסמונות נפשיות וסוגיות שונות. מהם הנושאים בהם עוסקים המרכז לבריאות הנפש של האישה ופורום זה? 1. התמודדות נפשית במהלך טיפולי פוריות ובתקופת קדם ההיריון. 2. התמודדות נפשית עם קשיים ופחדים הקשורים להריון, לתהליך הלידה, ולמעבר לשלב האמהות. 3. תהליכי עיבוד אבל לאחר אובדן היריון. 4. אבחון וטיפול פסיכולוגי במשברים לאחר הלידה (כגון דיכאון לאחר לידה) ואבחון קשיים ביצירת קשר או בתפקוד האם עם התינוק (במסגרת מרפאת אם – תינוק). 5. אבחון וטיפול בתופעות נפשיות קדם- וויסתיות. 6. אבחון וטיפול בתופעות נפשיות במהלך גיל המעבר וייעוץ גניקולוגי במסגרת המרפאה הגניקולוגית לגיל המעבר. מי אנחנו, מנהלי הפורום? מנהל הפורום –ד"ר מיקי בלוך: תואר: ד"ר לרפואה – M.D., תחום ההתמחות: פסיכיאטריה פסיכואנדוקרינולוגיה (הורמונים והתנהגות) בריאות הנפש של האשה פסיכופרמקולוגיה של מחלות אפקטיביות וחרדה תפקידים נוכחיים: מנהל המרפאה הפסיכיאטרית במרכז הרפואי תל אביב, ע"ש סוראסקי ומנהל המרכז לבריאות האישה. חבר במועצה הלאומית לבריאות האשה. חבר באיגוד הישראלי לפסיכיאטריה ביולוגית. מרצה בטכניון מנהלת הפורום – ד"ר שולמית בן – יצחק: תואר: פסיכולוגית קלינית ורפואית. ד"ר לפסיכולוגיה – PHD. תחום ההתמחות: מומחית בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסטיקה. בריאות הנפש של האשה תפקידים נוכחיים: פסיכולוגית ראשית, במרכז הרפואי תל אביב, על שם סוראסקי. מנהלת מרפאת בריאות הנפש לנשים במעגל הפוריות ובגיל המעבר פסיכולוגית קלינית ורפואית, מומחית בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסטיקה. מדריכה בפסיכותרפיה ובפסיכולוגיה קלינית ורפואית בעבר, פסיכולוגית של המכון לאנדוקרינולוגיה של הפריון באיכילוב. איך פונים למרפאה, במידת הצורך? לקביעת תור ניתן לפנות למרפאה בימים א' - ה' בין השעות 07:30 עד 16:00 בטלפון – 03-6974707 או להשאיר הודעה בטלפון – 03-6973759 המרפאה נמצאת ברח' הנרייטה סולד 13, תל-אביב, קומת הקרקע. נשמח לייעץ לכן בפורום זה או לראותכן אצלנו,
 
למעלה