שלום, קצת עזרה על ביולוגיה חישוביץ...

ranch23

New member
שלום, קצת עזרה על ביולוגיה חישוביץ...

שוב שלום, רציתי לקבל מידע לגבי ביולוגיה חישובית בבר אילן, אמנם כתוב באינטרנט אבל אני לא כל כך מבין מה היקף השעות השבועיות בממוצע אחרי שמוסיפים יהדות ומה שלא יהיה? איך החוג? איך הסטודנטים? איך המרצים? האם אפשרי להצטיין בלי להיקרע? בקיצור קצת רקע כללי לנושא מאוד יעזור לי, תודה מראש.
 
ביולוגיה חישובית

שלום! תסתכלי כאן http://life-sciences.biu.ac.il/he/node/1870 תפתחי את הקובץ "לספר מערכת השעות - מבוא" ותסתכלי בעמוד 20, זה הפירוט של הקורסים של ביולוגיה חישובית לאורך 3 השנים של התואר. למען הסר ספק - אני לא לומדת ביולוגיה חישובית אלא ביולוגיה מורחב אבל מאד התעניינתי במסלול הזה. בסוף החלטתי שאני לא רוצה. בסה"כ אני חושבת שזה מסלול מעולה אבל הלימודים בו נחשבים מאד כבדים (בעיקר בגלל קורסי מדעי המחשב). לא מכירה ספציפית את החלק של מדעי המחשב אבל לגבי הביולוגיה אני יכולה להגיד שאני מרוצה מהחוג ומאיכות ההוראה (לרוב). אני גם אוהבת את האוירה החברתית כאן. מחזור של ביולוגיה זה מעל 100 איש, ביולוגיה חישובית כ-20-30 (נראה לי). תמיד תוכלי למצא מישהו להתידד איתו אז אני לא חושבת שזאת אמורה להיות בעיה. יהדות זה 7 קורסים שנתיים, כלומר במשך שנתיים לוקחים 2 קורסים בשנה ושנה אחת 3 קורסים. כלומר זה תוספת של 4 או 6 שעות שבועיות, כתלות במספר הקורסים. לדעתי חישובית לא צריכים לעשות קורס כללי. לגבי הצטיינות בלי להיקרע אני לא יכולה להגיד לך, אבל לדעתי אלא אם את גאון על את תצטרכי להשקיע הרבה זמן ללמידה עצמית בבית וגם הרבה מאד שעות לשיעורי בית (תרגילי תכנות למשל).
 

ranch23

New member
ועוד משהו, אני ראיתי את האתר אבל

אני עדיין לא מבין מה היקף השעות השבועיות, וכן לא הבנתי אם יהדות זה התוספת היחידה שיש חוץ מהקורסים של החוג. כשאת אומרת קורס כללי הכוונה להבעה וכאלה? אני פשוט ממש לא מבין בזב אז סליחה על הבורות. ושוב תודה רבה על התגובה.
 
סליחה, לא ברור למה חשבתי שזאת בת :)

היקף השעות משתנה מסמסטר לסמסטר. למשל באתר הזה http://priel.biu.ac.il/yedion/fireflyweb.aspx?appname=BSHITA&prgname=Enter_Search תוכל לראות את השעות של כל הקורסים (תעשה חיפוש לפי מספר קורס).תנסה לבנות מערכת לדוגמה לפי חובות של כל שנה. זה יקח מלא זמן אבל אני לא מצליחה לחשוב על דרך טובה יותר. למען הפשטות תתחיל קודם בלרשום רק את השעות של הרצאות כי הן בדר"כ קבוצה אחת ולכן יש רק אפשרות רישום אחת. אח"כ תלביש את המעבדות ואת התירגולים. בלי לבדוק אני מניחה שאין מצב שתלמד פחות מ-4 ימים בשבוע, לפחות בשנתיים הראשונות. חוץ מיהדות התוספת היא גם אנגלית אם אין לך פשוט. הבעה היא תוספת רק אם לא קיבלת 75 ומעלה בבגרות. אם לא קיבלת ניתן לעשות מבחן פטור ואם תעבור אותו לא תצטרך לעשות את הקורס אם לא אז תצטרך. קורס כללי זה קורס בחירה מרשימת הקורסים הלא פקולטים. יש קורסי שפות, היסטוריה, אומנות וכאלה. אבל שוב לדעתי חישובית לא צריכים את זה.
 

ranch23

New member
שוב תודה

יש לי פטור מאנגלית והבעה אז אני מניח שהתוספת זה רק יהדות... תודה, עזרת לי מאוד.
 
למעלה