שלום רב וברכות לפורום

  • פותח הנושא Mור
  • פורסם בתאריך

Mור

New member
שלום רב וברכות לפורום

יש לי שאלה ומקווה מאד שתוכלו לעזור לי. בתי עברה את מבחני המחוננים , רק שלב ראשון. לפי מיטב ידיעתי לילדים שעברו גם שלב שני מגיע יום שבועי בשעות הלימודים, ולילדים שעברו את שלב א' מגיע חוגי העשרה למחוננים אחה"צ (במסגרת משרד החינוך) לא קיבלנו שום הזמנה, ובבירור עם אם אחרת הסתבר לי שלילדנו אין חוגים בגלל ש---אנחנו ישוב קטן. ובעיר לידנו-לא מוכנים לקבל כי אנחנו לא תושבי העיר. האם יתכן כזה דבר? מה זכויות הילדה? הרבה תודה על העזרה בסבך הבירוקרטיה.
 

זהבה נ

New member
Mור שלום לך וברוכה הבאה לפורום

צר לי Mור, אך אני לא בקיאה לעומק הזכות של תלמיד מחונן , זה לא דבר המעוגן בחוק או בתקנה והמידע שבקשת אינו ברשותי. על מנת לסייע לך אני לחברה שהיא אימא פעילה כאן ברשת אשר לה גם יש ילד שהוא תלמיד מחונן המקבל יום לימודים ואני בטוחה שהיא תיכנס בהמשך לכאן ותשמח לשתף אותך. אני תקווה שלא קוצצו גם השעות של המחוננים עם כל הקיצוצים... תודה לך על השאלה המאתגרת.
 

meivari

New member
על פי המידע שבידי

אני מסיגת ואומרת כי זה מידע מוגבל ביותר. 15% מהילדים שעברו את המבחן הראשון בציונים הגבוהים ביותר מוזמנים למבחן השני. הנבחנים במבחן השני התחלקים לאלו שלא התקבלו לשום תוכנית. אלו שזכאים לחוגים אחר הצהרים (5%) מהילדים. אלו שזכאים ליום העשרה (1-2%) מהילדים. במקרה ואין תוכנית מתאימה בישוב אמורים הילדים להיות מופנים לישוב סמוך. ניתן בכל מקרה לערער על תוצאות המבחנים ולחזור על המבחן השני פעם נוספת. הזכות לערעור שמורה לכולם אך עם אין סיבה מוצדקת (מחלה או איבחון הדורש מבחן מותאם) מכון סאלד עשוי לדרוש תשלום בעד המבחן. הבן שלי עבר את השלב השני רק לאחר ערעור ומבחן חוזר. בהצלחה meivari
 
למעלה