שלום רב,שאלה לי-

maia r

New member
שלום רב,שאלה לי-

חברה שלי אובחנה כלוקה בהפרעה הטורדנית-כפייתית,הדבר מפריע לה מאוד(אצלה זה במיוחד המחשבות,ללא טקסים). היא מטופלת בשיטת קוגנטיבית אך הדבר לא עוזר לגמרי,לכן כנראה שהיא תקבל תרופות. האם תרופות עוזרות או שמא מזיקות ומה צריך לדעת על תופעות הלוואי הסכנות וכ'ו? אציין ששבוע הבא היא תלך לפסיכיאטרית פעם ראשונה לייעוץ , נשמח אם תשתפו פעולה...תודה.
 

freckled

New member
מעד מהידוע לי בנושא

אני לא מומחית גדולה אך מניסיון לימודי בתחום ההפרעה אובססיבית- קומפולסיבית (טורדני כפייתי): סוג של הפרעת חרדה, אשר מתבטאת במחשבות טורדניות עקשניות שאינן פוסקות(אובססיה)המשקפות חרדה/ פחדים והתנהגויות כפיתיות. ההתנהגות מובילה לביצוע טקס(קומפולסיה ) כגון: נטילת ידיים כל שנייה המיועד להפחית את החרדה. ההשלכות של ההפרעה הינן:מפריע לריכוז/לשליטה/לתפקוד בעבודה/ולחיים נורמלים הגישה הקוגניטיבית/התנהגותית ממליצה בהפחתת החרדה לביצוע ההתנהגות הקומפולסיבית, המשמשת כחיזוק שלילי ומגבירה את סיכוי ההתנהגות המוחזקת לשוב ולהופיע. הקושי להכחיד את התגובה הטקסית חייב האדם להיווכח בתוצאות החיוביות של אי ההתנהגות כדי לבצע הכחדה. הטיפול מתמקד בחשיפת הגירוי הצפה וקהייה שיטתית) הגישה הפסיכונאליטית מתרכזת בתקופה האנָלית.מרדנות, סופר-אגו נוקשה (מעין מצפון או החלק המוסרי שבנו וכשהוא נוקשה הוא מעניש אותנו כלומר אנו מענישים את עצמנו) קונפליקט סביב המיניות והדחפים. כנגד הדחפים המיניים ה"אסורים" ישנה הדחקה גדולה מאד של הדחפים וזה גורם לניתוק בין חלקי האישיות. כמו שקרה בשלב האדיפאלי שם הילד מדחיק עמוק עמוק את דחפיו כחלק מהקונפליקט. לבטח סיגל פה, בפורום תוכל לתת לך תשובה מעמיקה יותר בנושא ועיניינית.
 
אז איך

נפרדים מזה? מהו התהליך של החלמה, במקרה שכזה, חוץ מרוגע למשל, אבל באמת כיצד ניתן לפרק את הקונפליקט?
 
הפרעה טורדנית כפייתית

אין תשובה מוחלטת הטובה לכולם בעניין ששאלת. תרופות עוזרות לאנשים רבים, להפחית חלק מן הסימפטומים או את עוצמתם. מתוך זה ובעיקר מהיכרות אישית, בתוך תהליך ההתמודדות עם OCD, ישנם מתמודדים אשר השילוב של טיפול קוגנטיבי-התנהגותי וטיפול תרופתי נותן את המענה הטוב ביותר עבורם. איני רופא ואין בינינו רופא פסיכיאטר, ולכן יהיה זה לא נכון לתת לך תשובה מקצועית לגבי תופעות לוואי של התרופות וכו... מה שכן, באינטרנט קיים מידע רב לגבי תרופות, תופעות לוואי אפשריות, וכו.. מידע אותו אפשר וכדאי לקרוא, אבל חשוב, ללא קשר, במקביל, להפנות את השאלות והחששות כלפי הפסיכיאטר, במידה ומומלץ על טיפול תרופתי. חשוב להיות גם עם היד על הדופק וגם להיות אקטיביים מול הפסיכיאטר לגבי תופעות לוואי, דרישה לקבלת מידע אודות התרופות ודברים שקורים במהלך הטיפול. מידע על תרופות אתה יכול למצוא כאן: http://www.tapuz.co.il/health/ הייתי גם מפנה אותך לקבילת טורדנות כפייתית בתפוז, קהילה נהדרת : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/anashim.asp?forum=15 ונשמח לשמוע איך עברה הפגישה דני
 
דני

יותר עניין אותי לא הocd , עניין אותי על העניין של הילד בתקופת הילדות, על השלב האנאלי, וקיבעון הילד באותו מקום, זה עניין אותי, אשמח לראות מחקרים על זה או נושאים הקשורים בזה.
 
אין ברשותי הידע

על מנת לענות לך תשובה מקיפה בנושא זה. אינני איש מקצוע בתחום הפסיכולוגיה ואני לא עד כדי כך בקיא בתאוריות הנ"ל. ייתכן ואחרים יוכלו לתת לך התייחסות רחבה יותר בנושא הזה. במקביל את יכולה גם להפנות את שאלתך לפורום ייעוץ פסיכולוגי (52).. לגבי מחקרים בתחום, קיימים אתרים רבים המביאים מחקרים ותיאוריות בתחום הפסיכולוגיה. אתר מומלץ שאני נוהג לגלוש בו הינו אתר התאחדות הפסיכולוגים האמריקאיים, אשר קישור אליו מצורף למטה. כמו כן אתרים בעברית המכילים מאמרים הנוגעים לתאוריות, מחקרים וגישות בפסיכולוגיה הינם : פסיכולוגיה עברית ברשת , doctors ו פסיכו-נט . דני
 
ערב טוב

חברתך סובלת מ-ocd מנטאלי.מה שמאפיין את ה-ocd המנטאלי הן מחשבות אלימות,בעיקר כלפי הסובבים אותם.יש לציין שאף מחשבה לא תצא לפועל.התרופות כן עוזרות,פשוט צריך למצוא את התרופה והמינון המתאימים.לתרופה לוקח בין 3-5 שבועות עד שהיא מתחילה לעבוד.לכל תרופה יש תופעות לוואי שמשתנות מאדם לאדם. הדבר החשוב ביותר הוא סבלנות והרבה.עדיף להיות מטופל ע"י איש מקצוע שמומחה להפרעות חרדה.נכון להיום רק הטיפול הקוגנטיבי מניב תוצאות.יכול להיות שקיימות שיטות אחרות מהרפואה האלטרנטיבית,אבל אני בספק עם הן יעזרו.
בהצלחה
 
למה אלימות?

מדובר במחשבות טורדניות, כלומר שחוזרות ועולות ומעסיקות את האדם באופן בלתי רצוני, כמו שתיארה מאיה. התוכן בלתי רלוונטי להגדרת ההפרעה - זו יכולה להיות כל מחשבה שהיא, בכל נושא שהוא, לאו דווקא מחשבות אלימות.
 

maia r

New member
למרות שלחברתי

אין מחשבות על אלימות, זה יכול להיות על כל נושא...מה שלקוי זה עצם שהיית המחשבה ש"נתקעת" בראש ולא מרפה.
 
למעלה