שלום :) שאלה בחשמל

שלום :) שאלה בחשמל

מישהו\יש יכולים להסביר לי מה רוצים בשאלה? איך מתייחסים למעגל הזה? מקבילי\טורי? האם מתייחסים אל האלמנטים כאל רכיבים במעגל? ואיך אני מסביר את ההספק שיוצא שלילי כאשר מכפילים מתחXזרם (כידוע אין הספק שלילי) למשל בסעיף א, עם הזוג הראשון מכיוון שיש תנועה של אלקטרונים ימינה אז הקוטביות במלבן הימני הוא "+" למעלה ו "-" למטה ובמלבן השמאלי צריך להיות "-" למעלה ו "+" למטה?(על מנת ליצור הפרש פוטנציאלים) וההספק הוא מA לB ובסעיף השני אפשר לומר שכביכול עוברים פרוטונים משמאל לימין הקוטביות הפוכה מזו שבסעיף הראשון וההספק עובר מB לA? תודה לעונים :)
 

PooKiPsiT

New member
יפה שזה שוב אתה ../images/Emo3.gif

אבל על השאלה הראשונה קצת קשה לענות לך בלי לראות את המעגל/שאלה המקורית. לגבי השאלה השניה - מה בדיוק לא ברור שם? אתה מכיר את הנוסחאות להספק ואנרגיה?
 
היי, תודה על היחס

אני מכיר את הנוסחאות P=V*I והאנרגיה היא אינטגרל על ההספק לפי t אבל משום ההכפלה של V*I מפיקה פונקציה שנראית כמו משולש ^ ולכן היא לא גזירה בנקודה הזאת אז יש לי בעיה לגזור ולמצוא את הזמן שבו ההספק הרגעי הוא מקסימלי. סעיף ב. זה פשוט להציב את הזמן שמצאתי בסעיף א בנוסחה של ההספק ולמצוא מהו ההספק הרגעי המקסימלי. בקשר לג. איזה גבולות צריך לשים באינטגרל של ההספק? מ0 לאינסוף? או שאני צריך לבחור חלון זמן שתלוי בגרף של ההספק? תודה :)
 

PooKiPsiT

New member
אי גזירות בנקודה אחת לא צריכה להפריע לך כאן

פשוט תגזור את הפונקציה שמתקבלת עבור t>0 ותמצא את המקסימום (אם יצא לך t שלילי אז כמובן שצריך להתעלם מהפתרון הזה). סעיף ב' - כן. סעיף ג' - כתוב total, אז כנראה שזה 0 עד אינסוף.
 

היונתן

New member
עזרה

ע"פ הנוטציה הסטנדרית בה כיווני הזרם והמתח הפוכים על רכיב שצורך הספק, נראה שמדובר על מעגל בו A מספק אנרגיה לB. (תדמיין שA הוא מקור מתח וB נגד). ולכן: מקרה א' הוא המקרה שמתאים לסימון A מספק לB. מקרה ב' ג' הם הפוכים ולכן B מספק ל A הספק. ומקרה ד' הוא כמו א' אבל עם מקור מתח שלילי. תהנה
 
למעלה