שלום

עמית ו

New member
רק חלק מההנחות שלך נכונות

כן, זה יכול להיות לא פשוט למצוא משרה עם הכשרה חלקית ובלי ניסיון. חיפוש משרות סטודנט והכנסת השורה "שנה שנייה באוניברסיטה הפתוחה" אולי יעזרו.
&nbsp
אבל, יש כמה הנחות לא לגמרי נכונות -
1. HR הם לא (בהכרח) מי שמזמנים לראיון. סביר להניח שבמקומות גדולים ומסודרים יש סינון מסויים מצד HR, אבל במקומות קטנים יותר (או סתם מאורגנים אחרת), מי שעושה את הסינון הראשוני הוא מישהו מהצוות המגייס (אני מבלה הרבה יותר מדי שעות בזה בכמה חודשים האחרונים).
2. ניסיון בבדיקות יעזור בקבלה למשרות פיתוח בהמשך - אולי, כשתסיימי את התואר, ניסיון כלשהו יעזור לך להתבדל מכל בוגרי התואר האחרים, אבל לא בהכרח (יש לא מעט בוגרי תואר עם ניסיון). ניסיון בבדיקות "צובע" את קורות החיים שלך, מה שיכול דווקא ליצור קושי במקום להקל עלייך אם תחפשי משרה שאינה משרת בדיקות.
3. קל יותר להתקבל ל"אוטומציה" מאשר למשרות תכנות - זה נכון חלקית, אבל יש פה מלכודת. המקומות בהם הרף נמוך יותר נוטים להיות מקומות שלא לוקחים ברצינות את כתיבת קוד הבדיקות, וזה יתרום לך ניסיון שלילי - מצד אחד באופן רשמי יהיו לך X שנות ניסיון, מצד שני תכתבי קוד ברמה של בוגר תואר מינוס. למקומות בהם תוכלי ללמוד לכתוב קוד כמו שצריך יהיה קשה להתקבל כמעט כמו למשרת פיתוח (ה"כמעט" הוא כי השוק מלא בחסרי יכולת והכשרה אז מתפשרים קצת, אבל לא הרבה).
4. את מניחה שיש לך את הכלים כדי לשפוט משרות "אוטומציה" - האמת, אולי את לא מניחה את זה פשוט כי יכול להיות שלא ידעת שתצטרכי לפסול את המשרות הגרועות, אבל אם המטרה שלך היא ללמוד לתפקד ככותבת קוד, משרה שבה את בעיקר גוררת צעדים שמישהו אחר כתב כדי ליצור "בדיקה" ופעם במיליון שנה את עורכת את אחד הצעדים האלה לא מקדמת אותך אפילו קצת. הייתי מאוד שמח אם זה לא היה המצב, אבל כמות האנשים שפסלנו בראיון פשוט כי לא היו להם את הכישורים הנדרשים או את היכולת להבין שהם לא באמת יודעים לכתוב קוד היא מוגזמת.
&nbsp
בסופו של יום, את צריכה להציב לעצמך מטרה ולחתור אליה.
אם את רוצה למצוא משרת בדיקות - את יכולה להתחיל לחפש, ואני אופתע אם קורס יעזור לך למצוא משרה שלא תתסכל אותך בתוך חצי שנה.
אם את רוצה להגיע בסופו של דבר למשרת פיתוח, הבחירה שלך היא בין לחפש קצת יותר זמן (נקצין ונאמר שייקח לך חצי שנה של חיפושים ברצינות כדי למצוא מקום שיקבל אותך), או למצוא עבודה מהר יותר (נניח, חודשיים), אבל לא להגיע למשרה שאת רוצה במשך שנתיים וחצי-שלוש כי לוקח זמן לעשות מעבר רוחבי. במקרה כזה, נראה לי שעדיף לך פשוט להשקיע את החצי שנה בחיפוש מה שאת באמת רוצה.
 

עמית ו

New member
יש שני דברים שנראה לי שכדאי לך לעשות (ואולי כבר עשית)

1. לבקש ממישהו לעבור על קורות החיים שלך - אולי יש דרך טובה יותר להציג אותם (אם תרצי, שלחי לי מסר ואנסה לתת את המשוב שלי).
2. להיעזר בחברות השמה, יש להן חלק מאוד משמעותי בדחיפת קורות חיים לכל מיני מקומות, חלקם לא בהכרח מפורסמים במקומות אחרים.
 

עמית ו

New member
זה עניין של ציפיות.

ניחוש שלי - 95% מהמשרות שמצאו בוגרי הקורס הן משרות שעדיף לך לא לעבוד בהן (לפי המטרות שהכרזת עליהן)
 

עמית ו

New member
לא תמיד

לגבי אינטל זה כנראה נכון (למרות שיש להם משרדים בפתח תקווה, אולי יש גם שם משרות סטודנט).
בכל מקרה, את לא מפסידה כלום מלשלוח קורות חיים - במקרה הכי גרוע מתעלמים ממך, במקרה גרוע פחות מזמנים אותך לראיון שאת לא עוברת (אבל יכולה ללמוד ממנו) ובמקרה הטוב יותר, את מקבלת הצעת עבודה.
וגם, יכול להיות שכדאי לך להגיע לאירוע או שניים ששולחים לך - זו הזדמנות טובה להכיר אנשים מהתחום ולהבין טוב יותר מה מעניין אותךומה האפשרויות הפתוחות בפנייך.
 

CatStorm

New member
תראה

אולי אני טועה, אבל מהמצב הנוכחי שאני נמצאת בו אני לא כל כך רואה דרך אחרת להתקדם. כבר שנתיים אני מסתכלת על מודעות דרושים או מחפשת בכל מיני חברות למינהן, עד כה לא מצאתי שום דבר עם דרישות שאני מתאימה אליהן או שחזרו אלי, למרות ההנחה הרווחת של אנשים שאם רשום לי סטודנטית לתואר בפתוחה מחכות לי מגוון משרות בחוץ שרק רוצות לחטוף אותי...


כרגע אני בכלל לא יודעת אם אני במצב להגיש ראיונות למשרות תכנות, אני מרגישה שבתחום של התכנות יש לי עוד הרבה להשתפר ואני עכשיו עובדת על זה באופן עצמאי ועם קורסים חיצוניים מטעם האוניברסיטה ויודמי (חינמיים).
מה שכן, ההרגשה האישית שלי היא שהקורות חיים שלי הרבה הרבה פחות טובים משל מועמדים אחרים, בין היתר כי כל העבודות שלי היו לא קשורות לתחום ואין לי ניסיון צבאי בתחום מה ששם אותי בעמדת דרג מאוד נמוכה ולכן אין לי הרבה אופציות מלבד לנסות דרך קורס רלוונטי.
גם התואר מתקדם אצלי בקצב של צב מכל מיני סיבות אישיות שקרו לי בשנה האחרונה, כך שהשלמתי רק כשישה קורסים אז אם אני אומרת את זה לפי שנים, אני בשנה השניה, אבל לא באמת.

התכנון העתידי שלי הוא לקחת יותר קורסים בתואר שרלוונטים לשוק העבודה, אבל בגלל שיקח קצת זמן עד שזה יצא לפועל אני צריכה בנתיים לפלס את דרכי איכשהו.
כלומר להכנס לבדיקות ובתוך אותה חברה לנסות לעבור לתכנות או בדיקות אוטומציה. גם אם לא ויקח לי יותר ממה שתכננתי - זה לא נוראי מבחינתי, כי כרגע המצב הרבה יותר גרוע כשאני עובדת במשהו שבכלל לא קשור לתחום שאני לומדת.

אני חשבתי על זה שזה יכול ל"צבוע" את הקורות חיים שלי, אבל בהינתן ואני אחפש משרת תכנות אז שורות ריקות בקורות חיים שלי שעבדתי בתפקידים לא קשורים כאלו ואחרים נראה לי שמכתימות אותם קצת יותר.. לא?
אני כן כרגע מחפשת ושולחת קורות חיים, לא ממש חוזרים אלי, ואני יכולה להמר על סיבה עיקרית, שלמועמדים אחרים ששולחים יש יותר ניסיון ומיקוד בתפקידים שנדרשים, או לחילופין ניסיון צבאי. בגלל שהתחום כל כך משגשג בשנים האחרונות, אני מניחה שעל כל פרסום של משרת תכנות המעסיק מקבל כל כך הרבה קו"ח, ואם מישהו הוא גם סטודנט וגם יש לו ניסיון צבאי, זה לא אומר שהוא בהכרח מתכנת יותר טוב, אבל זה אומר בהרבה מקרים שאותי לא יזמנו לראיון ואותו כן.

בכל אופן, המינימום שאני יכולה לעשות זה לא ללכת ללמוד במכללת פרסום אגרסיבי כלשהי, ככה שגם אם זה לא כובש מעסיקים, זה לא גורם לעוויתות פנים.
 

CatStorm

New member
שלום

אני סטודנטית למדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, התחלתי את התואר לפני שנה וחצי, אבל הוא מתקדם בקצב יותר איטי מבאוניברסיטאות אחרות, בין היתר כי אני עובדת במשרה (כמעט) מלאה בתחום טכני, אבל ממש לא קשור למה שאני לומדת. ניסיתי למצוא עבודות כסטודנטית בתחום, זה לא ממש עבד, מאחר ואין לי ניסיון מעשי/צבאי/כישורים חברתיים יוצאי דופן.
מאחר ואני כבר לא מספיק צעירה כדי למשוך את התואר - אני מתכננת לעשות קורס QA בקרוב על מנת להשתלב קצת יותר מהר בשוק העבודה. אני יודעת שחלק מהמראיינים לא מתים על לראות את הקורסים האלו מופיעים בקורות חיים, עם זאת, אני רואה בהרבה מודעות דרושים לQA שקורס מהווה יתרון (גם בחברות רציניות...).

האם מבחן ההסמכה רלוונטי לקורות החיים?
דבר שני, אני תמיד שולחת קורות חיים באנגלית, כי זה נראה לי טריוויאלי כשמדובר בחברות הייטק, האם זו טעות?
דבר שלישי, על מה כדאי לשים דגש בקורות חיים שמנסים להתקבל למשרת QA? מה מבדיל מועמד אחד מהאחרים או נותן לו יתרון יחסי?
 

CatStorm

New member
אגב, אם אני כבר שואלת על קו"ח

יש מקום בקו"ח לציין קורסים שעשיתי מטעם האוניברסיטה אבל לא כחלק מהתואר?
קורסים שקשורים לתחום שאני לומדת אבל נועדו להעשרת ידע (לא קורסים של שעתיים, כאלו שאורכים כמעט חצי שנה ויש בסופם מבחן)
 

עמית ו

New member
בסופו של יום אלה הכסף והזמן שלך

נתחיל עם סטטיסטיקה מבעסת - סביר להניח שיכולת התכנות שלך טובה יותר מאשר את חושבת (ההנחה מבוססת על סטטיסטיקות מגדריות כלליות בהן נשים נוטות להעריך את היכולות שלהן בחסר וגברים נוטים להעריך את יכולותיהם ביתר, אז זה בעיקר ניחוש). את צריכה לזכור שמי ששוכר סטודנט (או בוגר תואר) יודע שיש צורך ללמד אותו כמעט הכל מאפס, כולל איך לתכנת כמו שצריך.
מעבר לזה - לא עולה לך כלום לשלוח קורות חיים, ואם במקרה מזמנים אותך לראיון, כל ראיון הוא הזדמנות ללמוד (בקשי משוב מהמראיינים,עדיף לפני שהראיון מתחיל).
&nbsp
ולגבי צביעת קורות החיים - תפקידים לא קשורים הם בעיקר לא קשורים. הם לא מייצרים ציפיות ומשדרים "אין למועמד מושג ירוק מהחיים שלו". קורות חיים רלוונטיים - בדיקות, ניהול פרוייקטים, DBA, מייצרים ציפיות: "איך זה יכול להיות שאחרי שלוש שנות ניסיון באוטומציה הוא לא יודע לכתוב קוד כמו בנאדם?" (זו הייתה אחת הסיבות המרכזיות בגללן פסלתי תרגיל של מישהו לאחרונה - אם סטודנט כותב קוד רע, אני מאמין שאף אחד לא הראה לו קוד כתוב היטב בקנה מידה גדול, אם זה מישהו שעבד שלוש שנים, אני חושב שהוא צבר הרגלים רעים שצריך לשבור).
&nbsp
ולבסוף - אני לא מודע להבדל ברושם בין המכללות השונות - לא משנה אם גדולות או קטנות. ההבדלים ביניהן הם בעיקר ברמת ההבטחות שהם מבטיחים (ובסוף, הכל אותו דבר). מי שמעקם פנים מול מכללות (נניח, אני), יעקם את הפנים מול מכללה גדולה כמו ג'ון ברייס וגם מול מקומות קטנים יותר כמו SVCollege. החשש המרכזי שלי בהצטרפות למכללה כזו היא שזה ניצול פחות טוב של הזמן והכסף שלך, כי אם המטרה שלך היא להיות מתכנתת (אגב, אני מתעלם מזה כל הזמן, אבל אני ממליץ בחום על קריירה בבדיקות תוכנה - אם בוחרים במקומות מתאימים, התנאים זהים לאלו של מפתחי התוכנה והעבודה יכולה להיות מעניינת יותר לאנשים מסויימים), אז המשרות שמתייחסות באופן חיובי לקורסים לא מקדמות אותך לכיוון הזה.
 

עמית ו

New member
ועוד דבר אחד

אם המטרה שלך היא קורס שיעזור לך להכניס את הרגל פנימה, נדמה לי שלמקומות כמו Experis שמנסים להכשיר מתכנתים (ואז מרוויחים מהשמה שלהם במשכורת נמוכה יחסית לשנתיים) יש סיכוי טוב יותר לתת לך את הערך שאת מחפשת.
 

CatStorm

New member
אני דווקא מסכימה

הבעיה שבתעשיה תחום בדיקת תוכנה הוא תחום כל כך רחב, שבמקביל לעבודות המאוד מעניינות בתחום יש גם עבודות מאוד משעממות ומונוטוניות בתחום, מה שיוצר הרבה פעמים פער משמעותי בין התפקידים, ואני מניחה שרוב התפקידים שמתקבלים אליהם ללא ניסיון הם בדר"כ הפחות מעניינים.

אני לא הולכת למכללה, אבל שתי המקומות שהזכרת היו גורמים גם לי לעקם את הפנים, נטו בגלל הפרסום האגרסיבי שהם עושים. לגבי ניצול פחות טוב של הזמן, והכסף, אני נוטה להסכים, בעיקר על הכסף, לא יודעת עדיין אם זה ניצול לא טוב, אבל זה לא זול וזה לא מבטיח עבודה.
אם מעסיק היה קורא את הקורות חיים שלי ורואה ברשימת הקורסים את הקורס QA ופוסל אותי נטו בגלל זה מבלי להסתכל על כל שאר החיים לדעתי זו טעות שלו כמעסיק, לא חושבת שזה אמור להיות פרמטר מכריע לכאן או לכאן במידה וזה לא מהווה יתרון. זה לא שרשמתי שהייתי נערת ליווי או משהו.

אתה מצייר תמונה שזה חוסם לי את הדרך לתפקידים מעניינים, אבל אני באמת חושבת שהמצב שאני נמצאת בו כרגע חוסם לי את הדרך יותר.
השוק מוצף בסטודנטים מהאוניברסיטה, הרבה מהם כן הצליחו להשיג איזשהו ניסיון רלוונטי בין אם זה מהצבא או בין אם זה מעבודות בין חברים.
לפני 5 שנים השוק לא היה במצב שהוא היום ואני זוכרת שכן הייתי רואה מודעות דרושים עם היגיון. היום הדרישות הרבה יותר גבוהות כי השוק מתקדם בקצב הרבה יותר מהיר ממקצועות אחרים, וזו הסיבה העיקרית לדעתי שנורא קשה לי בתור סטודנטית למצוא עבודה.

"המשרות שמתייחסות באופן חיובי לקורסים" יכולות להיות גם בחברות שכן מקנות את הניסיון הנדרש.
נכון שניסיון מעבודה טובה הוא עדיף כדי לתכנת טוב, אבל בשביל זה אפשר לפתוח גם גיטאהב ולחקור את התחום לבד, לעשות פרוייקטים אישיים וכו'. אם אני אחכה למעסיק שיתן לי את ההזדמנות ללמד אותי לתכנת טוב, אני תמיד אזחל מאחור..

נכנסתי לאתר של Experis, אבל זה נראה יותר שהם עובדים עם חברות ופחות עם הלקוח הפרטי. בכל אופן אשלח להם הודעה שיצרו איתי קשר, זה לא יכול להזיק.
תודה!
 

עמית ו

New member
יש מעט מאוד פרמטרים מכריעים

כשאני מגיע לבחון קורות חיים, אני מפעיל מיליון ואחד כללי אצבע שנועדו לעזור לי לסנן את הכמות האינסופית שלהם ולסיים עם מישהו שיכול להתאים לי. אם הסינון הזה פוסל שלושה מתאימים על כל אחד מתאים שעובר, אבל עכשיו יש לי רק שלושה ראיונות ולא שלושים - זה סינון שאני רואה כיעיל. אני לא מחפש את כל מי שמתאים, או את העובד הכי טוב - אני מחפש עובד שיהיה טוב מספיק, וקל למצוא אותו (תהליך הגיוס הוא יקר בטירוף). כשאני פוסל קורות חיים שמכילים קורס, אני עושה את זה כי רוב מוחלט של אלו שעשו קורס כזה לא מתאימים לי. אולי יש מישהו שמתאים ועשה קורס כזה (וגם רשם אותו בקורות החיים) ולמרות זאת מתאים לי? יכול להיות. אין לי את המשאבים לא לסנן את קורות החיים שלו החוצה, כי הוא חלק מחבורה שברובה לא עונה על הקריטריונים שלי.
&nbsp
האם זה אומר שאני מסנן את כל קורות החיים שמופיע בהם קורס בדיקות? לא בהכרח. לפעמים משהו אחר תופס לי את העיניים ומשכנע אותי להמשיך הלאה.
&nbsp
ולגבי המשרות שמתייחסות בחיוב לקורסים - אני טרם נתקלתי במקום שמציב דרישות סף כל כך נמוכות ונעשית בו עבודה ברמה טובה. כן נתקלתי במרואיינים שעברו את סינון קורות החיים בזכות ניסיון כזה ואז נכשלו בראיון המקצועי כי הניסיון שלהם הקנה להם הרגלים רעים ולא לימד אותם את הכישורים שאנחנו צריכים (וכאמור - טעויות או פערי ידע של חסרי ניסיון מובנים ונסלחים יותר מאשר אותם דברים שיעשה מישהו עם ניסיון).
&nbsp
 

CatStorm

New member
זה משנה בכלל?

הרי מעסיקים בכל אופן לא יסתכלו על הקורות חיים שלי, גם אם יש וגם אם אין לי את הקורס QA, כי אין שם שום ניסיון רלוונטי ואני לא חושבת שאני בכלל עוברת את הסינון הראשוני במצב הנוכחי.
אני הייתי הראשונה לעקם גבה על כל האנשים שלומדים בכל המכללות הבינוניות ודומיהם (בגלל זה אני עושה תואר והקיצור דרך הוא רק לשם תעסוקה בהווה), אבל יצא לי מטעם העבודה הקודמת שלי לבקר בהמון חברות הייטק ולהחשף למשכורות אישיות של עובדים ולהשכלה שהם רכשו, האנשים האלו כרגע מתקדמים בזמן שאני תקועה במקום, והמשכורת שלהם לא רעה.
נכון שהם לא בהיילייט של חברות ההייטק, כי כשרשום לך שם של מכללת פרסום אגרסיבי בקורות חיים מבלי משהו שיגבה את זה, סביר שזה לא מה שימשוך את העין של המעסיק היותר רציני, אבל יש לי הרגשה שיש הרבה יותר סטודנטים למדמ"ח מחוסרי עבודה מאשר בוגרי מכללות כאלו ואחרות.
בתואר לא נותנים לך את הכלים להתקדם בשוק העבודה, אלא באקדמיה, ולכן אין שום ניסיון מעשי, מלבד כלי החשיבה שרכשת שתורם לך בחוץ כשאתה עדיין סטודנט.
&nbsp
אם נתחיל לבחון את זה על סמך אינטיליגנציה, אני מסכימה שבוגרי המכללות שיצא לי להתקל בהם הפגינו הרבה פחות אינטיליגנציה מהסטודנט הממוצע, אבל כשמסננים קורות חיים, לצערי אינטיליגנציה לא משחקת תפקיד בכלל. אין לי דרך להגיד בקורות חיים "היי, אתם שומעים? אני יודעת שיש מישהו ממכללת שקר כלשהו עם ניסיון מעשי, אבל תנו לי להוכיח לכם שאני יותר טובה ממנו"
&nbsp
לפעמים דברים עובדים בצורה עקומה, אז צריך להיות מתואמים לעקימות.
 

עמית ו

New member
אני לא מכיר נתונים מסודרים בנושא

אבל ממה שיצא לי להיתקל, זמן חיפוש ממוצע של סטודנט באוניברסיטה נוטה להיות בסביבות חודש-חודשיים, זמן חיפוש של בוגרי מכללות נוטה להיות בין שלושה לתשעה חודשים. אילו הייתי צריך לנחש, הייתי מנחש שיש פחות משרות זמינות, ופחות מזמנים את בוגרי המכללות לריאיון. אם אנחנו מדברים על משרות סטודנט, כמובן, רק מי שעושה תואר אקדמי ימצא את עצמו שם.
&nbsp
האם יסתכלו על קורות החיים שלך? כן, לא משנה מה כתוב בהם, מישהו יסתכל בהם. אם תיפלי על האדם המתאים בזמן הנכון, האדם הזה יתקדם איתך הלאה בתהליך ויזמן אותך לראיון או יבקש ממך תרגיל בית או משהו כזה.
&nbsp
ולגבי ההתקדמות, בואי נעשה תרגיל קצר בחשבון - בשנה בה סיימתי ללמוד, המשכורת הסבירה לבוגר תואר הייתה בסביבות 15K. בוגר קורס בדיקות נטה להתחיל מסביבות 8K. נניח שבכל שנה יש שיפור במשכורת של 10% (שזה לא מעט בכלל אם נשארים באותה חברה, אבל נוח לחשבון ומגלם בתוכו גם את הסיכוי לשיפור בשכר בזמן מעבר חברה) - בשנה הראשונה שני המועמדים נמצאים בלימודים - אז הם לא משתכרים. בשנה השנייה, בוגר קורס הבדיקות (שסיים ללמוד) ירוויח 8K, בשנה השלישית 8.8K וברביעית בשנה החמישית בוגר הקורס ירוויח סדר גודל של 10K, ובוגר התואר (שמרח את התואר לארבע שנים) ירוויח 15K. בשנה השישית אנחנו מדברים על 11K מול 16.5 ובשביעית על 12.1K מול 18.15K. בנוסף, בוגר הקורס מתחיל להרגיש את תקרת הזכוכית לוחצת.
&nbsp
עכשיו, הייתה קצת אינפלציה מאז, והמספרים האלה לא הכי עדכניים, אבל זה העיקרון - מתחילים לעבוד מאוחר יותר, אבל ההכנסה הצפוייה גבוהה יותר, והיצע המשרות האיכותיות גבוה יותר. גם אם אנחנו סופרים שקל מול שקל, בתוך ארבע שנים בערך בוגר התואר השלים את השנים בהן הוא לא עבד ביחס לבוגר הקורס.
&nbsp
ועוד נקודה אחת - אין שום מקום בו לומדים דברים שרלוונטים לתעשיה ולמה שקורה אחרי הלימודים. גם המכללות שמתפארות בכמה הן מלמדות את הכלים הכי עדכניים בסך הכל מלמדות אותך להשתמש בכמה כלים אקראיים שלוקח בערך יומיים ללמוד להשתמש בהם תוך כדי עבודה. אין מקום שילמד אותך לעבוד כחלק מצוות לטווח ארוך, אין מקום שילמד אותך לאזן בין לחצים משלושים כיוונים במקביל ואין אפילו מקום שמלמד אותך מה המשמעות של לתחזק פרוייקט קוד לאורך זמן.
 

CatStorm

New member
אבל אם אני לוקחת את הקורס דרך לימודי חוץ של אוניברסיטה

וגם סטודנטית?

בכל אופן, לגבי חודש חודשיים למצוא משרה, זו טעות נפוצה.
לפני 10 שנים פחות או יותר השוק קצת השתנה וההשמה של עובדים למשרות הייטק גדלה. היום אני מניחה שרוב התפקידים בהייטק כבר מאויישים.
אז, עוד היה אפשר למצוא עבודה כסטודנט בפרק הזמן שאתה מתאר כאן, היום זה על סף הבלתי אפשרי.
אם תיכנס לכל אתר השמה תראה שהמשרות לסטודנטים הן כמעט אפסיות.
לא הייתי חושבת בכלל על ללכת לקורס אם היה כזה פשוט למצוא משרת סטודנט.

אני לא הולכת לקורס בשביל הלמידה, אני הולכת בשביל שינפיקו לי תעודה.
את מה שמלמדים שם יכולתי ללמוד לבד, אבל בסוף לא היתה לי שום אסמכתא לידע שלי.
 

עמית ו

New member
בסופו של דבר, אין תשובות מושלמות

קורס הבדיקות של "הטכניון" (אני לא לגמרי בטוח מה הקשר של הקורס לטכניון, אבל זה אחד שאני זוכר שקיים) לא מרשים יותר או פחות מהקורס המקביל של ג'ון ברייס. זה די אותו דרעק.
עובדתית, גם היום יש משרות סטודנט וגם היום סטודנטים מוצאים עבודה - שוק ההייטק צריך יותר אנשים (טובים) מאשר יש זמינים, ומשרות חדשות נפתחות בכל יום (למשל, היום קיבלתי לדוא"ל הודעה על משרות לסטודנטים באינטל - https://intel.wd1.myworkdayjobs.com.../Pre-Silicon-Verification-Student_JR0126535-1 , סתם כי אני עדיין מקבל דוא"ל מהאוניברסיטה שמונה שנים אחרי המגע האחרון שהיה לי איתם). יכולות להיות עשרים סיבות בגללן את לא מוצאת משהו שנראה לך מתאים וגם חוזר אלייך, ויכול להיות שהיעדר תעודה מצ'וקמקת זו אחת הסיבות. הדבר היחיד שאפשר לדעת הוא שמי שמחפש, בדרך כלל מצליח למצוא עבודה בסוף (שמעתי על חיפושי עבודה של שנה)
השיקול התועלתי, בסופו של דבר, הוא שלך - אני סקפטי לגבי הערך המוסף של התעודה הספציפית הזו ביחס למשרות שאת מחפשת, אבל אם את חושבת שזה יעזור לך ומוכנה להשקיע את המשאבים הדרושים לטובת הניסוי הזה - בהצלחה.
&nbsp
&nbsp
 

CatStorm

New member
אגב, אני לא מתכוונת להפסיק את התואר למקרה שזה השתמע

מההודעה...

פשוט להתחיל במקביל ללמוד בקורס.
 

עמית ו

New member
ולשאר הנקודות

1. קורות חיים באנגלית זה עדיף. נתקלתי כבר בעיקומי אף מול קו"ח בעברית.
2. דגש בקורות החיים תלוי במשרה ובמי שמסנן את קורות החיים - תחת הכותרת "בדיקות" או "QA" יש מגוון רחב מאוד של משרות, חלקן טובות למדי, חלקן מתסכלות ולא מתגמלות בשום צורה. עקרונית ניסיון רלוונטי זה כמעט תמיד עוזר (אבל זה לא שיש לך מניין להשיג כזה. אישית אני לא עף על כל אלו שמתייחסים לתרגילים שהם עשו תוך כדי לימודים כאל "ניסיון"). במשרות מסויימות ידע בתכנות יהיה חשוב, במשרות אחרות היכרות עם התחום העסקי (אני חושב שביטוח ופיננסים הם הדוגמאות שתמיד נותנים בהקשר הזה, מעולם לא הייתי בסיטואציה כזו).
&nbsp
שתי נקודות אחרונות:
1. לאיזו משרה את רוצה להגיע? נקודה חשובה שאלן ריצ'רדסון מעלה - אם את מעוניינת במשרת מתכנת, נסי להתקבל למשרת מתכנת. https://www.youtube.com/watch?v=iOA3lxZyFwA&feature=youtu.be
2. משרות שמציינות "קורס בדיקות" כיתרון נוטות להיות סוג מאוד ספציפי של משרות. אישית, אני משתמש בדרישה הזו כדי לפסול מודעות דרושים כי זה מעיד על לפחות אחת מהנקודות הבאות: א. אין למי שפרסם את המודעה מושג ירוק בבדיקות, אבל הוא שמע שיש הסמכה. ב. תהליכי העבודה במקום מפגרים אחרי התעשייה בשנת אור או שמונה. ג. למי שפרסם את המודעה אין מושג איך לסנן אנשים, אז הוא משתמש בקריטריון אקראי שנשמע קשור.
 
למעלה